Prawdziwki

1. Data: 2004-09-05 14:15:44

Temat: Prawdziwki
Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

===
Jestem po udanym grzybobraniu i mam problemy ze znalezieniem ciekawych
przepisów. Niby jesteśmy potęgą grzybową i tradycje też mamy, a w guglu
trudno znaleźć coś poza sosem, kapustą z grzybami i zupą.
Znalazłem karpia z prawdziwkami, który właśnie się dusi.

Ale co jeszcze?

Chodzi mi o przepisy *typowo* *borowikowe*, ciekawe, mogą być wyszukane, ale
sprawdzone, aby nie zmarnować surowca :-)

waldek
===

1. Data: 2004-09-05 19:49:12

Temat: Re: Prawdziwki
Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik waldek napisał:

> [...]
> trudno znaleźć coś poza sosem, kapustą z grzybami i zupą.
> Znalazłem karpia z prawdziwkami, który właśnie się dusi.

Ususz część, a poza tym zrób budyń z prawdziwków, suflet, borowiki z
rusztu, kruche pierozki z grzybami i koniecznie kulebiak. Jeśli nadal
będziesz miał grzyby/apetyt to jaja nadziewane grzybami. Możliwości jak
mrówków, byle grzyby dopisywały.
--
pa, BasiaBjk, przelotnie

1. Data: 2004-09-05 21:32:50

Od: "ktosia" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ususz część, a poza tym zrób budyń z prawdziwków,
Robilam kiedys z pieczarek grzyby podsamazone z cebulka i zmiksowane z bulka
namoczona w mleku i zoltkami, a do tego piana z bialek. Czy taki budyn masz
na mysli? Jesli nie prosze o Twoj przepis!!!!
>suflet,
na suflet tez.....
> i koniecznie kulebiak.
i jeszcze zachlannie prosze o kulebiak

Ktoska

1. Data: 2004-09-05 22:12:54

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ktosia napisał:

> Robilam kiedys z pieczarek grzyby podsamazone z cebulka i zmiksowane z bulka
> namoczona w mleku i zoltkami, a do tego piana z bialek. Czy taki budyn masz
> na mysli? Jesli nie prosze o Twoj przepis!!!!

Średnio łapię, jak robiłas z pieczarek grzyby ;) Ale mniej więcej tak
robię, jak opisałaś: grzyby (leśne koniecznie), masło, cebula, tarta
bułka, jajka, śmietanka, sól, pieprz... :)

> na suflet tez.....

Prawdziwki, cebula, masło, jajka, przyprawy. Grzyby się drobno sieka,
przesmażasz z cebulką, resztę przygotowujesz podobnie jak do budyniu.
Delikatnie wymieszaną masę wykladasz do naczynia do zapiekania,
posypujesz tartą bułką, na to kawałeczki masła, zapiekasz ok. pól
godziny w niezbyt gorącym piekarniku. Gdy suflet lekko zrumieni się,
natychmiast podajesz, by nie opadł.

> i jeszcze zachlannie prosze o kulebiak

Nie tlumaczę kawowonaławowo, bo wnoszę, że masz pojęcie o temacie :)

Ciasto półfrancuskie (mąka, masło, drożdże, śmietana, zółtka i jajko...)
Nadzienie: dusisz prawdziwki świeże drobno pokrojone + cebula, masło,
śmietana, sól, pieprz, odrobina mąki do zagęszczenia. Nadzienie musi byc
gęste.
Z takiego ciasta i z takim nadzieniem mozna robic pierożki lub
kulebiaki, dowolnie - pierożki pieczesz krócej, kulebiak dlużej w dobrze
nagrzanym piekarniku :)
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-09-06 06:20:21

Od: "maciek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A jak by Ci zostało jeszcze tych borowików, to ja jestem chetny odebrać ich
troszkę:)
A tak na marginesie gdzie je zbierałeś
--
maciek:)

1. Data: 2004-09-06 07:27:59

Od: Dorota Szuba <d...@d...de> szukaj wiadomości tego autora

waldek wrote:
> [...]

> Chodzi mi o przepisy *typowo* *borowikowe*, ciekawe, mogą być wyszukane, ale
> sprawdzone, aby nie zmarnować surowca :-)

W obliczu 'kleski' urodzaju grzybowego w domu robilo sie 'bigos'.
Taka mala bomba cholesterolowa, ale pyszna.

Tak pi razy oko:
1 kg borowikow,
0.5 kg cebuli,
3 duze marchewki,
3 duze pietruszki (korzen najistotniejszy)
2 kwasne jablka
2 duze zabki czosnku,
1-1,5 chudego boczku
pieprz, sol, papryka
pod koniec sok z polowki cytryny

Boczek sie przysmazalo w palsterkach takich srednio 2x2 cm, a potem
wrzucalo reszte,
dusi sie do miekkosci, podlewajac woda w miare potrzeby.

pozdrawiam
Dorka

1. Data: 2004-09-06 09:58:36

Od: "ktosia" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BasiaBjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości

> Średnio łapię, jak robiłas z pieczarek grzyby ;) Ale mniej więcej tak
> robię, jak opisałaś: grzyby (leśne koniecznie), masło, cebula, tarta
> bułka, jajka, śmietanka, sól, pieprz... :)
Po slowie pieczarek miala byc oczywiscie kropka.......
za przepisy dziekuje pzdr
Ktoska

1. Data: 2004-09-06 10:03:28

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

BasiaBjk wrote:

> [...]
> rusztu, kruche pierozki z grzybami i koniecznie kulebiak. Jeśli nadal
> będziesz miał grzyby/apetyt to jaja nadziewane grzybami. Możliwości
W życiu kulebiaka nie robiłem. Może czas to zmienić? Jak to się je? Jako
danie obiadowe, przekąskę? I z czym?

waldek
===

1. Data: 2004-09-06 10:09:20

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek wrote:
> ===
> Jestem po udanym grzybobraniu i mam problemy ze znalezieniem ciekawych
> przepisów

chcialbym miec taki "problem" :)))

wiku

1. Data: 2004-09-06 13:36:06

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik waldek napisał:

> W życiu kulebiaka nie robiłem. Może czas to zmienić?

Najpewniej :) Klasyczny jest z ciasta drożdżowego. Wałkujesz ciasto w
prostokąt, grubośc ok. 1 cm, na środku układasz nadzienie, zawijasz
brzegi, układasz "szwem" do dołu na blasze, końce podwijając pod spód.
Posmaruj jajkiem przed pieczeniem, a ciasto nakłuj widelcem w kilku
miejscach.

>Jak to się je?

Ja palcami, a ludzie kulturalni sztućcami ;)

> Jako danie obiadowe, przekąskę?

Pokrajany na plastry do czystych zup, można jako przystawkę.

Jak go mam, to jem jako obiad, a później jeszcze na kolację, o ile
uchronię resztę :)

> I z czym?

Ze stopionym masłem lub sosem.

--
pa, BasiaBjk

[literatura] kupie
suszenie pomidorow ???
Kremówki z Wadowic
Rogaliki? Słodkie pierożki? Małżyki? [P]
dajcie przepis na gofry