Prokrastynacja - ACT, CBT, mechanizmy obronne, skrypty analizy transakcyjnej, w co grają ludzie... inne

131. Data: 2010-11-14 21:20:22

Temat: Re: Prokrastynacja - ACT, CBT, mechanizmy obronne, skrypty analizy transakcyjnej, w co grają ludzie... inne
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-14 15:55, Chiron pisze:

> [...]
> na Rediego. Ba! Podkreśliłem, że dzięki jego powściągliwości nie doszło
> do jakiejś eskalacji konfliktu- a tylko do jego zażegnania. Co nie
> zmienia sytuacji, że Ty, Redi, czy inne osoby, które tak zrozumiały-
> czytają bez rozumienia. Owszem- użyte przeze mnie środki- mimo, że nie
> zaburzały logiki wypowiedzi- u_mniej_wyrobionej_czytelniczki(czytelnika)
> mogły wywołać takie wrażenie. Jednak- co podkreśliłem kilka razy-
> wypowiedź Redarta była (mimo tego, ze odbierając to w taki sposób-
> zapewne poczuł się dotknięty)- bardzo stonowana.

Jak to - nie próbujesz zrzucić odpowiedzialności? Przecież zrzucasz ją
na każdego, kto zrozumiał nie po Twojej myśli. W ogóle nic nie piszesz o
swoim niefortunnym zacytowaniu i odniesieniu.

Ewa

132. Data: 2010-11-14 21:26:15

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-14 16:18, Fragile pisze:

> Logika nie pozwalała mi i nie pozwala na inne odczytanie tego tekstu. Gdy
> czytam, oczywistym jest, że Chiron pisze o Palikocie, bo na jakiej niby
> podstawie miałby napisać to, co napisał o Palikocie o ojcu Rediego?? Na
> jakiej??

A na takiej, że doprawdy nie mam pojęcia, co Chiron może wiedzieć o ojcu
Rediego. Zwłaszcza że rozmowa w tym momencie dotyczyła ich ojców.

Zresztą mnie nie tyle chodzi o to, że zaszło jakieś nieporozumienie,
ponieważ o takie bardzo łatwo i w necie, i w realu, ale o reakcję
Chirona - od razu zarzuca innym nieumiejętność czytania, a w ogóle nie
zastanowi się nad tym, czy jego przekaz był dość czytelny. Trochę się to
kłóci z deklarowaną przez niego postawą.

Ewa

133. Data: 2010-11-14 21:28:04

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-14 20:24, Chiron pisze:

> Czyli demokratycznie- macie rację. Logicznie rzecz ujmując- nie.

No nie wiem, demokratycznie to jest chyba pół na pół (licząc osoby
wypowiadające się na ten temat).

Ewa

134. Data: 2010-11-14 22:21:10

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości
> Jak to - nie próbujesz zrzucić odpowiedzialności? Przecież zrzucasz ją na
> każdego, kto zrozumiał nie po Twojej myśli. W ogóle nic nie piszesz o
> swoim niefortunnym zacytowaniu i odniesieniu.

W takim razie zapraszam Cię do ponownego przecytania moich postów z tego
wątku

--
Prawda, Prostota, Miłość

Chiron

135. Data: 2010-11-14 22:39:27

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-14 23:21, Chiron pisze:
> Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości
>>

> W takim razie zapraszam Cię do ponownego przecytania moich postów z tego
> wątku

Przeczytałam Twoje posty w tej odnodze. Raz przyznałeś, że nie miałeś
racji, ale w innych postach ciągle utrzymujesz, że osoby, które Cię źle
zrozumiały nie potrafią czytać ze zrozumieniem.

Ja uważam, że nieporozumienie wynikło z błędów obu stron - niejasne
cytowanie i zbytni skrót myślowy (nie padło u Ciebie nazwisko Palikot) z
Twojej strony, mało empatyczne czytanie z drugiej (przynajmniej jeśli
chodzi o mnie).
Ja nie widziałabym żadnego problemu, gdybyś potraktował nieporozumienie
od razu np. żartem, zamiast komuś zarzucać nieumiejętność czytania (co
zresztą jest u Ciebie częste, dlatego tak wkurza).

Ewa

136. Data: 2010-11-15 09:03:55

Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł" <z...@...ll> napisał w wiadomości

> Czyżbym był jedynym, który zrozumiał, że Chironowi nie chodzi o ojca
> Redarta? To może wynikać z tego, że cały czas babram się w tekstach i w
> tekstach szukam odpowiedzi na pytania dotyczące ich samych, usiłując
> zrozumieć intencję autora.

Nie, była jeszcze Fragile.
Generalnie - sytuacja jest ciekawa, IMHO 'bez precedensu' na grupie.
Podział na osoby nie idzie wg. jakichś sympatii, wiec można próbować
wyciągnąć z niej coś ciekawego.

Wygląda to tak, że ja umieściłem w moim tekście dwie osoby,
które wyzwalają emocje, ale różnego rodzaju. Jedna wyzwala emocje
osobiste, ziązane ze mną, druga wyzwala emocje 'publiczne', polityczne.

Umysły różnych osób 'chwyciły' się różnych kotwic i zrobiły to bardzo
'silnie'. Nie widzę tu ŻADNEJ osoby, która by się zastanawiała,
o którą osobę chodzi !
Imho można tu badać 'powinowactwo' różnych osób do różnych treści
emocjonalnych w necie.

Póki co padło na to, że osoby dzielą się na takie, które są zainteresowane
sprawami osobistymi Redarta i wnikają w jego teksty i na takie, których
uwagę bardzo łatwo ściągają silne pobudzacze 'publiczne' i to je interesuje
przede wszystkim :)

137. Data: 2010-11-15 09:26:37

Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości

> Zakładając podstawową wiedzę na temat polityków (Redarta)- liczyłem na to.
> Opozycja przecież dość często przypomina o tym epizodzie z życia Palikota,
> a Redarta uważam za osobę...jak to się kiedyś okreslało: oczytaną. Jednak
> podkreślam: zaimponowała mi wręcz reakcja Redarta- stonowana i wyważona.

Zauważę tutaj, że jednak mnie przeceniłeś. W ogóle określenie 'pokolenie JP
II'
nie było dla mnie jasne. Skojarzyłem to ogólnie z ludźmi z solidarności,
którzy
się aktywowali w czasie jego znanej pielgrzymki do Polski. Czyli generalnie:
solidarność walcząca. Zupełnie nie skojarzyłem tego z Palikotem, z tym, że
pijesz do jego jakichś 'pobożnych' wystąpień. Prawdę mówiąc - nie znam tego
okresu życia Palikota, może się przyjrzę.
Podkreślę też jeszcze raz, że nie mam zwyczaju nagle 'uciekać' z tematów
rodzinnych w jakiegoś Palikota. Są w tym życiu rzeczy które mnie interesują
bardziej i mniej a nawet dużo mniej. Co mnie obchodzi jakiś tam Palikot
w sytuacji, kiedy mówię o swoim ojcu oraz mam okazję posłuchać o ojcostwie
Chrona ? :)

> To prawda- masz rację. Dlatego dalej piszę o tym w kontekście celowych
> manipulacji prasowych- które świadomie ten mechanizm wykorzystują.

... a w kontekście tego, co napisałem 'wyżej' te,mat jakichś manipulacji
prasowych
itp itd również osobiście uznaję jako mało priorytetowy, mało interesujący.
Postrzegam go jako temat 'ucieczkowy'.

138. Data: 2010-11-15 09:36:24

Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zażółcony" <r...@x...pl> napisał w wiadomości
> się aktywowali w czasie jego znanej pielgrzymki do Polski. Czyli
> generalnie:

jego, czyli JPII

Tak na wszelki wypadek :)

139. Data: 2010-11-15 09:40:13

Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ja na miejscu Rediego wiedziałbym, że Ch nie może mówić o moim ojcu, a
> skoro nie o nim, to... i zobaczyłbym, że pasuje do...

A dlaczego nie ? Mój ojciec jest do Palikota w wielu sprawach podobny.
Oczywiście tekst Chirona mnie zdziwił - ale czy to pierwszy raz ?
W ogóle nie pomyślałem, że mógł się chwycić dygresji, ilustracji, którą
był Palikot.

140. Data: 2010-11-15 11:24:56

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

zażółcony napisał(a):
> U�ytkownik "za��cony" <r...@x...pl> napisa� w wiadomo�ci
>
> jego, czyli JPII
>
> Tak na wszelki wypadek :)

Ten katolik od siedmiu boleści nie ma pojęcia kim był JP2 a kim jest
Racinger, a to zupełnie dwa inne kościoły. Czy JP2 był otwarty na
świat? Czy Racinger faszyzuje obecnie KK?

Spopielenie
E.Fromm nawet w niewinnych bajkach widział seks, powinienem się oburzyć?
Jakie wrażenie
TU O WAS !!!
KOBIETOM, KTORE LUBIE