Problem z kregoslupem

1. Data: 2004-03-30 14:53:51

Temat: Problem z kregoslupem
Od: "ciuSma" <mstrzelecki@wytnij_to.seb.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mam malutki problem i chcialbym prosic o pomoc w jego ocenie.
19 mialem wypadek samochodowy i w szpitalu orzeczono zlamanie 3 zeber.
23 bylem na ostrym dyzurze i stwierdzono dodatkowo skrecenie kregoslupa
szyjnego.
Wczoraj bylem na kontroli i stwierdzono dodatkowo zlamanie T10 kregu
kregoslupa.
Dzis bylem w szpitalu ortopedycznym i stwierdzono ze mam zlamane 3 zebra i
problem z wiezadlem przy kregu T10.

Reasumujac, kazdy lekarz mowi i widzi co innego, jeden zaleca "obroze na
szyje" inny chce mnie wpakowac na 3 miesiace w jakis gorset, a jeszcze inny
mowi ze jak kregoslup szyjny nie boli to "obroza" jest zbedna, a gorset jest
potrzebny ale przy innych problemach.

Objawy u mnie sa takie ze jak dlugo chodze/siedze to czuje ten krag.
Delikatnie boli ale jak sie pooze/opre o krzeslo bol natychmiast ustepuje.

I teraz pytania:
Jak byscie odebrali ta sytuacje.
Co dalej robic.
Co mi grozi jak zaczne chodzic w takim stanie do pracy.

z gory dziekuje za porade
ciuSma

2. Data: 2004-03-30 17:43:55

Temat: Re: Problem z kregoslupem
Od: "deBerg" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

To co mogę napisać bez oglądania:
Jeśli po urazie kręgosłup szyjny nie boli, nie jest odruchowo usztywniony,
jest pełny zakres ruchu to kołnierz jest raczej bez sensu.
Odnoszę wrażenie, że gdybyś złamał sobie trzon Th10, to ból byłby
silniejszy. RTG może być pewną pułapką, gdyż u wielu ludzi na tym poziomie
często trzony są nieco zdeformowane w przebiegu przebytej, bezobjawowej
osteochondrozy, czyli popularnie mówiąc choroby Scheuermanna, obraz może
przypominać złamanie a leczymy zawsze najgorszą możliwą chorobę.
Ale czy tak jest w Twoim przypadku nie wiem. Ja jak mam wątpliwości robię od
razu tomografię komputerową ale nie każdy ma takie możliwości. Można zrobić
klasyczną tomografię rentgenowską w płaszczyźnie strzałkowej.

3. Data: 2004-04-01 20:44:24

Od: "ciuSma" <mstrzelecki@wytnij_to.seb.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "deBerg" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
zrobić
> klasyczną tomografię rentgenowską w płaszczyźnie strzałkowej.

Wlasnie wróciłem z tomografii i opis brzmi następująco:
"Zlamanie gornej blaszki granicznej Th10 po prawej stronie. Złamana kolumna
przednia kręgu .
Trzon obniżony w cząści przedniej o ok 15% - 4 mm.
Kanał kręgowy prawidłowej szerokosci, worek oponowy nieucisniety.
Pozostałe objęte badaniem trzony bez zmian pourazowych."

I teraz pytanie:
Co dalej.
Jak to sie leczy..
Czy to jest grozne i czym grozi.
Czy mozna z tym chodzic.

dzieki i pozdrawiam
ciuSma

4. Data: 2004-04-02 13:46:46

Od: "deBerg" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wysoki gorset Jevetta (taki pod szyje) na 3-4 miesiące, potem stopniowe
chodzenie bez gorsetu. Chodzić można.

5. Data: 2004-04-02 15:01:28

Od: "ciuSma" <mstrzelecki@wytnij_to.seb.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wysoki gorset Jevetta (taki pod szyje) na 3-4 miesiące, potem stopniowe
> chodzenie bez gorsetu. Chodzić można.

Gorset juz mam. Czy musi go zakladac lekarz? Czy w tym sie spi ?

dzieki
ciuSma

Firmy farmaceutyczne - Wegry
objawy ciazy?