Problem z tortem

1. Data: 2003-02-21 08:12:09

Temat: Problem z tortem
Od: "Kasia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,
W sobotę moja siostra obchodzi urodzuny. Chciałam jej z tej okazji zrobć
tort, ale nigdy w życiu nie robiłam go samodzielnie .
W związku z tym proszę Was bardzo o jakiś prosty i wypróbowany przez Was
przepis, który będzie odpowiedni dla kulinarnego Matolka w dziedzinie
tortologii ;)))
Pozdrawiam b. serdecznie
Kasia

1. Data: 2003-02-21 09:31:44

Temat: Re: Odp: Problem z tortem
Od: zGosiula <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia wrote:
> o, jak miło spotkać znajomych z urody!!!
> Czyli mam upiec biszkopt (to umiem)
> Pokroić na trzy części i dół ciachnąć dżemem
> a reszte bitą smietaną?

Można też do śmietany pod koniec ubijania dodać capuccino w proszku (do
smaku). Ja nasączam wtedy jeszcze biszkopt ponczem zrobionym z mocnej
kawy z dodatkiem alkoholu. A do dekoracji zostawim trochę śmietany bez
dodatków - ładnie wtedy wygląda taka biała na beżowym tle. Wierch można
posypać wiórkami czekoladowymi, kakao, startą czekoladą itp.
Albo do śmietany dodać tężejącą galaretkę zrobioną z połowy zalecanej
wody (albo i mniej). I ozdobić tort jakimiś owocami, galaretką itp.

--
Gosia
wywal "brzydkie" mailto: zgosiula(at)poczta.onet.pl

1. Data: 2003-02-21 10:03:02

Temat: Re: Problem z tortem
Od: "Kruszynka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kasia" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> W związku z tym proszę Was bardzo o jakiś prosty i wypróbowany przez Was
> przepis, który będzie odpowiedni dla kulinarnego Matolka w dziedzinie

Ja guru tortowym nie jezdem, ale jesli chce, zeby mi sie tort udal, to,
zamiast kremu przekladam go bita smietana i dzemem (najlepiej porzeczkowym,
albo po prostu powidlami). Na wierzch robie polewe (albo kupuje, jesli mi
sie nie chce) i gotowe :-) Ma to tez taka zalete, ze jest lzejsze niz z
klasycznym kremem.

Kruszyna
--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2003-02-21 10:06:48

Temat: Odp: Problem z tortem
Od: "Kasia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

o, jak miło spotkać znajomych z urody!!!
Czyli mam upiec biszkopt (to umiem)
Pokroić na trzy części i dół ciachnąć dżemem
a reszte bitą smietaną?
Brzmi fajnie...
A czy śmitana ma być z kartonika 30%?
Pozdrawiam
Kasia

1. Data: 2003-02-21 10:10:29

Od: zGosiula <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia wrote:

> Żelatyny dodam do bitej śmietany, żeby nie wypłynęła.

Albo dodaj śmietanfix. W zupełności wystarczy.

> Napiszę w poniedziałek jak się udało!
> Trzymajcie za mój debiut kciuki!!!

Trzymamy :-). A uda się na pewno :-).

1. Data: 2003-02-21 10:15:14

Od: "Kruszynka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> o, jak miło spotkać znajomych z urody!!!

Mi tez milo :))

> Czyli mam upiec biszkopt (to umiem)
> Pokroić na trzy części i dół ciachnąć dżemem
> a reszte bitą smietaną?

O wlasnie, dokladnie tak! :)

> A czy śmitana ma być z kartonika 30%?

Ja zawsze biore z kartonika. Na tort wystarczy jeden, bo tej smietany sie
duzo robi. Kiedys niedowierzalam objetosci kartonika i zrobilam z dwoch.
Kurcze, nie bylo co z tym robic :))
30% spokojnie Ci sie ubije. Ja teraz nie mam miksera, wiec ubijam zwykla
trzepaczka i bez problemu. Sztywna jak marzenie. Choc najlepsza jest 36% :)

Kruszyna
--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2003-02-21 10:21:41

Od: "Kasia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ok, spróbuję potworzyć!!
Bardzo dziękuję za pomysł!!!
Pozdrawiam serdecznie :))
Kasia

1. Data: 2003-02-21 10:22:39

Od: "{ Magda }" <mw@nospam_police.pl> szukaj wiadomości tego autora

i przełożyć np. jogurtem wiśniowym lub innym 500 g
z dodatkiem żelatyny w odpowiednich proporcjach

raz zrobiłam tak
jogurt migdałowo-makowy (dół) a na górną warstwę owocowy.
do tego polewa.

{ Magda }

1. Data: 2003-02-21 10:46:27

Od: "Kasia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo Wam dziękuję.
Podoba mi się pomysł na ozdobienie góry startą czekoladą.
Żelatyny dodam do bitej śmietany, żeby nie wypłynęła.
Napiszę w poniedziałek jak się udało!
Trzymajcie za mój debiut kciuki!!!
Buziaczki
Kasia

1. Data: 2003-02-21 14:52:59

Od: "KaskA" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

zeby bylo kolorowo mozesz na wierz ulozyc cyferke ze smarties, m&m-sow albo
jakichs innych klorowych groszkow

Kaska

Odp: Nienawidzę TEGO jeść
Re: Nienawidzę TEGO jeść