Problem ze zmywarką whirlpool

1. Data: 2006-04-24 21:09:19

Temat: Problem ze zmywarką whirlpool
Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Jakiś miesiąc temu kupiliśmy w Ikei zmywarkę whirlpool 60cm do zabudowy.
Model - hmm, są podobno tylko dwa modele (standardowy i wąski),
na zamówieniu jest wpisane "RENLIG DWF B00 W ZMYWARKA B".

Wybór khem khem nienajlepszy :(
Górna półka ma poroniony układ, niby szeroko ale nic stabilnie nie chce na
niej stać. Dodatkowo jest za nisko powieszona - skutek taki, że górne
"śmigło" potrafi zahaczać o standardowe płaskie talerze z dolnej półki :(
Ale cóż, trudno - to już nasz problem, człowiek był głupi zakładając że
zmywarkę zaprojektował ktoś kto choć raz zmywarki używał...

Natomiast problem jest z samą jakością mycia. Bywa kiepsko, czasami wręcz
tragicznie - naczynia w zaciekach, pokryte czasami nalotem, sztućce...
lepiej by były umyte gdybym je zanurzył na parę godzin w zimnej wodzie :-|

Czy ktoś ma taki model zmywarki? Będę dzwonił do serwisu, bo może po prostu
nasz egzemplarz jest uszkodzony i np. podaje zbyt małe ciśnienie wody albo
blokuje mu się dolne "śmigło"? Wierzyć mi się nie chce, że w miarę uznana
firma wyprodukowałaby totalny szajs...

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
(c) Tomasz Olbratowski 2004

2. Data: 2006-04-24 21:37:12

Temat: Re: Problem ze zmywarką whirlpool
Od: Kuba_A <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Osiecki napisał(a):

> [...]
> blokuje mu się dolne "śmigło"? Wierzyć mi się nie chce, że w miarę uznana

Mam propozycję, wsadź do środka termometr (tylko jakiś porządny, który
szybko dostosuje się do zmiany temperatury), dobrze go umocuj i zaraz po
skończeniu mycia sprawdz na nim temperaturę i porównaj z tym, co piszą w
instrukcji.

--
''~`` Kuba Adamczyk
( * * ) g...@t...pl

3. Data: 2006-04-25 06:12:22

Od: " zayzayer" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie piszesz o najważniejszym, czyli:
1.jak ustawione jest dozowanie soli.
2.czy jest ta sól
3.jakie sa stosowane środki myjące
4.jakie programy

4. Data: 2006-04-25 09:56:47

Od: ytorkin <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Osiecki napisał(a):

> [...]
> blokuje mu się dolne "śmigło"? Wierzyć mi się nie chce, że w miarę uznana

Ja miałem doczynienia kiedyś z pralką whirlpool. I też odniosłem
wrażenie, że ktoś kto to projektował nawet przez chwilę nad swoim
pomysłem się nie zastanowił.

A tak nawiasem whirlpool chyba nie jest specjalnie uznaną firmą. Ja
osobiście jeszcze niczego dobrego o niej nie słyszałem. Podobno
wyjątkiem są mikrofalówki tej firmy.

Pozdrawiam,
Arek

5. Data: 2006-04-25 13:11:04

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 25 Apr 2006 06:12:22 +0000 (UTC), zayzayer napisał(a):
> Nie piszesz o najważniejszym, czyli:
> 1.jak ustawione jest dozowanie soli.

Hmm - tego to nie wiem... pewnie jest ustawienie standardowe. Sprawdzę w domu.

> 2.czy jest ta sól

Jest - standardowy calgonit do zmywarek

> 3.jakie sa stosowane środki myjące

Też jakiś tam calgon, i takiż nabłyszczacz.
Generalnie - wszystko identycznie tak jak to robiliśmy w starym boshu.

> 4.jakie programy

Te "wyższe", pomijając opcję "hardcore-polerowanie stali" ;)

6. Data: 2006-04-25 14:49:58

Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tego oto dnia 2006-04-25 11:56, Niejaki/a ytorkin bedac w stanie euforii
nagryzmolil/a co nastepuje:

> A tak nawiasem whirlpool chyba nie jest specjalnie uznaną firmą. Ja
> osobiście jeszcze niczego dobrego o niej nie słyszałem. Podobno
> wyjątkiem są mikrofalówki tej firmy.

A ja chyba juz z co najmniej 8 lat uzywam pralki tej firmy (dwojka
dzieci caly czas, wiec wiesz ze jest caly czas mnostwo prania) i jak do
tej pory bez problemow.

--
3M-cie sie czego chcecie !
Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

7. Data: 2006-04-25 15:26:48

Od: " zayzayer" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

To musi obejrzeć ktoś z serwisu Whirlpoola, ale licz sie tez z tym, że
rachunek też może wystawić :)

8. Data: 2006-04-25 20:51:20

Temat: Re: Problem ze zmywarka whirlpool
Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Ja mam juz druga zmywarke Whirpoola (pierwsza zostala w poprzednim
mieszkaniu), nie narzekam.
Nie wiem jak u Ciebie, ale w mojej górna pólka ma regulowane
polozenie (ale mój Whirpool nie jest z Ikei).
Zamglone i zaciekane naczynia moga swiadczyc o zbyt twardej wodzie
tj. zbyt malej dawce soli. W pakiecie powinien byc próbnik
twardosci wody i dozowanie soli warto ustawic wg niego.
Jeszcze jedno w poprzedniej zmywarce zdrzalo sie ze zatykaly sie
otwory w smigle, trzeba bylo zdjac i poprzepychac.

--
ZZ@private

9. Data: 2006-04-26 05:19:43

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 25 Apr 2006 15:26:48 +0000 (UTC), zayzayer napisał(a):
> To musi obejrzeć ktoś z serwisu Whirlpoola, ale licz sie tez z tym, że
> rachunek też może wystawić :)

Jutro znowu będzie testowe mycie. Jak znowu wyjdzie to samo, to wzywam
serwisanta i niech spróbuje pisnąć że mu się należy choć złotówka... :>

10. Data: 2006-04-26 06:17:03

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 25 Apr 2006 13:51:20 -0700, z...@g...com napisał(a):
> Ja mam juz druga zmywarke Whirpoola (pierwsza zostala w poprzednim
> mieszkaniu), nie narzekam.
> Nie wiem jak u Ciebie, ale w mojej górna pólka ma regulowane
> polozenie (ale mój Whirpool nie jest z Ikei).

Mea pulpa... faktycznie jednak ta górna półka jest regulowana... Rodzice
w końcu odgrzebali instrukcję ;)

> Zamglone i zaciekane naczynia moga swiadczyc o zbyt twardej wodzie
> tj. zbyt malej dawce soli. W pakiecie powinien byc próbnik
> twardosci wody i dozowanie soli warto ustawic wg niego.

Wygląda na to że to jest model z automatycznym dozowaniem soli.

> Jeszcze jedno w poprzedniej zmywarce zdrzalo sie ze zatykaly sie
> otwory w smigle, trzeba bylo zdjac i poprzepychac.

Zauważyłem, że było trochę mało płynu nabłyszczającego. Uzupełniłem do
full-max i zobaczymy czy to coś zmieni...

To wszystko nie zmienia mojego zdania o osobie która "zaprojektowała" układ
górnej półki i strzeliła "fajny" koszyk na sztućce, dobry chyba do 2x
mniejszej zmywarki...

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
(c) Tomasz Olbratowski 2004

Jak mikrofala dla dużej rodziny ?