Prezent od spółdzielni - dodatkowe opłaty

1. Data: 2003-01-06 10:21:54

Temat: Prezent od spółdzielni - dodatkowe opłaty
Od: G...@U...onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

Witam,

W roku 2003 moja spółdzielnia zafundowała nam prezent w postaci prowizji
od wpłat czynszu dokonywanej w spółdzielni, do tej pory było za darmo.
Mógłbym robić przelew np. z mBanku, ale wtedy nie będę miał podbitej
książeczki ze wpłatami i ponoć nie będę mógł odliczyć sobie wpłat na
fundusz remontowy...

Czy powyższe wnioski to prawda?

Bo miesięcznie płacę na fundusz remontowy 33.77, co daje mi 6.41 do odliczenia
z ulgi remontowej, więc teoretycznie opłaca mi się płacić te 3 zł
prowizji, żebym mógł sobie więcej odliczyć... dobrze kombinuję?

--
Grzegorz Janoszka
www.consulta.pl odpowiadając POPRAW adres

Na newsy piszę prywatnie i wyrażam swoje prywatne poglądy, które nie mają
nic wspólnego z moimi byłymi, obecnymi i przyszłymi pracodawcami.

1. Data: 2003-01-06 11:07:24

Temat: Re: Prezent od spółdzielni - dodatkowe opłaty
Od: G...@U...onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 6 Jan 2003 11:50:58 -0000 I had a dream that Wlodzimierz Macewicz
<W...@i...pw.edu.pl> wrote:
>a nie da sie wziac pod koniec roku kwitu ze spoldzielni ze
>wplacono na fundusz remontowy tyle, a tyle???

No po pierwsze to twierdzą, że się nie da, choć to nie byłby taki duży problem.
Problemem raczej może być to, że (wg, spółdzielni) urząd skarbowy nie uzna
takiego kwitka, bo muszą to być dowody wpłaty.

Właśnie tego ostatniego nie jestem pewien, więce pytam.

>pamietaj ze spoldzielnia to sa jej czlonkowie, a nie
>administracja i zarzad -- to SA JEDYNIE NAJEMNI PRACOWNICY
>OPLACANI z TWOJEJ KASY i powinni dzialac, aby Tobie bylo wygodnie; sa do
>tego jak dupa od srania!
>
>to oczywiscie teoria, ale jezeli spoldzielcy zgodnie i konsekwentnie nie
>beda im tego uswiadamiac
>to dalej bedzie tak jak jest

Wiesz, zanim zacznę robić awantury, to wolę zapytać, czy aby na pewno mam
rację. Na razie ze spółdzielnią mam dobre układy i nie chcę tego zmieniać :)

1. Data: 2003-01-06 11:17:33

Od: "Chopek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Janoszka" pyta:

> W roku 2003 moja spółdzielnia zafundowała nam prezent w postaci prowizji
> od wpłat czynszu dokonywanej w spółdzielni, do tej pory było za darmo.

Nie mogę podać konkretnego przepisu, ale jeśli kasę wpłacasz w kasie firmy
(w tym przypadku spółdzielnia) to nie może ona pobierać dodatkowych opłat.
Tak było np. z TP

> Mógłbym robić przelew np. z mBanku, ale wtedy nie będę miał podbitej
> książeczki ze wpłatami i ponoć nie będę mógł odliczyć sobie wpłat na

To wpłać 33.77 x 12 na poczcie i na przelewie wpisz: "Fundusz remontowy za
rok 2003 (33.77x12)"
Jeśli to kwota większa od miesięcznego czynszu, to będziesz miał nadpłatę i
w lutym przez mBank wpłacisz czynsz - nadpłatę. Jeśli kwota jest mniejsza od
czynszu to po prostu różnicę dopłać przez mBank.

W zeszłym roku miałem problem z odliczeniem funduszu, bo US chciał podbite
na poczcie przekazy. Potwierdzenie przelewów i zaświadczenie ze spółdzielni,
że w 2000 roku faktycznie tyle wpłaciłem (wpłaciłem a nie miałem wpłacić) to
za mało!! US nie lubi kont internetowych. W końcu udało mi się panie
przekonać i przestały się czepiać.

Nauczony doświadczeniem w grudniu posłałem przelew (przez Internet) na całą
kwotę funduszu z komenterzem "12x kwota, fundusz remontowy za rok 2002"
Ważne jest, aby wydatek był poniesiony w danym roku. Nigdzie nie pisze, że
trzeba wpłacać tę kwotę co miesiąc a nie raz w roku.

Pozdrawiam, Chopek.

1. Data: 2003-01-06 11:50:42

Od: "apc_edi" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@U...onet.pl>
napisał w wiadomości
edu.pl...

> [...]
> Problemem raczej może być to, że (wg, spółdzielni) urząd skarbowy nie uzna
> takiego kwitka, bo muszą to być dowody wpłaty.

Tak twierdzą -w spółdzielni - w której nie chcą Ci wydać tego kwitu. U mnie
(Kraków) taki właśnie pomysł - z kwitkiem wystawianym przez Spółdzielnię
funkcjonuje już od dwóch lat. Oczywiście odliczałem sobie te parę groszy z
funduszu remontowego i płaciłem przez Internet.
W razie "draki" zawsze możesz dostać potwierdzenie przelewu z pieczątką z
mBanku (nie pamiętam dokładnie - chyba 5 PLN).

1. Data: 2003-01-06 13:56:46

Od: G...@U...onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 6 Jan 2003 12:50:42 +0100 I had a dream that apc_edi <a...@p...onet.pl>
wrote:
> [...]
>funkcjonuje już od dwóch lat. Oczywiście odliczałem sobie te parę groszy z
>funduszu remontowego i płaciłem przez Internet.

Czyli raz na rok spółdzielnia wystawia kwit, że w roku tym a tym zostało
wpłacone na fundusz remontowy tyle a tyle?

>W razie "draki" zawsze możesz dostać potwierdzenie przelewu z pieczątką z
>mBanku (nie pamiętam dokładnie - chyba 5 PLN).

Tak, tylko że na tym potwierdzeniu nigdy nie będzie pisało, że na fundusz
remontowy tyle a tyle.

1. Data: 2003-01-06 13:59:17

Od: G...@U...onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 6 Jan 2003 12:17:33 +0100 I had a dream that Chopek
<w...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
>w lutym przez mBank wpłacisz czynsz - nadpłatę. Jeśli kwota jest mniejsza od
>czynszu to po prostu różnicę dopłać przez mBank.

Świetny pomysł :)

> [...]
>że w 2000 roku faktycznie tyle wpłaciłem (wpłaciłem a nie miałem wpłacić) to
>za mało!! US nie lubi kont internetowych. W końcu udało mi się panie

No dokładnie, wiem, że taki kwit dla US jest mało ważny :(

Świetny pomysł, dzięki :)

1. Data: 2003-01-06 14:31:02

Od: "Chopek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Janoszka" pyta:

> Czyli raz na rok spółdzielnia wystawia kwit, że w roku tym a tym zostało
> wpłacone na fundusz remontowy tyle a tyle?

Mogą Ci taki kwit wystawić, ale US nie koniecznie chce go oglądać.
Zrób tak jak pisałem (najlepiej zapłać na poczcie w okienku, będzie cacy bo
pieczątka będzie) a będą mogli ci ...

A gdyby tak wpłacić 2x więcej na fundusz? Kasa i tak ląduje na Twoim koncie
w spółdzielni i nie jest ważne co na kwitku napiszesz. Możesz nawet
pozdrowić panie w księgowości :-) Ciekawe, że US żąda pieczątek i kwitków a
z drugiej strony nie ma pojęcia ile tak naprawdę powinno się wpłacić.
Paranoja. Numer ten jednak nie przejdzie jeśli spółdzielnia ma dwa osobne
konta. Na fundusz i resztę czynszu. Chyba, że pani Mariolka może
przeksięgować nadpłatę z jednego konta na drugie :-)

Pozdrawiam, Chopek.

1. Data: 2003-01-06 14:32:06

Od: "Chopek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Janoszka" dziękuje:

> Świetny pomysł, dzięki :)

U R welcome :-)

Chopek.

1. Data: 2003-01-06 20:19:00

Od: "Andrzej i B." <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Według prawa bankowego dowód wpłaty z konta internetowego nie musi miec
stempla i na pytanie Pani z US zadajmy pytanie na jakiej podstawie tego żąda
( to powinno ją przystopować). Na przelewie wpisuje sie tytuł przelewu (i
na potwierdzeniu przelewu z konta np. mBanku jest drukowany), aby odliczyć
musi byc : WPŁATA NA FUNDUSZ REMONTOWY dopuszczalna jest wpłata na jednym
odcinku za czynsz i fundusz remontowy, ale w tytule musi być klauzula W TYM
NA FUNDUSZ REMONTOWY XXX ZŁ. Były gdzieś w necie wzory jak przelewać. W
mojej spółdzielni teraz i w ubiegłym roku płaciłem ponad 110 zł miesięcznie.

Czy mozna kupic w Warszawie dwuosobwe lozko na materac (otwierane?) oraz materac New York?
SPAM <<< 2 OSTATNIE - TANIEJ >>>
ulga mieszkaniowa???
PARKIET-PRODUCENT
sdry