Powitanie i pytanie

1. Data: 2003-07-04 13:41:58

Temat: Powitanie i pytanie
Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Jestem tu u Was calkiem nowa i generalnie jestem bardzo poczatkujaca
ogrodniczka (balkonowa). Chcialabym Was spytac o rade co do mojego balkonu, a
problem przedstawia się tak:
Kupilam mieszkanie w bloku w maju i po przeprowadzce, remoncie i jako takim
umoszczeniu gniazdka przyszla mysl – a balkon? To mój pierwszy w zyciu
kawalek „ziemi uprawnej” poza doniczkami w domu, których w wynajmowanych
dotad
mieszkaniach tez nie gromadzilam masowo z wiadomych wzgledow. Moje
doswiadczenie wiec jest raczej rzadne.
Dostalam od siostry w maju skrzynke z pelargoniami, takimi zwyklymi,
najbardziej popularnymi. Ostatnio musialam ja zdjac i postawic na podlodze, bo
praktycznie wszystkie liscie im zzolkly i opadly (lub je oberwalam, bo były
paskudne). Deszcz i wiatr praktycznie wykanczaja je.
Balkon jest na strone zachodnia, na 5. pietrze bloku, przed którym dosc daleko
nie ma na tej wysokosci nic, wiatr ma się tam gdzie rozhulac.
Moje pytania w tym kontekscie staja sie oczywiste :-)
1. Co wytrzyma takie warunki (raczej niewysokie roslinki, ew. jedna scianke
przy bloku moglabym obsadzic czyms pnacym) ?
2. Czy o tej porze roku jeszcze mogę z jakimis roslinkami zawalczyc? Chetnie
bym jeszcze pocieszyla oczy tego lata. A co zaplanowac na przyszly rok?

Wiem, ze dalam Wam zadanie nie lada, ale mam nadzieje, ze będziecie mieli
ochote oswiecic niedoswiadczona sierotke.

Pozdrawiam serdecznie i dziekuje za wszelkie wskazowki.

Aga

2. Data: 2003-07-05 09:03:07

Temat: Re: Powitanie i pytanie
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

a...@p...onet.pl wrote in

> Witajcie!

A witaj nam :-)

> Jestem tu u Was calkiem nowa i generalnie jestem bardzo poczatkujaca
> ogrodniczka (balkonowa).

E, kazdy jest poczatkujacy. Niektorzy tylko bardziej :-)

> Balkon jest na strone zachodnia, na 5.
> pietrze bloku, przed którym dosc daleko nie ma na tej wysokosci nic,
> wiatr ma się tam gdzie rozhulac.

Na tej wysokosci i w dodatku bez oslon mozesz zapomniec o wszelkich
wiszacych - zostana przerobione na biomase kompostowa. Dobrze takie warunki
znosza rozne skalniaki - zacznij od rojnikow i rozchodnikow, macierzanki
tez sobie poradza. Wiosna i jesienia przeeksperymentuj bratki. A potem
metoda prob i bledow poszerzysz sklad. Kolezanka na 8. pietrze i zach.
wystawie uprawiala z powodzeniem cyklamen europejski w pojemniku :-)
Na sciane mozesz sprobowac puscic winobluszcz trojklapowy - mocno sie lapie
i jest dosc odporny. Pamietaj tylko o regularnym podlewaniu tego zielska.
Na takim wygwizdowie i takiej wysokosci 2 x dziennie, zreszta to juz sama
sprawdzisz :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz. z nostalgia wspominajaca swoj balkon

3. Data: 2003-07-05 09:33:11

Od: "Aga P." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in message
8...
> [...]
warunki
> znosza rozne skalniaki - zacznij od rojnikow i rozchodnikow, macierzanki
A to mnie nie pocieszylas. :-(
Tego sie wlasnie obawialam, bo widze po sasiednich balkonach, co ludzie
maja. Praktycznie same iglaste krzaczki. A mnie sie marza kwiatki, piekne i
kolorowe.
Pojemniki na ziemie mam dosc glebokie. Moze cos niskiego? Zero nadziei???
:-(((
Aga

4. Data: 2003-07-05 10:57:19

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aga P. napisał(a):

> [...]
> kwiatki, piekne i kolorowe.
> Pojemniki na ziemie mam dosc glebokie. Moze cos niskiego? Zero

Na moim osiedlu - w Bielsku jest balkon na 7 piętrze kipiący wiszącymi
pelargoniami, cuś pięknego. A może warto zaryzykować i Tobie?

--

Pozdrawiam ciepło, Dziadek

5. Data: 2003-07-05 12:12:54

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na moim osiedlu - w Bielsku jest balkon na 7 piętrze kipiący wiszącymi
> pelargoniami, cuś pięknego. A może warto zaryzykować i Tobie?
>
> --
>
> Pozdrawiam ciepło, Dziadek

Na 5 piętrze ta sztuczka może nie wypalić:))

Pozdrawia boletus

6. Data: 2003-07-05 12:17:14

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

boletus napisał(a):

> Na 5 piętrze ta sztuczka może nie wypalić:))
>
> Pozdrawia boletus

No dobrze, poszedłem, policzyłem i ten piękny balkon z pelargoniami jest na
8 piętrze. Ja bym zaryzykował.

--

Pozdrawiam ciepło, Dziadek

7. Data: 2003-07-05 12:53:24

Od: "Aga P." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dziadek" <d...@p...onet.pl> wrote in message

> No dobrze, poszedłem, policzyłem i ten piękny balkon z pelargoniami jest
na
> 8 piętrze. Ja bym zaryzykował.
>
> --
Mysle, ze i ja zaryzykuje :-)
ale to chyba zadanie juz na przyszly rok, prawda?
Mam dwie pelargonie bluszczolistne (chyba) i te ucierpialy o wiele mniej od
tych zwyklych. Ale sa tez wsadzone jakby duzo glebiej i w zaciszniejszym
kącie od tamtych.
Czy warto udac sie jeszcze teraz na polowanie po sklepach i zawiesic pol
balkonu tymi zwisajacymi wlasnie?

Pozdrawiam serdecznie i dziekuje za zainteresowanie moim problemem :-)))

Aga

8. Data: 2003-07-05 13:56:46

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy warto udac sie jeszcze teraz na polowanie po sklepach i zawiesic pol
> balkonu tymi zwisajacymi wlasnie?
>
> Pozdrawiam serdecznie i dziekuje za zainteresowanie moim problemem :-)))
>
> Aga

Warto,warto!Gdzie tam do zimy.

Pozdrawia boletus

9. Data: 2003-07-05 14:05:13

Od: "Alicja" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mysle ze to zalezy od wiatru. Moja Mama ma balkon na 4 pietrze ale na
Wybrzezu. Wiatr hula niesamowicie. Mimo to hoduje oprocz iglaczkow i
bluszczu begonie. Nawet w na silnym wietrze nic im nie jest. Inne mniej
odporne kwiatki w wietrzne dni zestawia na podłogę przy osłonietej barierce.
Na poleczkach w najmniej wietrznym kaciku rosna tez pelargonie.
Poza tym w bezwietrzne dni wystawia na balkon Dracene i Benjamina.
Zycze powodzenia
Alicja

10. Data: 2003-07-05 14:35:11

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Aga P." <a...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> maja. Praktycznie same iglaste krzaczki. A mnie sie marza kwiatki, piekne i

Alez skalniaki sa piekne i kolorowe!

Pozdrowienia,
Michal

--