Problem!!!

1. Data: 2001-05-25 14:39:42

Temat: Problem!!!
Od: "Dawid Jacyno" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo czesto mi sie zdaza skrecic kostke (gram w koszykowke). CO powinienem
zrobic ( nie przestane grac :))))) ) aby to sie zdazalo jak najzadziej oraz
jakich masci powinienam uzywac na tego typu przypadlosci?

2. Data: 2001-05-25 16:31:53

Temat: Re: Problem!!!
Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dawid Jacyno napisał:

> Bardzo czesto mi sie zdaza skrecic kostke (gram w koszykowke). CO powinienem
> zrobic ( nie przestane grac :))))) ) aby to sie zdazalo jak najzadziej oraz
> jakich masci powinienam uzywac na tego typu przypadlosci?

Mialem to samo w liceum, tez gralem w koszykowke,
a wykrecenia kostki doznawalem idac np. po boisku, gdy nagle stawialem stope na
nierownym i przekrecala sie stopa do srodka, kostka na zewnatrz.
(a potem bandaz i moczenie w altacecie)

Winne niestety byly luzne trampki i niestety za mala waga i wynikajaca stad
slabosc stawu.
Golonka + golonka + udka, kosci, zelatyna i powinno pomoc
chyba ze to jest nawykowe
(po prostu zapisuj historie wszystkich zwichniec do notesu:
kiedy, w jakich okolicznosciach, jakie buty, godzina, kiedy ostatni posilek,
jakie obuwie
i prowadzac taka liste ulatwisz diagnoze sobie i ew. lekarzowi.
jacek

3. Data: 2001-05-29 06:09:30

Od: "out::" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dawid Jacyno napisał(a) w wiadomości: <9elr1p$29c$1@news.tpi.pl>...
> [...]
>zrobic ( nie przestane grac :))))) ) aby to sie zdazalo jak najzadziej oraz
>jakich masci powinienam uzywac na tego typu przypadlosci?

O wlasnie, o to samo chcialam zapytac. Biegam i dwa tyg. temu porzadnie
skrecilam lewa kostke, wczoraj prawa. To moze i smieszne ["prawy do
lewego";)] ale denerwujace, bo znowu jestem unieruchomiona na jakies dwa
dni, potem noga w bandaz i biegam dalej. Z lewej nogi jeszcze nie zeszla do
konca opuchlizna [tzn. jest tylko kostka zew. spuchnieta a byla cala stopa].
Co z tym mozna zrobic?

--
dream your life
live your dream

4. Data: 2001-05-29 18:10:29

Od: "Blade Runner" <B...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dwa dni to zdecydowanie za krotko, tkanki miekkie okolostawowe - torebka
stawowa, wiezadla itd goja sie 6 tygodni. Szybki powrot do sportu po
skreceniu moze prowadzic do skrecen nawrotowych i niestabilnosci stawu. Nie
znaczy to, ze trzeba leczyc to w gipsie - w pierwszym okresie 2-3 dni
wystarczy schemat RICE ( z ang- Rest - lezenie , Ice - chlodzenie,
Compression - ucisk, Elevation - uniesienie konczyny) Mozna stosowac rozne
zele przeciwobrzekowe i przeciwzapalne Np. Lioton 1000, Reparil, Fastum,
Voltaren. Pozniej stabilizator lub bandaz elastyczny, ograniczenie chodzenia
i cwiczenia. Przy duzym obrzeku i bolu lepiej zrobic rtg - czasami cos sie
lamie, jesli skrecenia powtarzaja sie, to isc do ortopedy zeby ocenil, czy
nie ma niestabilnosci.

Co jest Zespół Sjogrena?
zatrucia pokarmowe
Nadmiernie odrastajace skorki
Czyszczenie twarzy tradzikowej - ile to kosztuje ?
balsam