Pralka - Amica - Cieknie

1. Data: 2011-02-03 10:17:40

Temat: Pralka - Amica - Cieknie
Od: GB <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

W związku z tym, że moja 4 letnia pralka Amica zaczęła ostatnio cieknąć,
chciałbym Was zapytać co może być przyczyną?

Pralka podczas prania cieknie dwa razy z tego co zauważyłem, i dzieje
się to podczas prania i przed wirowaniem czyli zdaje się wtedy gdy pompuje.

Cieknie w zasadzie z samego spodu, drobnymi kropelkami, ale po takim
pompowaniu szklanka wody jest wylana.

Jak sądzicie co najpewniej się mogło uszkodzić i - jeżeli jesteście w
stanie to stwierdzić - jaki może być koszt naprawy +/-20%.

Z poważaniem
GB

2. Data: 2011-02-03 11:06:34

Temat: Re: Pralka - Amica - Cieknie
Od: boxfish <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-03 11:17, GB pisze:

> Jak sądzicie co najpewniej się mogło uszkodzić i - jeżeli jesteście w
> stanie to stwierdzić - jaki może być koszt naprawy +/-20%.

Człowieku wszystko mogło się uszkodzić, jak poznac co się zepsuło po
informacji że szklanka wody wycieka na podłogę ?

Może być fartuch-uszczelka - 40 zł
może być węzyk - 10 zł
może być pompa - xxx zł
noże być ....
może być ....

3. Data: 2011-02-03 11:09:07

Od: GB <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-03 12:06, boxfish pisze:

> Człowieku wszystko mogło się uszkodzić, jak poznac co się zepsuło po
> informacji że szklanka wody wycieka na podłogę ?

Ważne że podczas pompowania :-)

GB

4. Data: 2011-02-04 21:44:23

Od: "MaW" <n...@a...bbb> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GB" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> Ważne że podczas pompowania :-)

Opcja 1: próbuj, kombinuj, wymieniaj.
Opcja 2. Wewij serwis. Po podliczeniu kosztów wymiany uszczelek, pomp,
straconego czasu i remontu u sąsiadów okaże się że tak jest szybciej i
taniej

MaW

5. Data: 2011-02-06 21:43:35

Od: Damork <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na mównicę wtargnął "GB", poprawił mikrofon, rozwarł paszczę i ryknął:

> Ważne że podczas pompowania :-)

Wysusz dobrze podłogę, podłóż coś na czym widać mokre żeby zidentyfikowac
punkt gdzie cieknie. Jeśli pralkę masz z dnem, to można je najpierw
odkręcić, zamiast podkładania można wyczaić moment gdy zaczyna ciec, unieść
pralkę lekko (zatrzymując ją na chwilę) i lusterkiem sprawdzić którędy
cieknie. Najczęściej lecą elementy gumowe - trójnik, fartuch, węże teraz
robią z karbowanych rur plastikowych i nie parcieją, ale zdarza się że
puszczają przy końcówkach. Skoro jednak cieknie podczas pompowania, to
najprawdopodobniej uszczelki pompy Ci poleciały. Koszt??? HGW. Zależy jak
będzie robione, ja kiedyś kupowałem zestaw naprawczy (komplet uszczelek) i
bawiłem się w przekładki. Jednej z pralek już nie ma, ale działało to przez
ładnych kilka lat, aż do przerdzewienia obudowy bębna, druga po takiej
naprawie działa już jakieś 7 czy 8 lat i wszystko gra - znaczy się że
warto, bo uszczelki to groszowa sprawa. Zdecydowanie łatwiej i szybciej
(ale drożej) jest zwyczajnie wymienić pompę. Wymiana jest banalnie prosta,
średnio uzdolniony majsterkowicz sobie poradzi. O koszt dowiesz się w
pierwszym lepszym sklepie z częściami do sprzętu AGD. Można oczywiście
wezwać również serwis, wtedy będzie drogo.
Oczywiście nie przesądzam że to uszczelki pompy, ale objawy pasują.

Piotr Mockałło
Jednoosobowa Armia Mordoru na XJ 600N
http://www.osiatkowania.pl

Odkurzacz piorący jaki ? cos jak Roboclean tylko tańszy
Okna
Dom vs mieszkanie w bloku
oszczędności nr3 by zlotowinfo
Lampa w kolorze mosiądzu