Powitanie i propozycja

1. Data: 2001-08-20 15:59:50

Temat: Powitanie i propozycja
Od: Lukasz Komsta <l...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ufff... Tuż po ogłoszeniu wyników głosowania sprawdzałem 2 razy
dziennie, czy jest grupa, a potem dałem sobie spokój... A teraz nie będę
pierwszy, nie kilkunasty, lecz setny ;) Ale nie to jest najważniejsze...

Pragnę powitać wszystkich i napisać o sobie przysłowiowe 2 zdania.
Właśnie ukończyłem studia na Wydz. Farmaceutycznym AM w Lublinie, o
specjalności analizy farmaceutyczno-środowiskowej. Od października będę
doktorantem w Zakładzie Chemii Leków tejże uczelni. Generalnie cieszę
się, iż grupa została przegłosowana i powstała. Zamierzam tu w miarę
regularnie pisywać i myślę, że czas mi na to pozwoli ;)

Przy okazji propozycja. Zastanawiałem się nad witryną, która
prezentowałaby prace magisterskie, doktorskie, habilitacje, wszelkie
inne naukowe publikacje, które przekazywaliby ich autorzy. Nakład pracy
przy takiej witrynie nie jest duży, a przyda się to na pewno. Chyba nic
takiego jeszcze nie ma. Większość prac jest i tak pisana / przepisywana
na komputerze, pozostaje jedynie konwersja do PDF (lub/i HTML) i zgoda
autora na publikację. W niektórych przypadkach mogą być pewne zawiłości
(np. zgoda redakcji czasopisma, w którym opublikowano pracę prócz
autora). Jednak w przypadku prac magisterskich czy dysertacji zgoda
autora powinna wystarczyć (jeśli nie, niech ktoś mnie sprostuje). Co o
tym sądzą grupowicze? Jest ktoś chętny do pomocy?

Z pozdrowieniem

--
* Lukasz Komsta * LK4107-RIPE *
* http://www.komsta.net/ * ICQ 14892426 *

2. Data: 2001-08-21 12:35:23

Temat: Re: Powitanie i propozycja
Od: <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ufff... Tuż po ogłoszeniu wyników głosowania sprawdzałem 2 razy
Czesc,
Podobnie jak Ty jestem absolwentem farmacji (AM Poznan). Obecnie jestem
doktorantem na Wydziale Chemii UAM (biokrystalografia). A teraz przejde do
twojej propozycji:

> [...]
> takiego jeszcze nie ma. Większość prac jest i tak pisana / przepisywana
> na komputerze, pozostaje jedynie konwersja do PDF (lub/i HTML) i zgoda

Pomysl witryny jest niezly, ale chyba troche niepraktyczny chocby z uwagi na
wielkosc plikow z tymi pracami, bardzo czesto ok. 50 Mb i wiecej. Mozna
oczywiscie zostawic sam tekst ale w wielu przypadkach tekst bez rysunku jest
malo przydatny.
Byc moze (to tylko propozycja) moglby to byc portal bardziej nukowy informujacy
o nowych, testowanych zwiazkach lub jakies przegladowki z dziedziny biochemii
farmaceutycznej czy tez do podescia od strony molekularnej do farmakologii? Sa
to obecnie najbardziej rozwijajace sie dziedziny w przemysle farmaceutycznym
(zwlaszcza biologia molekularna i biofizyka).
Pozdrawiam,
Krzysztof Brzezinski

3. Data: 2001-08-21 13:17:20

Od: "Wojtek G." <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lukasz Komsta <l...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@a...pl...

> [...]
> autora powinna wystarczyć (jeśli nie, niech ktoś mnie sprostuje). Co o
> tym sądzą grupowicze? Jest ktoś chętny do pomocy?

Witaj
Myśle, że witryna ma której byłyby same tego typu prace byłaby
troche hermetyczna - na samych pracach nie należałoby się opierać.
Na stronie biblioteki ŚAM są już np. streszczenia prac doktorskich z
ostatnich lat
http://biblioteka.slam.katowice.pl/wykazprac.htm
moge się tam zapytać czy musieli załatwiać jakiekolwiek upoważnienia do
publikacji elektroniznej prac.
Sam w zeszłym roku skonczyłem farmację w Śląskiej AM i
pracuje na Biochemii Doświadczalnej i Klinicznej, a dokładniej
zajmuje się tam biologią molekularną .
Pozdrawiam

Wojtek Garczorz

4. Data: 2001-08-21 15:07:33

Od: Lukasz Komsta <l...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wojtek G." wrote:

> Witaj
> Myśle, że witryna ma której byłyby same tego typu prace byłaby
> troche hermetyczna - na samych pracach nie należałoby się opierać.

Zgadzam się, wszystko zależy od możliwości przerobowych (że tak to
brzydko nazwę :) zespołu webmasterskiego. Tym niemniej jednak, bardzo
mało jest tekstów jakichkolwiek prac akademickich w sieci. Oczywiście
pełnych nie abstraktów. Strona nie musi grzeszyć super-oglądalnością.
Wystarczy, że znajdzie ją wyszukiwarka, gdy ktoś będzie potrzebował
zawartych tam informacji.

> moge się tam zapytać czy musieli załatwiać jakiekolwiek upoważnienia do
> publikacji elektroniznej prac.

Można by było, bo być może zgodę musi wyrazić jeszcze promotor czy
kierownik zakładu i robi się wtedy niesamowita biurokracja.

> Sam w zeszłym roku skonczyłem farmację w Śląskiej AM i
> pracuje na Biochemii Doświadczalnej i Klinicznej, a dokładniej
> zajmuje się tam biologią molekularną .

Bardzo mi miło - widzę, że osób po fachu jest na grupie coraz więcej.

Z pozdrowieniem,

5. Data: 2001-08-21 15:28:16

Od: Lukasz Komsta <l...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@p...onet.pl wrote:

> Podobnie jak Ty jestem absolwentem farmacji (AM Poznan). Obecnie jestem
> doktorantem na Wydziale Chemii UAM (biokrystalografia).

Niezmiernie mi miło, coraz bardziej wierzę w funkcję
"naukowo-integracyjną" tej grupy.

> [...]
> oczywiscie zostawic sam tekst ale w wielu przypadkach tekst bez rysunku jest

50 MB? Moja praca magisterska (120 stron, kilkanaście wykresów) mieści
się w 500 KB pliku PDF. Nawet jeśli ktoś ma zdjęcia w JPG, to bardzo
duże zdjęcie zajmuje 200 KB - do 50 MB musiałoby ich być 250... być może
w przypadku habilitacji czy pracy doktorskiej jest to możliwe, ale
zawsze można poddać to większej kompresji.

> [...]
> to obecnie najbardziej rozwijajace sie dziedziny w przemysle farmaceutycznym
> (zwlaszcza biologia molekularna i biofizyka).

Jeśli znajdą się inni chętni, ja ze swojej strony dołożę tyle, ile będę
w stanie.

Z pozdrowieniem

6. Data: 2001-08-21 18:07:44

Od: "Łukasz Ejsmont" <e...@p...arena.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z chęcią pomogę w tego typu przedsięwzięcie.

7. Data: 2001-08-22 05:57:52

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

z tego co mi wiadomo (mnie na szczescie ominelo pisanie pracy dyplomowej :-) -
przywilej pewnego wydzialu na AM .. hihi...) w czasie oddawania pracy
podpisujesz papier, ze moze byc ona uzywana przez tamtejsza biblioteke - cos
jakby potwierdzenie ich praw do twojej pracy... - ale chyba tylko w celu
uzyczania jej innym biednym studentom... - taki papier podpisywala moja zona
podczas oddawania swojej pracy - ŚlAM 1999

a - witam wszystkich grupowiczow, sam tez przyczynilem sie malym glosikiem do
powstania grupy...... :-))) - i milo mi zauwazyc, ze dziala....

adam

8. Data: 2001-08-22 08:14:10

Od: <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
Krotkie wyjasnienie:
> [...]
> w przypadku habilitacji czy pracy doktorskiej jest to możliwe, ale
> zawsze można poddać to większej kompresji.

Moze jestem stronniczy, ale w naszym zakladzie prace mgr i dr sa mniej wiecej
tej objetosci. Wynika to z konicznosci stosowania bardzo dobrej jakosci plikow
graficznych z takich programow jak o czy quanta (unixowe).

> Jeśli znajdą się inni chętni, ja ze swojej strony dołożę tyle, ile będę
> w stanie.

Zglaszam sie na ochotnika,
Pozdrawiam
Krzysztof Brzezinski

9. Data: 2001-08-22 09:23:52

Od: "Wojtek G." <w...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:1...@n...onet.pl...
> z tego co mi wiadomo (mnie na szczescie ominelo pisanie pracy dyplomowej
:-) -
> przywilej pewnego wydzialu na AM .. hihi...)
...to jeszcze nie wszystko stracone mozesz napisac troche inna prace na
litere D :)

> [...]
zona
> podczas oddawania swojej pracy - ŚlAM 1999
kazdy musial podpisac i wkleic do pracy oswiadczenie o zgodzie
na udostepnianie pracy w bibliotece, ponoc z kilku poprzednich lat
to poszukiwali ludzi zeby napisali takie oswiadczenie i wyslali
do biblioteki.

> a - witam wszystkich grupowiczow, sam tez przyczynilem sie malym glosikiem
do
> powstania grupy...... :-))) - i milo mi zauwazyc, ze dziala....

I my również witamy - jak widać rozkręca się szybko

Wojtek G. d. Wojtex

10. Data: 2001-08-22 12:51:06

Od: Lukasz Komsta <l...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wojtek G." wrote:

> [...]
> na udostepnianie pracy w bibliotece, ponoc z kilku poprzednich lat
> to poszukiwali ludzi zeby napisali takie oswiadczenie i wyslali

Na AM Lublin nic takiego nie ma, ale nie o to mi chodzi. Ważny jest
fakt, iż takiej zgody nie wyrażał promotor pracy, ani np. kierownik
zakładu, w którym była pisana. Wygląda więc na to, iż prawa autorskie (i
konieczność zgody) należą wyłącznie do autora).

Oczywiście inna jest sytuacja, gdyby praca była gdzieś opublikowana.

--
* Lukasz Komsta * LK4107-RIPE *
* http://www.komsta.net/ * ICQ 14892426 *

INFO: lista dyskusyjna pl-sci-farmacja