Problem z okularami

1. Data: 2005-03-29 18:14:05

Temat: Problem z okularami
Od: MacAaron <f...@t...won-z-tym.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam nowe okulary (-2.25 i -1.75 dioptrii, sferyczne; wcześniej miałem
trochę słabsze - (-1.75, -1.0)). Widzę w nich ostro, ale jakoś koślawo,
jak przez niejednorodną szybę - obraz wykrzywia się, gdy zmieniam
położenie głowy, czasem (zwłaszcza z bliskiej odległości) muszę wytężać
wzrok, tak jakby obrazy z prawego i lewego oka nie chciały się
dopasować. Właściwie prawie się do tego przyzwyczaiłem (to już 2
tygodnie), ale mam wrażenie, że tak jednak nie powinno być, przynajmniej
w okularach takiej "mocy". Mam dwie pary okularów, robione w różnych
miejscach i w obu jest to samo. Może są za mocne? Zawsze nosiłem okulary
dobrane na podstawie czytania literek, teraz robili mi badanie
komputerowe (robiłem je jeszcze później drugi raz, gdzie indziej, ale z
identycznym rezultatem) i komputer upierał się, że mam właśnie -2.25 i
-1.75 dioptrii (a nawet chyba odrobinę więcej), chociaż podczas badania
tradycyjnego nie widziałem zauważalnie gorzej w soczewkach o 0.25
dioptrii słabszych (obydwoma oczami), a wychodziłem nawet z gabinetu
popatrzeć w dal. Więc może jednak powinienem mieć słabsze?

Od 9-ciu lat noszę okulary i nigdy mi w najmniejszym stopniu nie
przeszkadzały, a tu taki klops :/

MacAaron

2. Data: 2005-03-31 16:44:55

Temat: Re: Problem z okularami
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> popatrzeć w dal. Więc może jednak powinienem mieć słabsze?
>
> Od 9-ciu lat noszę okulary i nigdy mi w najmniejszym stopniu nie

komputer nie jest wyrocznia i zapisanie okularow tylko i wylacznie na
podstawie badania komputerowego jest bledem. Jezeli pojedynczym okiem
widziales ze slabszym szklem ten sam rzad cyfr lub liter rownie wyraznie, to
mozna sadzic, ze masz przeforsowana korekcje. Ale to tylko gdybanie. Idz
tam, gdzie Ci zapisano do kontroli i popros o sprawdzenie ( za darmo w
ramach reklamacji )

casus

3. Data: 2005-04-02 16:57:34

Od: MacAaron <f...@t...won-z-tym.pl> szukaj wiadomości tego autora