Problem z beniaminkiem.

1. Data: 2005-10-22 18:09:28

Temat: Problem z beniaminkiem.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

Od razu napisze ze nie wiem czy to wlasciwa grupa, ale nie znalazlem nic
wlasciwszego w hierarchi pl.*

Moj problem dotyczy rosliny zwanej "beniaminek".

Beniaminka dostalismy okolo 2 miesiecy temu od cioci.
Beniaminek ma okolo 2m wysokosci, i mieszka w sporej donicy, w
mieszkaniu przy oknie. Okno wyglada na strone pn-wsch, wiec nie ma tam
zbyt wiele slonca, zwlaszcza ostatnio.

Od jakis 2 tygodni roslinka wyglada jak "zlota polska jesien", a wiec
liscie zolkna i spadaja.
No i teraz pytanie - czy to jakas choroba, czy moze to normalne u tej
rosliny. Czy moge w jakis sposob zdiagnozowac co sie dzieje i jak temu
zaradzic?

2. Data: 2005-10-22 19:11:54

Temat: Re: Problem z beniaminkiem.
Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tomasz Pyra napisał:

> Od jakis 2 tygodni roslinka wyglada jak "zlota polska jesien", a wiec
> liscie zolkna i spadaja.

Mój tak się zachowuje, gdy za mało podlewam ( Ciebie o to nie
podejrzewam ) lub jest za suche powietrze . Zraszaj go często , on lubi
coś takiego a ewentualne robactwo , np. przędziorki ( mojego nie
zaczepiają ) ,takiego zabiegu nie cierpi.
Pozdrawiam, Barbara

3. Data: 2005-10-22 19:17:38

Od: "MM" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Beniamin jest bardzo kapryśny i przy radykalnej zmianie warunków (zmiana
miejsca, nasłonecznienia itp.) może się "obrazić reagując właśnie w taki
opisywany przez Pana sposób. Poza tym, jeżeli to jest strona
północno-zachodnia (ale to już dotyczy czegoś innego) a roślina jest
"plamista" to te plamy mogą zniknąć i liście będą miały jednolity zielony
kolor...

Pozdrawiam

Marek Migurski

4. Data: 2005-10-22 23:28:03

Od: "Rafi" <robby99@_bez tego_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> No i teraz pytanie - czy to jakas choroba, czy moze to normalne u tej
> rosliny. Czy moge w jakis sposob zdiagnozowac co sie dzieje i jak temu

Mój "zdechł" w ciągu dwóch lat :(... (okna od zachodu, brak słońca, nowe
miejsce, mała wilgotność - uroki blokowiska).
Ten kapryśnik wymaga znacznego nasłonecznienia, dużej wilgotności.
Nie cierpi przeciągów , "obracania" doniczką i innych takich przemieszczeń.
Po zmianie miejsca liście "gubią" kropki stając sie jednolicie zielone...

Rafi

5. Data: 2005-10-23 10:16:02

Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Miącz napisał(a):

> [...]
> coś takiego a ewentualne robactwo , np. przędziorki ( mojego nie
> zaczepiają ) ,takiego zabiegu nie cierpi.

Moze byc faktycznie problem z wilgotnoscia - problem sie zaczal razem z
sezonem grzewczym. Bedziemy go tu mocniej podlewac i zobaczymy.

6. Data: 2005-10-23 10:18:02

Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

MM napisał(a):
> [...]
> północno-zachodnia (ale to już dotyczy czegoś innego) a roślina jest
> "plamista" to te plamy mogą zniknąć i liście będą miały jednolity zielony

A jak go mozna zaklimatyzowac na nowym miejscu? Bo przestawic sie go w
bardziej naslonecznione miejsce sie nie da bo nie mamy lepszych okien.
Czy jest szansa ze sie ten okres przeczeka, a na przyszla wiosne roslina
odzyje (bo latem swiatla jest o wiele wiecej)?

7. Data: 2005-10-23 10:19:20

Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

Rafi napisał(a):

> Po zmianie miejsca liście "gubią" kropki stając sie jednolicie zielone...

Jak te kropki wygladaja?
Bo widze ze na zdrowych lisciach znajduje sie male zolte punkciki na
obrzezach lisci (takie zupelnie male punkciki).
Na takich lisciach w gorszym stanie juz ich nie ma i sa zupelnie zielone
- czy to o te kropki chodzi?

8. Data: 2005-10-23 10:31:05

Od: "Rafi" <robby99@_bez tego_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> obrzezach lisci (takie zupelnie male punkciki).
> Na takich lisciach w gorszym stanie juz ich nie ma i sa zupelnie zielone -

"Kropki" kolokwialnie to te wszystkie przebarwienia liści, moga być w formie
okrągłej lub np. podłużne.
Niestety zauważyłem, że przy zmianie środowiska Ficusy Benjamina buntują się
i tracą swą wielobarwność :(

Rafi

9. Data: 2005-10-23 14:47:41

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tomasz Pyra napisał
> Czy jest szansa ze sie ten okres przeczeka, a na przyszla wiosne roslina
> odzyje (bo latem swiatla jest o wiele wiecej)?

Jest szansa. Trzeba podlewać ale nie zalewać i często zraszać liście .
Stare przestaną żółknąć i szybko powinny się pojawić nowe.
Czy to ten?
> http://epietron.webpark.pl/galeria.htm

Pozdrawiam, Barbara

10. Data: 2005-10-24 10:34:23

Od: Gamon' <robaczyfka_M@LPA_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Tomasz Pyra wrote:
> Od jakis 2 tygodni roslinka wyglada jak "zlota polska jesien", a wiec
> liscie zolkna i spadaja.
Jezeli nie ma przedziorow, czy innego paskudztwa, to moze tak reaguje o
tej porze roku zawsze? Moj tak ma - co roku na przelomie jesieni i zimy
opada z lisci. Pozniej na szczescie odzywa.

A moze stoi w strasznym przeciagu?

Pozdrawiam,
robal.

mech
Jakie krzewy do ogrodu
Wierzba energetyczna
ogrody dachowe-szukam informacji,zdjęc
CHOROBY i nazwy roślin - IDENTYFIKACJA nazw roślin i chorób na podstawie zdjęć.