Problem z meblami

1. Data: 2005-01-10 14:39:11

Temat: Problem z meblami
Od: "Laris" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos sie orientuje gdzie mozna kupic takie same, lub podobne meble?
Najlepiej na slasku :)
http://www.mebleagata.pl/
Menu "Design" nastepnie po lewej "Nowa kolekcja Agata Design"

pozdrawiam
Laris

2. Data: 2005-01-10 14:46:39

Temat: Re: Problem z meblami
Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Laris" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Czy ktos sie orientuje gdzie mozna kupic takie same, lub podobne meble?
> Najlepiej na slasku :)[...]

Zasadniczo rzecz biorąc, przepraszam za brutalność - wszędzie. To jest chyba
w tej chwili najmodniejszy, najpopularniejszy trynd ;) (no offence, sama się
czaję na podobne, tyle że mam zamiar zrobić to stolarzem od mebli na
wymiar - efekt podobny, a współczynnik jakość*możliwość wydziwiania/cena
znacznie korzystniejszy). Chyba nawet BRW ma coś podobnego w ofercie. Z
moich doświadczeń szukalnych - należy prosić w sklepach o katalogi
producentów, bo z niezrozumiałych dla mnie przyczyn na ekspozycjach stoi
głównie coś a la peerelowskie meblościanki względnie hajtechowe dziwności, a
jak zajrzeć w papiery, to całkiem sensowne rzeczy można znaleźć.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

3. Data: 2005-01-10 14:57:22

Od: "Laris" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> w
wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cru4ie$rnn$...@a...news.tpi.pl...

> Zasadniczo rzecz biorąc, przepraszam za brutalność - wszędzie.

Heh, prosze podac z 5 linkow :) Przeszukalem caly internet i oferta
mebli nowoczesnych jest baaardzo skromna. Poziom wykonania jest
strasznie niski. Te mebelki ktore wskazalem sa juz z MDF'u. Nozki sa
metalowe, a nie plastykowe + farba ala srebro. W dodatku mozna je
regulowac.

> tyle że mam zamiar zrobić to stolarzem od mebli na
> wymiar - efekt podobny, a współczynnik jakość*możliwość
wydziwiania/cena
> znacznie korzystniejszy).

Znasz jakies namiary na takich fachowcow :)? Najlepiej na slasku :)

> Chyba nawet BRW ma coś podobnego w ofercie.

Dno jezeli chodzi o wykonanie. Ogladalem.

pozdrawiam
Laris

4. Data: 2005-01-10 15:13:12

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...] Heh, prosze podac z 5 linkow :) [...]Te mebelki ktore
> wskazalem sa juz z MDF'u. Nozki sa metalowe, a nie plastykowe
> + farba ala srebro. W dodatku mozna je regulowac.

Filamomęt. Było "gdzie kupić" i "lub podobne". A odpowiedź została udzielona
na podstawie subiektywnego odczucia pt. "do którego sklepu nie wlezę, tam
coś w ten deseń stoi" - w producentów się nie wgłębiałam z powodu odgórnego
założenia o stolarzu.

> [...] Znasz jakies namiary na takich fachowcow :)?
> Najlepiej na slasku :)

Kuchnię robiliśmy w "Świecie kuchni" na Kościuszki w Gliwicach, 230-68-52,
mimo pewnych perturbacji organizacyjnych efekt ostateczny zadowala mnie w
najwyższym stopniu. W najbliższym czasie mam zamiar przetestować firmę
Wolbox (Gliwice, Tarnogórska, 231 72 10) - w trakcie rozeznania rynku
zrobili na mnie niezłe wrażenie. Na moje niefachowe oko meble "z desek" są
dość trudne do spaprania (bo tapicera to się jeszcze ciągle boję, choć
oferta rynkowa dostarcza coraz liczniejszych argumentów), a ewentualną
fuszerkę widać na pierwszy rzut oka; jak się do tego dołoży możliwość
nieograniczonego kombinowania i cenę - w najgorzym wypadku nie wyższą niż
sklepowa - wybór jest dość oczywisty. BTW, nawet takie dość garażowe firemki
mają dostęp do materiałów i akcesoriów tej samej klasy, co fabryki meblowe,
trzeba tylko przycisnąć :)

> Dno jezeli chodzi o wykonanie. Ogladalem.

Stąd "nawet" :)

Pozdrawiam
Hanka

P.S. O, Rust na 99% Ci coś takiego zrobi, w żądanym standardzie. Z tym, że
dużo taniej raczej nie będzie ;)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

5. Data: 2005-01-10 18:28:11

Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Laris" <o...@p...onet.pl> wrote in message
> Czy ktos sie orientuje gdzie mozna kupic takie same, lub podobne meble?
> Najlepiej na slasku :)
> http://www.mebleagata.pl/
> Menu "Design" nastepnie po lewej "Nowa kolekcja Agata Design"

Wyglądają trochę jak meble z Ikei.

6. Data: 2005-01-11 07:11:13

Od: "/// Kaszpir ///" <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

hmm ...

Szczerze mówiąc na zdjeciach te meble wyglądają jak jakies "klony" BRW -
VIS-A-VIS , lub Forte - Sellene , lub Mazurskie - Boston lub VOX - Technic

Po zdjeciahc wyglądają na takze bardzo "surowe" meble (zwykłe deski bez
jakiejkolwiek obróbki) , jedynie szkło + kolor srebrny ratuje sytuacje ...
Być może w rzeczywistości wyglądają lepiej ale na pierwszy rzut oka tak
sobie :)

Ja szukając mebli nowoczesnych z przykrością stwierdzam że producenci
produkując meble nowoczesne wogóle nie starają się. Stosuja najtańsze
materiały (zwykłe płyty pilśniowe z okleinami papierowymi) plastikowe
uchwyty malowane na kolor srebra lub aluminium , tandetne zawiasy i
prowadnice ...
fatalne wykonanie z najtańszch elementów po bardzo nowoczesnej (wysokiej
cenie).
Z wielką przykrością stwierdziłem że nieważne czy forte czy BRw czy
Mazurskie Meble to meble nowoczesne według producentów to meble surowe
(tandetne) ale za to drogie ...
Najgorsze jest że takie drogie nowoczesne meble wyglądają tak jak meble
które można kupić w hipermarketach za ułamek ceny jaką żąda BRW lub Forte
Z przykrością stwierdziłem że w przypadku mebli klasycznych producenci
(Forte , BRW) sporo bardziej sie starają i stosują w także płyty MDF które
sa dodatkowo rzeźbione , frezowane , lepszej jakosci i grubsze płyty
pilsniowe , lepsze uchwyty (i to nie plastik a metal) , lepsze zawiasy i
prowadnice , szkło w witrynach szlifowane i itd ...
Meble nowoczesne przy nich wyglądają jak meble z lat 60 , dostępne w PRL
sklepach , tyle że "ozdobione" szkłem i pseudo aluminiowymi dodatkami ...

/// Kaszpir ///

7. Data: 2005-01-11 07:48:41

Od: Lila <H...@H...Com> szukaj wiadomości tego autora

/// Kaszpir /// <b...@b...pl> napisał:

> [...]
> sklepach , tyle że "ozdobione" szkłem i pseudo aluminiowymi dodatkami ...

Bardzo Cie przepraszam, w latach 60 nie znano MDF i tym podobnych
wynalazkow.
Meble byly z drewna albo z plyty wiorowej okleinowanej drewnem.

Co do dzisiejszej produkcji masz racje - kupilismy dziecku 3 meble z
zestawu BRW TipTop, bo ich wymiary pasowaly do jej pokoju.
Jedna plyte musielismy wymieniac (powiedzmy, ze to moze sie zdarzyc),
ale dlaczego stosowane sa plastikowe prowadnice szuflad, kiedy metalowa
prowadnica w hipermarkecie kosztuje 2 zl? Po co taka "oszczednosc".
Na szczescie dalo sie wymienic te prowadnice samemu.

Ale jesli chcesz miec ladny salon szukaj mebli przynajmniej czesciowo
drewnianych, nawet jesli mialbys kupowac jeden mebel na rok ;-)

Pozdrowienia,
Lila

8. Data: 2005-01-11 08:16:21

Od: "Laris" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik /// Kaszpir /// <b...@b...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:crvuec$52j$...@i...gazeta.pl...

> Szczerze mówiąc na zdjeciach te meble wyglądają jak jakies "klony"
BRW -
> VIS-A-VIS , lub Forte - Sellene , lub Mazurskie - Boston lub VOX -
Technic

Tylko wygladaja....na zdjeciu.

> Po zdjeciahc wyglądają na takze bardzo "surowe" meble (zwykłe deski
bez
> jakiejkolwiek obróbki)

Mylisz sie.

> jedynie szkło + kolor srebrny ratuje sytuacje ...

Jaki kolor srebrny? :) Nozki sa metalowe chromowane z regulacja :)

> Być może w rzeczywistości wyglądają lepiej ale na pierwszy rzut oka
tak
> sobie :)

Ciezko Ci dogodzic. Z jednej strony chcialbys zeby meble byly w stylu
nowoczesnym (proste formy), a drugiej zeby byly rzezbione itp :)

> [...]
> materiały (zwykłe płyty pilśniowe z okleinami papierowymi) plastikowe
> uchwyty malowane na kolor srebra lub aluminium , tandetne zawiasy i

Jak juz pisalem nie przy tych meblach.
Nie opowiadaj tej histori juz po raz n-ty :)
Zapakuj tylek w autobus/auto/pociag i sie przejedz do najblizszego
salonu "Agaty". Tam na miejscu bedziesz mogl porownac wykonanie, bo maja
zarowno takie zwykle (bo rowniez zaopatruja sie u znanych firm), jak i
te ktore Ci wskazalem.

pozdrawiam
Laris

9. Data: 2005-01-11 08:43:25

Od: "/// Kaszpir ///" <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko wygladaja....na zdjeciu.

To dobrze. Zdjecia są malutkie i takie jest moje pierwsze wrażenie :)
Ja "napaliłem" się na Forte Sellene bo na zdjeciu wyglądały bardzo fajnie
Jednak gdy zobaczyłem je w rzeczywistości to lekko się zdziwilem że taka
znana firma jak Forte może wyprodukowac meble których wygląd opraz
wykonaninie dorównuje najgorszym meblom dostepnym w hipermarketach , z tą
różnica że tamte meble sa spooro tansze od tych z Forte :)
Niestety takie same wrażenie miałem z meblami BRW Syriusz , które na zdjeciu
wyglądaly bardzo interesująco a niestety podczas ogledzin okazało się że są
delikatnie mówiąc słabe (ale i tak lepiej wykonane od Forte Sellene)

> Mylisz sie.

To się cieszę. Bo jak narazie było tak że na zdjeciu meble jakie widziałem
wyglądały bardzo ładnie i elegancko a podczas obejrzenia ich w
rzeczywistości cały ich "czar: pryskał ...

> Jaki kolor srebrny? :) Nozki sa metalowe chromowane z regulacja :)

To bardzo dobrze.
Widać niektózy producenci nie przeginają z "oszczednością" na materiałach

> Ciezko Ci dogodzic. Z jednej strony chcialbys zeby meble byly w stylu
> nowoczesnym (proste formy), a drugiej zeby byly rzezbione itp :)

Nie nie nie ;)

Chciałbym aby były równo wykonane , nie krzywe , z nie rzucającymi się
odrazu widocznymi miejscami gdzie są połączone okleiny imitujące drewno , z
delikatnymi okuciami , metalowymi uchwytami (a nie plasik malowany na
aluminium) , metalowymi nóżkami (a nie plastik malowany ...) , przemyślane
konstrukcyjnie ...
Czy to tak dużo ???
Chyba dla Forte , BRW i Mazurskich chyba tak ...

> [...]
> salonu "Agaty". Tam na miejscu bedziesz mogl porownac wykonanie, bo maja
> zarowno takie zwykle (bo rowniez zaopatruja sie u znanych firm), jak i

To nie wchodzi w rachubę ...
Do Wawy mam ponad 200km w jedną stronę :(
Samochodu nie mam a 6-7 godzin jazdy w dwie strony nie uśmiecha mi się , tym
bardziej że nie mam pewności czy te meble spodobają mi się i czy będa mieli
interesujace mnie elementy (np. duży rozsuwany stół i krzesła i 2 drzwiową
przeszklona witrynę ...)

/// Kaszpir ///

10. Data: 2005-01-11 08:49:43

Od: "/// Kaszpir ///" <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo Cie przepraszam, w latach 60 nie znano MDF i tym podobnych
> wynalazkow.
> Meble byly z drewna albo z plyty wiorowej okleinowanej drewnem.

Czyli były lepsze niż teraz ;)
Obecnie większośc mebli (tych tańszych) jest oklejana okleiną papierową ...

> prowadnica w hipermarkecie kosztuje 2 zl? Po co taka "oszczednosc".
> Na szczescie dalo sie wymienic te prowadnice samemu.

Tez się zastanawiam.
Jaki sens zamist metalowych prowadnic , uchwytów , nóżek instaluje się
plastiki malowane na kolor "metalu".
Ja rozumię że napewno jest tańsze , ale przy cenie jaką żąda się za te meble
takie metalowe elementy powinny być w standardzie ...
Jakośc tego nie moge zrozumieć że witryna za 800zł ma plastikowe nóżniki ,
plastikowe uchwyty i prowadnice ...

> Ale jesli chcesz miec ladny salon szukaj mebli przynajmniej czesciowo
> drewnianych, nawet jesli mialbys kupowac jeden mebel na rok ;-)

Miałem takie na oku. Ale poprostu mnie nie stać. Mam wybór albo kupić takie
meble na jakie mnie stać (ciesze się że stać mnie na meble z Forte lub BRW a
nie na jakieś z hipermarketu ...).
Na te kilka mebelków jakie wybrałem przeznacze około 4500zł. Wiem kwota nie
jest wielka ale tez nie mała , wiec chyba jako takiej jakości można już
oczekiwać ...

/// Kaszpir ///

meblowe sklepy internetowe
Odkurzacz bezworkowy