Poznać siebie

1. Data: 2001-09-02 19:39:12

Temat: Poznać siebie
Od: "piotras" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć !
Czy są jakies proste sposoby na poznanie siebie samego
Czuje podświadomie ze sa za pewne jakies badania cos na wzór testu po którym
mozna okreslić swój charakter ?
Wydaje nam się że wiemy o sobie najwięcej...
Chciałbym poznac o sobie możliwie najwięcej przymiotników
a ponadto odkryc cechy których nie potrafię nazwać

1. Data: 2001-09-02 22:50:36

Temat: Re: Poznać siebie
Od: "renton" <r...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Najlepszym sposobem poznawania siebie jest monitoring czyli przegladanie sie
w oczach innych :))
Jesli chcesz wiedziec na swoj temat wiecej musisz duzo przebywac wsrod
ludzi i byc otwartym na krytyke ( tylko konstruktywna ) na pochwaly i inne
info zwrotne.
Najlepiej przebywac wsrod psychologow albo tych ktorzy znaja sie na
naturze czlowieka , rowniez na sobie samym . Oni najwiecej moga powiedziec
:)

Wiec pierwsza cecha jaka juz u Ciebie odkrylem to ze jestes ciekawy ,
ciekawy siebie :))
Bardzo dobra cecha :)

Pozdrawiam Adam :)

1. Data: 2001-09-03 06:03:10

Od: "Rinaldo" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piotras" <p...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> Cześć !
> Czy są jakies proste sposoby na poznanie siebie samego

Tak. Czlowiek najlepiej samego siebie poznaje w relacjach do innych ludzi i
calego otaczajacego go swiata. Swiat jest jak lustro w ktorym ogladamy
siebie, cale wnetrze swojej duszy. Patrzac na swiat, patrzymy glownie na
siebie, gdyz postrzegamy wokol siebie przede wszystkim to, na co jestesmy
szczegolnie uwrazliwieni, dostrzegamy glownie to, co jest nam bliskie,
przyjazne, juz oswojone.

> Czuje podświadomie ze sa za pewne jakies badania cos na wzór testu po
którym
> mozna okreslić swój charakter ?

Czy otaczajacy cie ludzie (ktorych znasz) sa dobrzy, czy zli? Czy twoje
relacje sa prawidlowe? jaki jest swiat twoim zdaniem? Zdaza ku dobremu, czy
ku zlemu? Kazda odpowiedz na takie pytanie okresla dokladnie twoj wlasny
rozwoj.
Czy ludzi sa madrzy czy glupi? Kogo jest wiecej?

Rinaldo

1. Data: 2001-09-03 11:10:48

Od: "Andr3as" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy są jakies proste sposoby na poznanie siebie samego
> Czuje podświadomie ze sa za pewne jakies badania cos na wzór testu po

Skoro wiesz co czujesz, to nie jest to juz podswiadome :) Testy oczywiscie
sa, ale coz da Ci wiedza o tym, ze w skali 1-10 Twoj poziom ekstrawersji
wynosi 7? Uzytek z tego zaden, ale rozumiem ze jestes po prostu ciekawy,
niestety kwestionariusze osobowosci czy temperamentu mozesz wyciagnac tylko
od kogos z psychologii albo po prostu zakupic od Poslkiego Towarzystwa
Psychologicznego, bo to oni maja na chyba wszystko prawa autorskie.

> Wydaje nam się że wiemy o sobie najwięcej...
> Chciałbym poznac o sobie możliwie najwięcej przymiotników
> a ponadto odkryc cechy których nie potrafię nazwać

Z tymi cechami (czynnikami) jest tak, ze nazywane sa one w czesto dosc
arbitralny sposob, wiec nie ma co sie tymi nazwami za bardzo sugerowac.

A. S.

1. Data: 2001-09-03 11:27:53

Od: "kohol" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Andr3as <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9mvock$dmg$...@n...tpi.pl...
> Skoro wiesz co czujesz, to nie jest to juz podswiadome :) Testy oczywiscie
> sa, ale coz da Ci wiedza o tym, ze w skali 1-10 Twoj poziom ekstrawersji
> wynosi 7?

Faktycznie, nic nie da, jeśli nie będzie wiadomo, jaka to skala i jakie jest
odchylenie, i na jakiej populacji...
: )

> [...]
> od kogos z psychologii albo po prostu zakupic od Poslkiego Towarzystwa
> Psychologicznego, bo to oni maja na chyba wszystko prawa autorskie.

A co Ci da posiadanie kwestionariusza?
Kupić można, jak się ma dyplom psychologa.
A prawa autorskie mają chyba autorzy, czyż nie?

> Z tymi cechami (czynnikami) jest tak, ze nazywane sa one w czesto dosc
> arbitralny sposob, wiec nie ma co sie tymi nazwami za bardzo sugerowac.

... wystarczy sięgnąć do MMPI czy 16PF Cattella (czy jakoś tak) - same
magiczne nazwy : )

* * * * * * * * * * * * * *
Choose your future.
Choose life.

1. Data: 2001-09-03 11:33:18

Od: "kohol" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik piotras <p...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9mu20q$m4$...@n...tpi.pl...
> Czy są jakies proste sposoby na poznanie siebie samego

Proste? Samoobserwacja : )

> Czuje podświadomie ze sa za pewne jakies badania cos na wzór testu po
którym
> mozna okreslić swój charakter ?

A może osobowość, temperament, styl poznawczy...
Testów takich jest masa, radzę zaprzyjaźnić się ze studentem psychologii,
który musi przygotowywać studia przypadków na standardowe metody
diagnostyczne, zgłosić się jako obiekt badawczy : )

> Wydaje nam się że wiemy o sobie najwięcej...

Jasne : )
A kto inny może tyle o mnie wiedzieć?
: )

Diagnozuję swoje mierzalne cechy bez pomocy Mensy : )

1. Data: 2001-09-03 13:02:02

Od: "Andr3as" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kohol" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> Faktycznie, nic nie da, jeśli nie będzie wiadomo, jaka to skala i jakie
jest
> odchylenie, i na jakiej populacji...
> : )

A jesli bedzie wiadomo, to co da niepsychologowi? Ze bedzie wiedzial, gdzie
umiejscowic siebie na wykresie?

> A co Ci da posiadanie kwestionariusza?

mi czy przedmowcy?

> Kupić można, jak się ma dyplom psychologa.

Nie na wszystkie potrzebne sa.

> A prawa autorskie mają chyba autorzy, czyż nie?

Skoro PTP nabylo prawa do powielania, czy tam innych sposobow eksploatacji
"dziela", to znaczy, ze nabylo prawa autorskie. Jesli chcesz 1000 razy odbic
kwestionariusz Big5 to nie pytasz o pozwolenie (jesli w ogole pytasz :)
samych autorow, tylko zwracasz sie do PTP.

A. S.

1. Data: 2001-09-03 13:13:37

Od: "kohol" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Andr3as <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9mvut9$1j7$...@n...tpi.pl...
> jest
>
> A jesli bedzie wiadomo, to co da niepsychologowi? Ze bedzie wiedzial,
gdzie
> umiejscowic siebie na wykresie?

A, niepsychologowi? Nie wiem. Podstwę do pójścia do psychologa : )
Chodziło mi o to, że takie "łyse" dane nikomu nic nie dadzą, a dane te plus
dodatkowe - coś dadzą, nie wszystkim, ale jednak.

> mi czy przedmowcy?

Chodzi mi o to, że sam kwestionariusz nie wystarczy.

> Nie na wszystkie potrzebne sa.

O, a na jakie nie?

> [...]
> kwestionariusz Big5 to nie pytasz o pozwolenie (jesli w ogole pytasz :)
> samych autorow, tylko zwracasz sie do PTP.

To chyba prawa do dystrybucji, kopiowania itp. Nie znam się na tym
wprawdzie, ale prawa autorskie to chyba coś innego. Chętnie się dowiem, jak
to jest. zresztą pewnie inaczej, jeśli chodzi o testy polskie, inaczej,
jeśli o zagraniczne (pisałam kiedyś taką prośbę o możliwość użycia testu
: )).

Diagnozuję swoje mierzalne cechy bez pomocy Mensy : )

1. Data: 2001-09-03 19:04:37

Od: "Andr3as" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> O, a na jakie nie?

hmm, nie chce Cie teraz sklamac wymieniajac, ale tylko na niektorych
kwestionariuszach w ofercie (w inecie) PTP widnial znaczej Psi (tylko dla
dyplomowanych). Wiem, ze na kwest. temp. Strelaua trzeba bylo, reszty nie
pamietam, a adres strony zem zapomnial :(

1. Data: 2001-09-04 08:27:55

Od: "parmi" <p...@p...arena.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cześć !
> Czy są jakies proste sposoby na poznanie siebie samego

krotko
jesli znasz innych to pomysl tylko ze jestes taki sam
rzadza toba te same prawa co innymi...
a jesli chodzi o dokladne ustalenie "jaki jestem" - to niemozliwe - nie ma
czlowieka ktory postrzega swiat takim jaki jest naprawde
w zwiazku z powyzszym
niezaleznie od tego czy Ty "poznasz siebie" czy inni powiedza Ci jaki jestes
nigdy nie mozesz miec pownosci ze taki jestes

pozdr
parmi

Latarka psychiczna
Autosugestia dobra na wszystko :)