Problem ze swetrem - POMOCY

1. Data: 2003-04-24 10:23:26

Temat: Problem ze swetrem - POMOCY
Od: "OGG" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zdecydowalem sie zadac pytanie na tej grupie bo nie wiem gdzie je skierowac.
. ale tu powinni byc experci.. :-)

Wiec problem jest taki... mam ładny czerwony sweterek i niby jest z nim wszy
stko w porzadku oprocz tego ze od ostatnich 3 pran smierdzi tak specyficznie
... tak jak niedoslcha szmatka - cos w tym stylu!
Jak pozbyc sie tego zapachu?? Prany byl juz od tego czasu 3 razy i nic...
ostatnio pierw wypralem go recznie, nastepnie wrzucilem do pralki z proszkie
m... plukalem w pralce z plynem do plukania i pachnial ladnie
jak byl mokry... teraz wysech i znowu zalatuje...
Co z tym zrobic.... pomocy... bo strace moj ulubiony sweterek... :-(

acha dodam ze przed praniem po ktorym zaczal woniac to nie zalatywal niczym.
.

Pozdrawiam i dzieki za rady...
/Grzegorz

1. Data: 2003-04-24 11:19:47

Temat: Re: Problem ze swetrem - POMOCY
Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Ups, chyba już nic z nim nie zrobisz.
On po prostu chyba długo sechł i po prostu troszkę "zgnił". Częsty przypadek,
szczególnie przy grubych swetrach, w okresie wiosenno-jesiennym, gdy w domu nie
ma suchego powietrza, jest wilgotnawo w domu i jak się mówi "nic nie schnie".
Tak mi się wydaje, bo już próbowałam różnych sposobów, żeby swetry
nie "śmierdziały" i jakoś nie mam innego wytłumaczenia. Też musiałam się
rozstać z ulubionym! golfikiem czarnym, ale niestety się już nie dało jego
nosić.
Teraz jak piorę swetry, to piorę w pralce i nawet trochę wiruję żeby trochę
wody odwirowało i staram się wieszać, nie rozkładać, ze ściągaczmi na górze,
żeby jak najszybciej wyschło.
karina (białystok)

1. Data: 2003-04-24 11:24:06

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Z jakiej wloczki/materialu jest ten sweterek?
Wiem, ze te z jedwabiu smierdza niemilosiernie, jakby byly zbutwiale. Tylko,
ze one juz od nowosci smierdza i unikam sklepow z taka odieza, bo mi sie od
tego zle robi.
Ja mialam kiedys problem z praniem, ktore zapomniane stalo ponad dzien w
pralce, ale Ty, jak mowisz prales recznie... hm...
Probowales moze powiesic go w przewiewnym miejscu? Moze po jakims czasie
zapaszek sie ulotni?
Tu juz jestem na koncu moich pomyslow, moze ktos inny mial juz taki
przypadek i Ci pomoze.

Szkoda swetra, ale jak nic nie pomoze to na Twoim miejscu oddalabym te
sweter spowrotem do sklepu.

MonikaB

1. Data: 2003-04-24 11:38:13

Od: J...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Teraz jak piorę swetry, to piorę w pralce i nawet trochę wiruję żeby trochę
> wody odwirowało i staram się wieszać, nie rozkładać, ze ściągaczmi na
> [...]

Przy okazji: nawet angorę bezpiecznie i całkowicie odwirujesz w pralce,
jeśli włożysz ją w poszewkę na poduszkę. W kwestii zapachu: oddałabym
jeszcze do pralni chemicznej, może złapie chemiczny zapach, który potem
wywietrzeje?
Pozdrawiam
Jandulka

1. Data: 2003-04-24 14:25:53

Od: "Elżbieta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "OGG" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> jak byl mokry... teraz wysech i znowu zalatuje...
> Co z tym zrobic.... pomocy... bo strace moj ulubiony sweterek... :-(

Sprobuj moze wyplukac w occie, nastepnie odwiruj sweter, susz w przewiewnym
miejscu (balkon w cieniu), jest szansa, ze ocet zabije 'zapach' stechlizny i
sam szybko wywietrzeje albo w nastepnym praniu.

Elzbieta

1. Data: 2003-04-27 18:22:33

Od: "OGG" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rozwiazalem ten problem - wymoczylem w misce do ktorej wcisnalem 5 cytryn
:-) i przszlo! Nie chcialem ryzykowac z octem... Dobry sposób sweterek jak
nowy :-)
Pozdrawiam!

wroble
[druty] list w próżnię