Prawda o żywieniu optymalnym

31. Data: 2000-11-09 09:42:17

Temat: Re: Prawda o żywieniu optymalnym
Od: "roger" <r...@e...put.poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ci niepomaga to chwytasz sie każdej możliwo?ci uleczenia ?
> Prawda ?

No nie wiem. A jak opracuję STR (super terapię Rogera) polegającą na
wyskakiwaniu z okna co najmniej 7 piętra to tez zastosujesz?

rgr

32. Data: 2000-11-09 10:16:22

Od: "Jacek" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ale najpierw biorę się za metody uznane za skuteczne.

O jakich mówisz?
o doprawadzaniu ludzi lekami do nałogowego lekomaństwa czy do zniszczenia
wątroby?
Człowiek ma w sobie moc aby zwalczyć każdą przypadłość (jeśli nie ma wady
genetycznej) tylko trzeba mu dać odpowiednie zasilanie i spokój.

> Szamaństwo zostawiam
> na sam koniec. Sorry, ale nóż mi się otwiera w kieszeni, jak się proponuje
> osobom w depresji jedzenie słoniny. To jest nieodpowiedzialne.

To niech wszyscy którzy tu piszą o depresji zrobią takie coś.
Przez tydzień albo dwa notują wszystko to co jedzą, możliwie z ilościami.
Ja to opracuję i napiszę wam wyniki analizy.Zobaczymy jakie będą wyniki.
Założę się o 50 zł, że w ich diecie będzie sporo węglowodanów i lichego
białka, przy niewielkim udziale tłuszczu.
Czy ktoś chce wziąć udział w takim badaniu?

A co do słoniny.
"Podstawą wyżywienia templariuszy była słonina, przechowywana w wielkich
ziemnych dołach." (cytat z książki "Codzienne życie Templariuszy")
Czy to nie świadczy o tym, że może słonina nie jest jednak taka straszna?
Poczytaj sobie do czego doszedł ten zakon zanim Filip Piękny go nie
zdelegalizował.
I jak sądzę oni nie mieli depresji. Bo do niczego by nie doszli poza
leżeniem i wpatrywaniem się w sufit.
A dziś ludzie jedzą snikersy i popijają to kolą, boją się wieprzowiny a
ostatnio wołowiny i widać co mamy.
Depresja goni depresję.
Jolu!
To nie jest wszystko takie proste, zwłaszcza nie tak jak piszą w
podręcznikach akademickich.
Pozdrówka
Jacek

33. Data: 2000-11-09 10:24:13

Od: "Jolanta Pers" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

roger napisał(a) w wiadomości: <8udqub$29h$1@rymunda.torun.pdi.net>...

>No nie wiem. A jak opracuję STR (super terapię Rogera) polegającą na
>wyskakiwaniu z okna co najmniej 7 piętra to tez zastosujesz?

Czemu nie. Jak twierdzą optymalni, "każdy ma w sobie dość siły, żeby
zwalczyć każdą przypadłość." "Każdy człowiek umie latać. Ale tylko w jedną
stronę." ;-)

JoP

--
j...@m...pl
http://www.sf.magazyn.pl

34. Data: 2000-11-09 11:49:43

Od: p...@a...gda.pl (Piotr Zieliński) szukaj wiadomości tego autora

> Powtarzam pytanie: czy ta paniusia musi rzucac obelgami, czy moze moglaby
> zajšć jakie? konkretne stanowisko wobec tematu?
> Wyprobowala na sobie DO? Chyba tak, skoro tak doskonale wie, ze
> nie dziala.
> Ja akurat WIEM, ze dziala.

Nie rozumiesz zwrotu "wyprobowac diete". To nie jest takie proste, ze
zaczynasz stosowac swoja diete i po miesiacu albo po roku stwierdzasz, ze
sie lepiej czujesz, masz nizszy poziom cholesterolu i uprawiasz wieksza
aktywnosc fizyczna.
Twoja ocena moze byc falszywa. Po pierwsze - nie wiesz, jakie sa inne skutki
stosowania takiej diety, powazniejsze, ale ujawnaijace sie po dluzszym
okresie. A moze taka dieta zwieksza ryzyko zachorowania na nowotwory? Albo
skraca okres spodziewanego przezycia z powodow niezrozumialych? A moze
jednak zwieksza ryzyko zgonu z powodu chorob serca lub udaru mozgowego? Tego
nie wiesz, poniewaz nie zostalo to zbadane w odpowiedni sposob.
Odpowiedni sposob badania takiego postepowania powinien polegac na
przeanalizowaniu pod wzgledem chorob i dlugosci zycia ludzi, ktorzy taka
diete stosowali przez wiele lat, i porownaniu tych danych do grupy ludzi,
ktorzy takiej diety nie stosowali. Badane grupy powinny liczyc kilkaset lub
kilka tysiecy osob i trwac wiele lat.
Tylko opublikowane wyniki takich badan upowazniaja nas do stwierdzen typu
"ta dieta zmniejsza ryzyko zachorowania na chorobe wiencowa" albo "ta dieta
przedluza zycie". Ludzie, ktorzy zaczynaja stosowac jakas diete, zaczynaja
tez zyc w inny sposob. Zwracaja wieksza uwage na zdrowie, na wieksza
aktywnosc fizyczna i podlegaja sugestii. Dzieki tym czynnikom moga sie czuc
lepiej, ale moga przegapic dlugofalowe, negatywne skutki danej diety.
Roznych zalecanych diet sa tysiace.

Pozdrawiam

Piotr Zielinski

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.sci.medycyna
http://niusy.onet.pl/pl.sci.medycyna

35. Data: 2000-11-09 12:19:59

Temat: Odp: Prawda o żywieniu optymalnym
Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

w <...@p...onet.pl>

> Wbrew pozorom - pozdrawiam, nie chce nawracac, ale chce KONKRETNEJ dyskusji.

Po raz setny w tym miesiącu? Na ten sam temat? To chyba lekka przesada kolego
"w".

Maja

36. Data: 2000-11-09 17:17:45

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

roger napisał(a):

> Wiecie jaka jest najlepsza rada na Jehowych?
>
> Znaczy sš dwie.
>
> 1. Nie dyskutować, odczepiš się.
>
> 2. Postawic kilka pytań "w poprzek" tego co mówiš - zamknš się.
>
> Wariant drugi zastosowałem przy dyskusji o depresjach (oczywiście na to DO
> też pomaga) - na razie brak odpowiedzi :-)

W przypadku, kiedy jechowi byli strasznie nachalni w moim bloku i już nie
miałam sił na ciągle tłumaczenie dlaczego nie mam przyjemności z nimi
rozmawiać...Następnym razem jak przyszli, to krzyknęłam: "Zgiń, przepadnij
duszo nieczysta"...Zatkało ich to... i potem długo ich nie widziałam.:-)

Kaja

37. Data: 2000-11-09 20:57:45

Od: "Pyzol" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Jolanta Pers" <j...@m...pl> wrote in (...)> Panie i Panowie, miarka się
przebrała. Może by tak zmoderować tę grupę zanim
> ostatni lekarz z niej ucieknie z krzykiem na widok kolejnego peanu
> pochwalnego na rzecz słoniny?

Tacy bywaja pacjenci i przywoity lekarz powinien zdawac sobie z tego
sprawe a nie "uciekac z krzykiem".

Pani uwagi wskazuja iz bylaby pani jedna z pierwszych do odsiewu przez
moderatora. Kto pania nauczyl takiego nadzwyczaj lekkiego szufladkowania
ludzi wg obelzywego klucza?

Na wszystkich grupach dyskusyjnych medycznych pojawiaja sie szarlatani,
oszusci, ideolodzy diet, a takze ludzie ktorzy z najczystszego serca
probuja podzielic sie swoimi doswiadczeniami. Ale pani "wie lepiej" jak
kogo sklasyfikowac, prawda?

Na innych grupach ludzi ewidentnie zajmujacych sie businessem, po prostu
sie ignoruje, od czasu do czasu prowadzac polemike, ktora ma na celu
wykazanie niedorzecznosci.
Od dluzszego czasu czytam liste breast cancer i tam takze pojawiaja sie
najrozmaitsi znachorzy. Ignorowani, szybko znikaja. Czasami oberwa po lbie
od ktorejs z bardziej wojowniczych uczestniczek, ale nikt nie proponuje
cenzury i nikt nie wymysla osobowosci krytykowanego.

No i nikt nie wyraza sie obelzwie n a w e t o szmanach.

Tego to sie pani dopiero bedzie musiala nauczyc, bo inaczej lekarze popedza
pania z eleganckiego towarzystwa. Moderowana, zamknieta grupa dla lekarzy
juz jest. Prosze sie tam zapisac jesli jest pani fachowcem. Jesli nie, coz
jest jeszcze inne wyjscie: nie musi sie pani z osobnikami tak blyskotliwie
przez pana sklasyfikowanymi w ogole zadawac, prawda?
Kaska

38. Data: 2000-11-10 05:42:24

Od: "roger" <r...@e...put.poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kaja" <f...@f...pl> wrote in message

> [...]
> duszo nieczysta"...Zatkało ich to... i potem długo ich nie widziałam.:-)

A na to nie wpadłem :-)

rgr

39. Data: 2000-11-10 12:05:51

Temat: Re: Re: (Nie)Prawda o żywieniu optymalnym
Od: Anhela <a...@i...univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 8 Nov 2000, it was written:

ale zachowuja sie tak jakby wiedzieli. momentami to juz robi sie
nudne. rozumiem, ze DO pomaga w pewnych przypadkach i pewnych chorobach,
ale do diaska, nie da sie nia wyleczyc ze wszystkich chorob swiata. z tego
co zauwazylam, to Jacek na kazdy problem poleca diete optymalna i
twierdzi, ze w kazdym przypadku ona pomoze. nie przesadzajmy. DO nie jest
osmym cudem swiata.

Anhela.

40. Data: 2000-11-10 12:12:14

Od: Anhela <a...@i...univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 8 Nov 2000, Joasia wrote:

> U?ytkownik Jolanta Pers <j...@m...pl> w wiadomo?ci do grup dyskusyjnych
> napisa?:8u9clc$ibe$...@n...formus.pl...

> ?eby?cie

> lekarz,

> zanim
>
> Jestem w szoku - rozumiem, ?e sie z tym nie zgadzasz, ale po co zaraz taki
> ton.
> Ja tego nie znam , chc? poznaae a jak stwierdz?, ?e bzdura to nie zastosuje i
> juz.
> Ka?dy ma prawo do swoich pogl?dów takich czy innych i mo?e sie o nich
> wypowiadaae to wolny kraj a to jest o ile wiem grupa dyskusyjna.
> [...]

ok, ktos moze miec ochote to poznac, ale sadze, ze o DO jest juz
wystarczajaco duzo na tej liscie. moznaby zalozyc oddzielna grupe o nazwie
Dieta Optymalna. czy nie sadzicie, ze to lekka przesada. ludzie pisza
tutaj, bo chcieliby uzyskac pomoc, porade, a nie po to, by w kolko czytac
o DO.
Anhela.

migrena a kregi szyjne-zwyrodnienie???
www.lens.pl - leasing sprzetu medycznego