Prezent czy zadra?

71. Data: 2006-06-01 14:22:01

Temat: Re: Prezent czy zadra?
Od: Rozs <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agnieszka napisał:

> Gdybyś się nie unosiła, to byś nie używała argumentu "na twoim miejscu".
> To jedna z oznak niepanowania nad emocjami :-D

Najwyraźniej ;-)

Ale fajnie mi poszło, nie?

TRollozs

72. Data: 2006-06-01 14:24:29

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Rozs" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

> Dzięki! Czyjeś oduczucia (odmienne od naszych) to bzdura po prostu...

no jesli ktos mowi, ze Ziemia jest plaska, to chyba mozna sie nieco
zdziwic ;)

> Jasne. Bo przecież nie może po prostu zwyczajnie nie lubić, jak ktoś nim
> rozporządza. Inaczej - nie lubię truskawek, więc za deserek dziękuję. A na
> to reakcja: No wiesz! Ty to chyba masz jakiś problem z jedzeniem - pewnie
> anoreksja. A może bulimia? Dziwadło!

co innego zwyczajnie nie lubic zeby ktos planowal swoj czas ale nie
jest to rownoznaczne z "stac mnie na to, uwazasz mnie za biedaka!".
to tak jakbys dostala ksiazke, a Ty czytac po porstu nie lubisz, ale Twoim
argumentem bylo- uwazasz mnie za glupka ze musze czytac, czy
myslisz, ze nie umiem czytac? takie wlasnie argumenty sama uzylas.

> W którymś momencie źle mnie zrozumiałaś. IMO można dawać tylko i wyłącznie
> takie prezenty, na które samych obdarowanych stać. (mówimy oczywiście o
> prezentach, a nie pomocy). Nie wiem, skąd wyciągnęłaś powyższy wniosek.

moze stad
"I w jakich układach
finansowych te osoby są. Gdyby ktoś wygrał 4 miliony w totka to może bym
od niego ten prezent przyjęła - w żadnym innym układzie NIE. W każdym
innym razie przyjęłabym to tak: biedactwo nie stać cię, to my ci
fundniemy. Wrrrr."

zreszta nieco sie mieszasz w zeznaniach, bo teraz obdarowujacy jako
bogacz niby moze dawac taki prezent. a po drugie nie kazdy moze
wiedziec, ze cie nie stac na wyjazd na wakacje i dajeci ten prezent
bez zadnych podtekstow. imo za duzo zlosci w Tobie.

iwon(k)a

73. Data: 2006-06-01 14:26:30

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rozumiem. Kali mówić ty dziwolog, dobrze - o Kalim mówić dziwolog - źle.

czy darczynca mowi Ci, ze jestes dziwolagiem dajac ten prezent?

> Nie, nie mówiła. I co?

i jesli dopatruje sie tylko zlosliwosc od strony tesciowej to sobie tak
pomysli. bo moze tesciowa szczerze uwaza, iz synowa marzy o
schudnieciu. czemu dopatrujesz sie w kazdym prezencie jakis podtekstow?
sama tak robisz?

iwon(k)a

74. Data: 2006-06-01 14:27:37

Od: Rozs <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mariusz Kruk napisał:

> No cóż. Jeśli ktoś uważa, że muszę skorzystać z takiego prezentu, sam
> sobie jest winien.

Otóż to. I IMO niezbyt ten tego jest komentowanie jego decyzji...

Rozs

75. Data: 2006-06-01 14:36:40

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Rozs napisał(a):

> Dzięki! Czyjeś oduczucia (odmienne od naszych) to bzdura po prostu...

Nie chodzi o odczucia, ale o brak logiki, elastyczności i taktu w
przyjmowaniu prezentów. Można przeciez założyć, że ktoś, kto prezent nam
dawał, chciał jak najlepiej, miał dobre zamiary i chciał wyrazić swoje
uczucia też. Niekoniecznie musiał mieć w zamiarze dogryzienie komuś,
upokorzenie np. nie stać Was, to sobie pojedźcie itd. :>

> oczywiście o prezentach, a nie pomocy). Nie wiem, skąd wyciągnęłaś
> powyższy wniosek.

Ano stąd wyciągnęłam:
"W każdym innym razie przyjęłabym to tak: biedactwo nie stać cię, to my
ci fundniemy. Wrrrr."

i stąd:
"Dlaczego ktoś planuje mi czas? Uważa, że sama nie umiem? Że nie mam
lepszych rozrywek? Że mnie na nie nie stać?"

Pozdrawiam
Ewa

76. Data: 2006-06-01 14:41:34

Od: Rozs <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iwon(k)a napisał:
> "Rozs" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

> no jesli ktos mowi, ze Ziemia jest plaska, to chyba mozna sie nieco
> zdziwic ;)

Panie doktorze, boli mnie. Bzdura, nie może boleć! Pozdrowienia dla
mojego stomatologa. Byłego.

> co innego zwyczajnie nie lubic zeby ktos planowal swoj czas ale nie
> jest to rownoznaczne z "stac mnie na to, uwazasz mnie za biedaka!".

Jejkusiu, to był jeden z argumentów, dla których ktoś mógłby się poczuć
urażony wykupieniem wycieczki.

> to tak jakbys dostala ksiazke, a Ty czytac po porstu nie lubisz, ale Twoim
> argumentem bylo- uwazasz mnie za glupka ze musze czytac, czy
> myslisz, ze nie umiem czytac? takie wlasnie argumenty sama uzylas.

Świetna analogia - dokładnie o to mi chodziło - kupowanie książki komuś,
kto nie czyta, jest zwyczajnie niegrzeczne. Tak, jak planowanie czasu
komuś, kto np. tego nie lubi. Albo ma kłopoty finansowe i wcale mu nie
pasuje wizja weekednu w kurorcie. Nawet za czyjeś pieniądze. A może
zwłaszcza. Albo ma kryzys w małżeństwie. Albo jest chory. Albo ma doła.
Albo..
Ale bez względu na ewentualne przyczyny zostanei okrzyczany
niewdzięcznikiem.

> zreszta nieco sie mieszasz w zeznaniach,

Iiii tam, mieszam się w zeznaniach, po prostu pokazuję Wam różne strony
medalu. Pojawiło się kilkanaście głosów zdziwionych i zdegustowanych
odmową obdarowanych. Podałam wiele różnych argumentów dla równowagi.

> imo za duzo zlosci w Tobie.

ŁŁAAAAAAAŁŁŁŁŁŁŁŁ darmowa psychoanaliza! I to by Iwon(ka)! Czuję się
zaszczycona.

Rozs

77. Data: 2006-06-01 14:41:52

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Rozs napisał(a):

> potraktowalibyście tego, jako... pewnej krytyki...?

Weekend w górach w prezencie? Jak to??? To ja nie potrafię po górach
chodzić??? Ja wam jeszcze pokażę! ;-)

IMO masz jakieś problemy z samooceną.

Pozdrawiam
Ewa

78. Data: 2006-06-01 14:54:08

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Panie doktorze, boli mnie. Bzdura, nie może boleć! Pozdrowienia dla mojego
> stomatologa. Byłego.

"panie doktorze, od znieczulenia urosly mi rzesy" "niemozliwe",
alez to moje odczucie, zegnam! "do widzenia (z wyrazna ulga")

> Jejkusiu, to był jeden z argumentów, dla których ktoś mógłby się poczuć
> urażony wykupieniem wycieczki.

i ten argumnet padl, z ust Twoich i ten argument (i pare jeszcze innych
z tego samego gatunku) zostalo potraktowane jako lekko absurdalne.

> Świetna analogia - dokładnie o to mi chodziło - kupowanie książki komuś,
> kto nie czyta, jest zwyczajnie niegrzeczne.

?? niegrzeczne??? nietrafione, ale nie niegrzeczne.

>Tak, jak planowanie czasu komuś, kto np. tego nie lubi.

tez nietrafione. ale nie niegrzeczne,.

>Albo ma kłopoty finansowe i wcale mu nie pasuje wizja weekednu w kurorcie.
>Nawet za czyjeś pieniądze. A może zwłaszcza. Albo ma kryzys w małżeństwie.
>Albo jest chory. Albo ma doła.

i tego tez wszystkiego dajacy wiedziec nie musi, a nawet nie bedzie
wiedzial,
bo czesto o "takich" rzeczach sie nie mowi (szczegolnie w typie rodzin
jakie przedstawiasz) i jego intencje NIE sa zlosliwe. dajacy prezent nie
jest
zlosiwym skurczybykiem, ktory chce nam dopiec, szczegolnie jesli
wlazyl w to wiele wysilku zeby prezent byl orginalny. to Ty odbiorca, jestes
nieszczesiwa i zgorzkniala osoba, ktora uwaza, ze swiat jest przeciwko Tobie
a przyjaciel/znjaomy/tesciowa daja Ci stale cos do zrozumienia.

> Albo..
> Ale bez względu na ewentualne przyczyny zostanei okrzyczany
> niewdzięcznikiem.

jesli bys mi powiedziala, ze jestem niegrzeczna bo kupilam Ci
ksiazke, a Ty nie lubisz czytac (o czym wcale wiedziec nie musze)
uznam Ci nie tyle za niewdziecznika, co za kobiete z problemem
osobistym. ksiazka moze byc prezentem nietrafionym, i calkiem
grzecznie mozesz mi to powiedziec, ale nie z epitetem , ze jestem
niegrzeczna.

> Iiii tam, mieszam się w zeznaniach, po prostu pokazuję Wam różne strony
> medalu. Pojawiło się kilkanaście głosów zdziwionych i zdegustowanych
> odmową obdarowanych. Podałam wiele różnych argumentów dla równowagi.

a my Ci pokazujemy, ze te inne strony medalu nie sa racjonalne.

> ŁŁAAAAAAAŁŁŁŁŁŁŁŁ darmowa psychoanaliza! I to by Iwon(ka)! Czuję się
> zaszczycona.

lol! nie trzeba dlugo czekac na dowody

iwon(k)a

79. Data: 2006-06-01 15:02:20

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Rozs napisał(a):

> też nie czuję dyskomfortu. Nie muszę odmawiać i wychodzić na
> niewdzięcznika obgadywanego na grupie dyskusyjnej...

Poniosło Cię tutaj baaardzo. Nawet nie masz pojęcia, o kim piszę, nie
wiesz kto to dla mnie jest, więc skąd tu mowa o jakimś obgadywaniu? Może
to czysto teoretyczne rozpatrywanie?

> Właśnie - tylko "wyraźnie za drogie" to co innego dla mnie, a co innego
> dla Ciebie czy obdarowujących ową rezerwacją. No, ale tu trzeba mieć
> wyczucie, a generalnie jest to ciężka sprawa.

No to jak? Wyraźnie za drogie, czy "jak to - nie stać mnie?" Mylisz się
w zeznaniach, koleżanko.

Pozdrawiam
Ewa

80. Data: 2006-06-01 15:19:34

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:e5mpoa$6tn$1@nemesis.news.tpi.pl>
Rozs <r...@g...SKASUJ-TO.pl> pisze:

> Nie każdy - książki nie muszę czytać, filmu nie muszę oglądać, perfumy
> mogę wrzucić do kosza, bluzeczkę takoż, a na ten weekend muszę jechać

Musisz? A kto Cię do tego zobowiązuje?

--
Nixe

apropos wątku
Earn up to 1000 $ per month only for reading your Mails!!!!!!!!
Praca od zaraz
Samotność (takie sobie rozważania)
Eurowizja