Problem z prawidłowa postawą kręgosłupa

1. Data: 2005-04-09 17:43:54

Temat: Problem z prawidłowa postawą kręgosłupa
Od: "Mika" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dużo siedzę przy komputerze, odczuwam silne bóle kręgosłupa i lekko się
garbię, nie mam nawyku prostowania pleców przy siedzeniu a także coraz
częściej się garbię (lekko) podczas stania i chodzenia. Jak wyrobić sobie
prawidłową postawę i pomóc swojemu kręgosłupowi? Prosze o pomoc.

2. Data: 2005-04-09 18:30:27

Temat: Re: Problem z prawidłowa postawą kręgosłupa
Od: "Edyta Wachowiak" <e...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

kiedyś oglądałam w TV reklamę "Pajączka"
http://www.moderna.pl/tshop.asp?ac=IZD&ID=145
może to pomoże

3. Data: 2005-04-09 21:26:17

Od: "piotr" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://www.moderna.pl/tshop.asp?ac=IZD&ID=145
> może to pomoże

tylko ze to nie jest zdrowe rozwiazanie, ja proponuje troche cwiczen i
wowczas nie bedziesz musial sluchac jakiegos dzwieku ktory Ci przypomni o
tym aby sie wyprostowac

4. Data: 2005-04-09 23:36:08

Od: zawada <zawada@[SPAM].os.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik piotr napisał:

> tylko ze to nie jest zdrowe rozwiazanie, ja proponuje troche cwiczen i
> wowczas nie bedziesz musial sluchac jakiegos dzwieku ktory Ci przypomni o
> tym aby sie wyprostowac

ale jakich ćwiczeń ?

5. Data: 2005-04-10 06:10:42

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

IFZ5e.41666$z...@n...chello.at,
zawada <zawada@[SPAM].os.pl>:
> Użytkownik piotr napisał:

> ale jakich ćwiczeń ?

Porzadnych :)
Musisz rozbudowac miesnie grzbietu, tylko to zmieni postawe. Brzuch tez
powinien dla rownowagi.

Zapisz sie na dobra silownie, trener Ci dobierze odpowiednie cwiczenia.

--
Robert

6. Data: 2005-04-11 07:17:17

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:d394hg$3r0$1@nemesis.news.tpi.pl
Od: Mika <p...@o...pl>
Było:
> [...]
> siedzeniu a także coraz częściej się garbię (lekko) podczas
> stania i chodzenia. Jak wyrobić sobie prawidłową postawę i pomóc

Do siedzenia klękosiad - załatwi nawyk prostowania pleców przy siedzeniu.
Każdaga godzina pracy to przynajmniej 10 minut przerwy na przeciąganie się
na stojąco, skłony, kręcenie biodrami i pompki na parapecie.

No i koniecznie gimnastyka w siłowni albo basen ...

Zajrzyj tu: http://www.lysiak.chrzanik.com/index.php
To tak niedawno było http://www.dzienmisia.pl/

7. Data: 2005-04-11 13:22:10

Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2005-04-11, Sławek SWP <s...@w...pl> wrote:
> Do siedzenia klękosiad - załatwi nawyk prostowania pleców przy siedzeniu.

Natomiast zalatwi kolana... Wszyscy moi znajomi ktorzy uzywali
klekosiadow chwalili sobie jego wplyw plecy, natomiast po bardziej
lub mniej dluzszym okresie czasu zaczynali narzekac na problemy z
kolanami - ktore nie sa przystosowane to utrzymywania w ten
sposob ciezaru ciala

> Każdaga godzina pracy to przynajmniej 10 minut przerwy na przeciąganie się
> na stojąco, skłony, kręcenie biodrami i pompki na parapecie.

Wyobrazilem sobie sytuacja u mnie w robocie - okolo 60 osob na sali, co
chwile ktos wstaje i robi wygibasy :) niezly dom wiariatow.

> No i koniecznie gimnastyka w siłowni

W silowni? Nie lepiej gimnastykowac sie samemu w domu?
Pompki, brzuszki, bieganie - dadza ten sam efekt co silownia
a na pewno jest to zdrowsze, niz bezsensowne podnoszenie
ciezarow. (chyba ze chodzi o chodzenie na silownie tylko
po to aby ktos naz zmobilizowal do wysilku i cwiczenie
tam tak jak mozna samemu w domu cwiczyc)

> albo basen ...

To tak.

8. Data: 2005-04-11 13:49:45

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:slrnd5kurn.tpt.troskal@ssc.org
Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl>
Było:

Muszę bronić swoich pomysłów ;-)

> [...]
> lub mniej dluzszym okresie czasu zaczynali narzekac na problemy z
> kolanami - ktore nie sa przystosowane to utrzymywania w ten

Źle ustawiony ! Nie musi być wyciągnięty w górę żeby prostował plecy. Trzeba
z dala od stołu, komputera czy od czego tam... ustawić wygodę siedzenia
później go przysunąć do stanowiska pracy i stanowisko podnieść lub opuścić,
dopasować do klękosiada.

> Wyobrazilem sobie sytuacja u mnie w robocie - okolo 60 osob na
> sali, co chwile ktos wstaje i robi wygibasy :) niezly dom
> wiariatow.

W Japonii to nawet taki obowiązek jest w biurze w administracji ... zresztą
wiem tylko tyle co w "lufciku" zobaczyłem :D
Dbam o swoje zdrowie i jestem oryginalny ! A jeśli inni też ćwiczą to
znaczy, że nie jestem oryginałem tylko zwykłym szarym pracownikiem dbającym
o zdrowie :D

> [...]
> po to aby ktos naz zmobilizowal do wysilku i cwiczenie
> tam tak jak mozna samemu w domu cwiczyc)

Przynajmniej na początku potrzebny jest ktoś kto pokaże i nauczy. Mi
załatwił szkolenie fizykoterapeuta ale sądzę, że tak jak napisał RobertSA
trener też pomoże.

9. Data: 2005-04-11 16:58:18

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@s...org,
Tomasz Roskal <t...@g...pl>:

> W silowni? Nie lepiej gimnastykowac sie samemu w domu?

Zdecydowanie nie.

> Pompki, brzuszki, bieganie - dadza ten sam efekt co silownia

Z cala pewnoscia nie!
A akurat nic z tego co wymieniles nie wzmocni miesni grzbietu.

W warunkach domowych wzmocnia wznosy tulowia w lezeniu na brzuchu, ale to
cwiczenie sprzyja przeprostom, ktore sa szkodliwe dla kregoslupa.
W dobrej silowni sa odpowiednie maszyny do bezpiecznego cwiczenia dolnych

> a na pewno jest to zdrowsze, niz bezsensowne podnoszenie
> ciezarow

Niz "bezsensowne" to moze tak.
PS. W silowni nie zaczyna sie od wolnych ciezarow.

> To tak.

Basen jako uzupelnienie silowni.

--
Robert