Poziomki, czy warto?

1. Data: 2005-02-15 10:48:03

Temat: Poziomki, czy warto?
Od: "tomkar" <tomkar[wywal to]@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłem poziomkę Regina i z informacji na opakowaniu wyczytałem:
1. kiełkuje długo 4-6 tygodni
2. owocuje po 4 miesiącach od wysiania
3. owocuje przez cały sezon do jesieni
4. owoce duże, 2 razy większe od innych odmian
Same zalety tylko siać i zbierać.
Jeżeli hodujecie poziomki to czy jesteście z nich zadowoleni? Podzielcie
swoimi się spostrzeżeniami.

2. Data: 2005-02-15 11:21:58

Temat: Re: Poziomki, czy warto?
Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> swoimi się spostrzeżeniami.

Uprawiam odmianę Rugia, bezrozłogowa. Owoce pyszne ale zbieram tylko ja,
inni domownicy chetnie zjadaja. Maz wolalby aby poziomki rosly wyzej, np.
na drzewie.
Uprawiac warto :))
Pozdrawiam, Krystyna

3. Data: 2005-02-15 11:32:19

Od: "Paweł L." <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomkar napisał(a):
> [...]
> Same zalety tylko siać i zbierać.
> Jeżeli hodujecie poziomki to czy jesteście z nich zadowoleni? Podzielcie

Witaj
W tamtym roku też je posiałem. Ładnie wykiełkowały, potem trochę je
wyciągnęło w domu, ale w gruncie "zmężniały" i owocowały jesienią, do
późna. Smaku nie znam, bo tylko dzieci jadły, ale musiały być dobre.
Dla mnie - zdecydowanie warto siać.
Zasypany Paweł L.

4. Data: 2005-02-15 11:46:14

Od: "tomkar" <tomkar[wywal to]@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł L." <l...@i...pl> napisał w wiadomości

>W tamtym roku też je posiałem.

Właśnie je wysiałem i po waszych odpowiedziach wnioskuję że nie będę
żałował.
Pamiętasz może jak bardzo były plenne?

5. Data: 2005-02-15 11:48:38

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomkar wrote:
(...)
> Jeżeli hodujecie poziomki to czy jesteście z nich zadowoleni? Podzielcie
> swoimi się spostrzeżeniami.

Warto! Owocują długo, a smak i zapach wspaniały. Tylko nie wiem,
jaką mam odmianę :) Ale nie spotkalam niedobrych poziomek.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

6. Data: 2005-02-15 12:02:09

Od: "Paweł L." <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomkar napisał(a):

> Pamiętasz może jak bardzo były plenne?

Nie, ale czy to ma takie wielkie znaczenie?
Paweł L.

7. Data: 2005-02-15 12:35:08

Od: "tomkar" <tomkar[wywal to]@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ma znaczenie. Trochę ich więcej wysieję.

8. Data: 2005-02-15 13:08:28

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

tomkar wrote:
> [...]
> Same zalety tylko siać i zbierać.
> Jeżeli hodujecie poziomki to czy jesteście z nich zadowoleni? Podzielcie

Moje spstrzezenia sa negatywne. Nie pamietam oczywiscie jaka mam
odmiane, ale kupujac poziomki spodziewalem sie tego wspanialego
smaku z gorskiej polany... - a tu nic. Smakuje z grubsza jak
truskawka, tylko, ze truskawki duzo wieksze. Nie wiem, czy to
sprawa odmiany, czy jednak warunkow. w ktorych poziomki rosna.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

9. Data: 2005-02-15 13:09:50

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Zielka wrote:

> Uprawiam odmianę Rugia, bezrozłogowa. Owoce pyszne ale zbieram tylko ja,
> inni domownicy chetnie zjadaja. Maz wolalby aby poziomki rosly wyzej, np.
> na drzewie.

Poradz mu, zeby sie kolo poziomek polozyl.

Pozdrowienia,
Michal

10. Data: 2005-02-15 14:21:11

Temat: Odp: Poziomki, czy warto?
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:gvmQd.41205$i...@f...columbus.rr.com...

> [...]
> truskawka, tylko, ze truskawki duzo wieksze. Nie wiem, czy to
> sprawa odmiany, czy jednak warunkow. w ktorych poziomki rosna.

Chyba jednak odmiany. Mam obok siebie (a więc w tych samych warunkach)
poziomki siane i przywiezione z lasu. Bez porównania smaczniejsze i pachnące
są te z lasu choć jagody mają znacznie mniejsze.
Te tzw. hodowlane (bezrozłogowe) w ogóle nie mają zapachu poziomek.
Pozdrawiam ;-)
Janusz

"Lub czasopisma", czyli jak minęło 6 lat na grupie
Fiołek alpejski
czysty zysk
serdecznie witam
przyszły listy