Problem z koniczyną

1. Data: 2003-05-12 06:52:12

Temat: Problem z koniczyną
Od: "Marks" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiam wszystkich grupowiczów

Mam problem bo na moim trawniku w wielu miejscach koniczyna
przerasta trawę, że aż strach.
Czy ktoś z Was miał podobny problem bądź mógłby mi doradzić jak
wytępić to ziele

thx, Marks

2. Data: 2003-05-12 07:38:56

Temat: Re: Problem z koniczyną
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b9ngak$m57$1@news.onet.pl Marks

> Mam problem bo na moim trawniku w wielu miejscach koniczyna
> przerasta trawę, że aż strach.
> Czy ktoś z Was miał podobny problem bądź mógłby mi doradzić jak
> wytępić to ziele

Hejka. Niektórzy dodają nasiona koniczyny białej do mieszanki traw aby
urozmaicić swój trawniczek. Trawy o wiele lepiej niż koniczyny znoszą częste
i niskie koszenie oraz wysokie dawki nawozów azotowych. Koś co 5 dni na
wysokość 2-3 cm. Jak to nie pomoże i nadal koniczynka bedzie zakłócała Ci
sny ;-) bedziesz musiał sięgnąć po radykalne środki: Roundup i załadanie
trawnika od nowa.
Pozdrawiam szaro i wilgotno Ja...cki

3. Data: 2003-05-12 08:17:46

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message
> W wiadomości news:b9ngak$m57$1@news.onet.pl Marks

Jak to nie pomoże i nadal koniczynka bedzie zakłócała Ci
> sny ;-) bedziesz musiał sięgnąć po radykalne środki: Roundup i załadanie
> trawnika od nowa.

Teoretycznie wystarczyłoby Starane - ale po jakimś czasie koniczyna i tak
wróci. Zresztą koniczynowy trawnik jest ciekawszy, niebanalny i oryginalny!

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2003-05-12 17:57:03

Od: c...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przerasta trawę, że aż strach.
> Czy ktoś z Was miał podobny problem bądź mógłby mi doradzić jak

Witaj
Nie doradze Ci jak wytepic koniczyne z trawnika, bo sama wysiewalam 3 worki
koniczyny, zeby miec zielono pod nogami. Jak ja skosisz to az tak bardzo jej
nie widac, ale za to kolor zieleni jest bradzo ladny.
Pozdrawiam
ania

5. Data: 2003-05-12 19:56:12

Od: j...@c...pl (Jan P. Cieciński ) szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisała:

> Zresztą koniczynowy trawnik jest ciekawszy, niebanalny i oryginalny!

Basia ma rację! Dodam tylko, że trawnik z koniczyną nie wymaga nawożenia -
duża oszczędność.

--
Pozdrawiam, Jan
http://members.chello.pl/j.ciecinski

6. Data: 2003-05-12 20:13:27

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:00ba01c318c0$8a6702a0$f449b33e@chello.pl Jan P.Cieciński
<j...@c...pl> napisał(a):

> Basia ma rację!>

Hejka. Nie to jest ładne, co ładne, tylko to, co się podoba. :-)
Pozdrawiam banalnie Ja...cki

PS. De gustibus non est disputandum. :-)

7. Data: 2003-05-12 21:14:20

Od: i...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Niestety jest jeszcze jeden sposob na koniczynkę.Sa specjalne srodki na rosliny
dwuliscienne/starane/,ktore powoduja,ze mniszek,koniczyna i inne chwasty
najpierw żołkną,potem mozna je po zeschnięciu kosiarką zebrać.Nalezy opryskiwac
trawnik jak chwasty sa wysokie,a wiec nie po koszeniu.Przy oprysku zaslaniać
ozdobne rośliny /należą do dwuliściemnnych w większości/.Sroek musi przejść do
korzenia,dlatego kosimy trawnik najpóżniej jak można,aby preparat miał czasna
przejście w głąb rośliny.

8. Data: 2003-05-12 21:38:32

Od: "akwol" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

POlecam preparat pn. "mniszek" - rewelacja - sprawdzone i 100% pewne. Ale
uwaga takie środki najlepiej używać wtedy jak chwasty urosna i zaczynaja
kwitnąć. Ja to stosowałem w lipcu udało się - zwalczyłem koniczynę, a
prawdziwy mniszek (mlecze) usuwam pojedynczo wyrywając ich przez głębokie
podważanie starym śrubokrętem - mlecz ma długi korzeń.
Powodzenia. Pozdr. AW.

Użytkownik <i...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
przejść do
> korzenia,dlatego kosimy trawnik najpóżniej jak można,aby preparat miał

Roundup czy co innego?
Zagadka
A mlecze są piękne :-)))
trafiło mi brzoskwinię :-(