Powitanie- jak odnowic trawnik?

11. Data: 2001-05-16 20:47:49

Temat: Re: Powitanie- jak odnowic trawnik?
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

AKA wrote:

> tym bardziej , ze sa psy i dziecko , [...]

> Sumaka posadze , bardzo podoba mi sie ta roslina
>
> Rowniez pozdrawiam
> Alicja

A czy czasem sumak nie jest bardzo trujacy?
MB

12. Data: 2001-05-17 08:06:54

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> napisał w
wiadomości news:9duk5v$1v8$1@hercules.iupui.edu...
> "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> wrote in message
>
> Oczywiscie masz racje, ze w pierwszym momencie wyglada to nieladnie.
> Ale jesli poczekac tak z 10 lat ... A jeszcze lepiej 30 ...

Przykro mi, Michale, ale to chwastowisko obserwuję od 27 lat:-( Może już
wystarczy?

Jak widać, jest to również stabilny układ:-D

A swoją drogą tak sobie jeszcze myślałam o tych odgórnych waszych
przepisach, ile kto ma mieć trawnika i pomyślałam, że nie masz to jak
demokracja. Totalitaryzm się do trawników nie wtrącał;)

Pozdrawiam, Basia.

13. Data: 2001-05-17 08:08:19

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości

> A czy czasem sumak nie jest bardzo trujacy?

Jeśli myślisz o "poison ivy", to w Polsce się jego nie sadzi. Mowa o Rhus
typhina, też pewnie toksyczny, ale nie w takim stopniu. Samo dotknięcie nie
grozi konsekwencjami.

Pozdrawiam, Basia.

14. Data: 2001-05-17 09:49:02

Od: "AKA" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

> Spróbuj zastosować rośliny okrywowe. Oczywiście nie na całości, ale na
małym
> kawałku, żeby zobaczyć, jak się czują i czy Tobie się to podoba.
> Rozchodniki, macierzanka czy niektóre niskie ozdobne trawy na piasku
> urosną, a efekt może być ciekawy.

- Mam taki zamiar , ale oprocz tego chce zostawic kawalek trawnika
uzytkowego po ktorym mozna swobodnie deptac.
I jak juz pisalam wczesniej chcialabym odnowic stary trawnik , lysiejacy ,
miejscami przesuszony.

> Przynajmniej odpadłoby koszenie co trudniejszych fragmentów.
> Aha, dawniej sprzedawano w sklepach mieszanki traw tzw. łąkowych -
bardziej
> odpornych i szybko rosnących.

- Szybko rosnacych w gore czy szybko rozkrzewiajacych sie?
Wysokie mnie nie interesuja. Wolalabym trawy , krore sie mocniej
rozkrzewiaja. Szybko zaslonilyby mi te lysiejace placki.

Swieza stazem ogrodniczka
Alicja

15. Data: 2001-05-17 10:03:06

Temat: Trujace rosliny
Od: "AKA" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czy czasem sumak nie jest bardzo trujacy?
> MB

- Ja nie wiem , ale jak sie okazuje w naszych ogrodach jest mnostwo roslin
trujacych:
tuje, cisy , nasze piekne konwalie tez sa barsdo trujace.
Mam tuje, mam cisy mam konwalie i nie wiem ile jeszcze trucizn w ogrodzie.
Nawet jagody ligustra sa trujace..
Mysle , ze jak posadze tego sumaka to bede miala piekny trujacy ogrod.
A dziecko trzeba bardzo pilnowac.
Psy chyba nie dadza sie otruc, owszem skubia czasami trawke , ale innych
roslin nie zjadaja, nie liczac tego , ze same zajely sie przycinaniem moich
krzewow i to przy samej ziemi!(Na szczescie zaczely odrastac)
.

16. Data: 2001-05-17 10:27:25

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett napisał(a):

> Prerii juz nie ma. Zostala zaorana pod kukurydze.

Coooo???? Prerii nie ma? 8-(
Zaorali? :-(
Kansas zaorali? Montanę zaorali? Nebraskę zaorali? Inne też???
To co z moimi chłopackimi marzeniami sprzed lat - pojechac i to zobaczyć?
To gdzie można znaleźć porzšdny step? Tylko w Mongolii??? :-(((((
Pozdrawiam smutno
Janusz

17. Data: 2001-05-17 10:34:27

Temat: Re: Trujace rosliny
Od: k...@p...onet.pl (Krysia) szukaj wiadomości tego autora

From: "AKA" <a...@p...onet.pl>
Subject: Trujace rosliny

> [...]
> roslin nie zjadaja, nie liczac tego , ze same
zajely sie przycinaniem moich
> krzewow i to przy samej ziemi!(Na szczescie

Mój terier okazywał duże zainteresowanie tylko
tawule i młodej pokrzywie. Później się
dowiedziałam, że obie rośliny wchodzą w skład
środków stosowanych przy przeziębieniach,
zapaleniach oskrzeli i wykrztuśnych, a piesek
często zapadał na zapalenie oskrzeli.
Psie lecz się sam ;)))

Pozdrawiam
Krysia

--

Wyjedź z nami na Madagaskar!
Weź udział w konkursie [ http://konkursy.onet.pl ]

18. Data: 2001-05-17 10:37:03

Od: k...@p...onet.pl (Krysia) szukaj wiadomości tego autora

From: "Janusz Czapski" <j...@l...pl>
Subject: Re: Powitanie- jak odnowic trawnik?

> To gdzie można znaleźć porzšdny step? Tylko w
Mongolii??? :-(((((
> Pozdrawiam smutno
> Janusz

... posiedzieć przed jurtą, podoglądać stada.
A jakże mam w rodzinnym albumie takie zdjęcia !!!

Krysia

19. Data: 2001-05-17 10:43:38

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AKA" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Wysokie mnie nie interesuja. Wolalabym trawy , krore sie mocniej
> rozkrzewiaja. Szybko zaslonilyby mi te lysiejace placki.

Łakowe bardzo bujały w górę, a między nimi była odsłonięta ziemia. Chyba Ci
się nie nadadzą.

Pozdrawiam, Basia.

20. Data: 2001-05-17 10:46:00

Od: k...@p...onet.pl (Krysia) szukaj wiadomości tego autora

From: "AKA" <a...@p...onet.pl>
Subject: Powitanie- jak odnowic trawnik?

> I tu moje pytanie : czy cos da sie cos zrobic ,
by poprawic jego wyglad?

A może wszystko od początku?
Zaorać, posiać motylkowe, zaorać, posiać trawnik.
To tylko w dużym skrócie. Trochę z tym roboty
(część napewno można wykonać samemu), ale
widziałam efekty.

Krysia

--

Wyjedź z nami na Madagaskar!