Re: Problem w kl. 3 gim.

From: "Yoja" <y...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: Problem w kl. 3 gim.
Date: Thu, 30 Jun 2005 21:59:00 +0200

Użytkownik "af" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
news:d9tji4$21pb$1@riot.atman.pl...
> Witam
>
> Jestem wychowawczynią klasy trzeciej gimnazjum
>
> Uczniowie będą musieli wybrać w czerwcu (za rok) szkołe średnią i tu
> pojawia
> się problem.

U nas w szkole rozwiązujemy to w ten sposób:
- raz w roku (na wiosnę) w mieście organizowana jest tzw. giełda szkół, i
wtedy większość szkół ponadgimnazjalnych ma swoje stoiska i zachęca naszych
trzecioklasistów do wybrania właśnie tej szkoły w przyszłości,
- poza tym sami w naszej szkole też oragnizujemy mini giełdę szkół i
zapraszamy wszystkich chętnych do podzielenia się informacjami,
- fajnie sprawdza się też zaproszenie do szkoły już naszych absolwentów,
którzy opowiadają gimnazjalistom jak jest w ich szkołach ponadgimnazjalnych,
wtedy nasi chyba najwięcej się dowiadują, przynajmniej trochę nieoficjalnych
informacji :)
- jeden z naszych nauczycieli ma skonczone studia w zakresie poradnictwa
zawodowego, no i przez cały rok prowadzi w ramach kółka zajęcia dla
trzecioklasistów i pomaga im dokonać wyboru,
- oprócz tego zawsze z pomocą służy pedagog szkolny.
Uff, to chyba tyle, jak mi się coś jeszcze przypomni to napiszę więcej.
Pozdr
Agata