Propozycje aplikacji do Office2007 (3)

1. Data: 2006-11-27 07:22:46

Temat: Propozycje aplikacji do Office2007 (3)
Od: "Dariusz Fabicki" <f...@o...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ponowne ogłoszenie wiadomości z:
27 października 2006 17:49
06 listopada 2006 11:29

Drodzy Nauczyciele,

firma Microsoft wraz z premierą pakietu Office2007 będzie chciała utworzyć i
dołączyć do niego aplikacje przydatne do pracy w szkole, zarówno
administracyjnej jak i dydaktycznej.

Ponieważ to Wy najlepiej orientujecie się, jakiego typu aplikacje i szablony
są wam potrzebne na co dzień (zarówno w pracy administracyjnej jak i
dydaktycznej), proszę wpisujcie pod tym listem swoje propozycje.

Propozycje z tego wątku, będą przyjmowane do 30 listopada 2006. Po tym
czasie zostanie utworzona strona rankingowa, gdzie będzie można oddać głos
na najbardziej przydatne aplikacje i wygrać ciekawą nagrodę.

Z poważaniem
Dariusz Fabicki
https://mvp.support.microsoft.com/profile=BE59620C-B
446-4B58-9FF9-5DBEB2550BCF

Propozycja (Temat):

---------------------
Propozycja (Opis):

2. Data: 2006-11-27 17:59:53

Temat: Re: Propozycje aplikacji do Office2007 (3)
Od: Fafek <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz Fabicki napisał(a):
> [...]
>
> firma Microsoft wraz z premierą pakietu Office2007 będzie chciała utworzyć i
> dołączyć do niego aplikacje przydatne do pracy w szkole, zarówno

Kogo interesuje Microsoft? Po co do cholery szkołom Office 2007? Może
jeszcze Vista Splendind Ultimate Premium Business Edition?

To jest chore, w dodatku płacimy takim molochom z podatków. To skandal.
W szkołach powinno się używać tylko otwartego oprogramowania. I tak
szkoły wykorzystywałyby nie więcej niż 2-5% możliwości systemu i pakietu
Openoffice.org. Tego, co szkoły potrzebują i tak nie oferujecie i za
darmo nie udostępnicie, więc po co ten list?
Dacie szkołom dziennik on-line, edytor logo i zaawansowany program
graficzny?
Rozwiązania o otwartym źródle o dawna takie oprogramowanie oferuje...

Pozdrawiam,
Fafek
n...@g...com

3. Data: 2006-11-27 18:07:51

Od: Fafek <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz Fabicki napisał(a):

> Z poważaniem
> Dariusz Fabicki
> https://mvp.support.microsoft.com/profile=BE59620C-B
446-4B58-9FF9-5DBEB2550BCF

No, nie! To już jest szczyt!

Jeśli rzeczywiście ten pan jest doradcą ministra edukacji, to ja się nie
dziwię, że we wszystkich szkołach jest Microsoft.
Do cholery! Jeszcze na to wszystko idą pieniądze z naszych podatków!

Fafek
n...@g...com

4. Data: 2006-11-27 18:39:20

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: News:ekf9hn$oif$...@o...futuro.pl,
Od: Fafek <n...@g...com>
Było:
> [...]
> nie dziwię, że we wszystkich szkołach jest Microsoft.
> Do cholery! Jeszcze na to wszystko idą pieniądze z naszych podatków!

Trzeba zapytać Ministra ile zamierza pieniędzy przeznaczyć na oprogramowanie
płatne a ile na oprogramowanie na licencji GNU? I czy można by przesunąć te
pieniądze na inne cele...

http://www.popieramjow.pl/jow.php

5. Data: 2006-11-27 18:52:03

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: News:ekf9hn$oif$...@o...futuro.pl,
Od: Fafek <n...@g...com>
Było:

> [...]
> nie dziwię, że we wszystkich szkołach jest Microsoft.
> Do cholery! Jeszcze na to wszystko idą pieniądze z naszych podatków!

Wysłałem e-mail do Ministra Edukacji, wskazałem na wątki o wspólnym tytule
"Propozycje aplikacji do Office2007*"

Temat: Znalazłem pieniądze na kształcenie
Treść:
Nie ja znalazłem ale są ;-)
W wątku z (3) na końcu "Fafek" wreszcie dojrzał miejsce oszczędności...

http://groups.google.pl/groups?as_q=&num=50&scoring=
r&hl=pl&as_epq=Propozycje+aplikacji+do+Office2007&as
_oq=&as_eq=&as_ugroup=pl.soc.edukacja.szkola&as_usub
ject=&as_uauthors=&lr=lang_pl&as_drrb=q&as_qdr=&as_m
ind=1&as_minm=1&as_miny=1981&as_maxd=27&as_maxm=11&a
s_maxy=2006Proszę nie odpisywać do mnie, jeśli już to na grupę:
pl.soc.edukacja.szkola--Sławek SWP - Przy odpowiedzi na priv usuń 2 nadwyżkiEkspert
to człowiek, który przestał myśleć - on wie :-)http://www.popieramjow.pl/jow.php

6. Data: 2006-11-27 20:07:19

Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fafek napisał(a):

> Jeśli rzeczywiście ten pan jest doradcą ministra edukacji, to ja się nie
> dziwię, że we wszystkich szkołach jest Microsoft.
> Do cholery! Jeszcze na to wszystko idą pieniądze z naszych podatków!

Zanim zaczniesz sie czepiac czlowieka wiedz, że jeśli chodzi o SBS jest
niekwestionowanym autorytetem gotowym do niesienia pomocy wszystkim tym,
którzy mają problemy. Nie raz jego informacje, udzielane szybko i na
temat pomogły mi w różnych krytycznych sytuacjach. I robi to za darmo,
jak najlepsze wzorce "opensourcowe" każą. To kogo powinieneś się czepiać
to samo ministerstwo, które co prawda dało szkołom do wyboru -
oprogramowanie Microsoftu albo OS ale zrobiło to bez głowy włażąc
Microsoftowi w kieszeń - podejrzewam raczej głupotę niż coś gorszego.
Czy to pana Fabickiego wina?

Faktem jest, że OS wypełnia wszystkie potrzeby szkoły zarówno w zakresie
edukacji jak i administracji ale... znakomita większość szkół ma
specjalistę IT w postaci nauczyciela lub najmowanego na etat
administratora o kwalifikacjach zazwyczaj takich jakie pieniądze na
pensje przeznaczone. I to zazwyczaj oni są microsoftocentryczni :)

Mając do wyboru 11 komputerów z Linuxem a 11 komputerów z Windowsem
wybrałem Windowsa bo nie miałem ARGUMENTU dlaczego uczniowie i uczący
ich nauczyciele muszą się męczyć z czymś nowym. A na argument "bo tak"
musiałbym być dyrektorem :D

7. Data: 2006-11-27 21:23:09

Od: "Przemek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fafek" napisał:
> Jeśli rzeczywiście ten pan jest doradcą ministra edukacji, to ja się nie
> dziwię, że we wszystkich szkołach jest Microsoft.
> Do cholery! Jeszcze na to wszystko idą pieniądze z naszych podatków!

Windows wymaga mniej czasu w konfiguracji i administracji. Jest bardziej
popularny, wiec panie z sekretariatu sobie jakos radza. Linux (workstation)
wymaga wiekszych nakladow pracy. Na to nie ma zadnych pieniedzy i poki ten
stan sie nie zmieni zaden "szkolny informatyk" ceniacy swoj wolny czas nie
bedzie dazyl w kierunku GNU - bo po co i za co?

Radek

8. Data: 2006-11-27 21:43:05

Od: Fafek <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Przemek napisał(a):

> [...]
> stan sie nie zmieni zaden "szkolny informatyk" ceniacy swoj wolny czas nie
> bedzie dazyl w kierunku GNU - bo po co i za co?

Może kilkanaście lat temu.

Radziłbym teraz spróbować, szczególnie dystrybucję Ubuntu (lub Edubuntu
dla szkół), która została w Wielkiej Brytanii uznaną za najbardziej
przyjazną użytkownikowi dystrybucję Linuksa na świecie.
Środowisko GNOME jest bardzo potężne, a jednocześnie wszystkie opcje są
opisane w przystępnej polszczyźnie.
A przeciętna sekretarka nie zauważy różnicy między Wordem, a
Openoffice.org Writer.

Jeszcze raz radzę spróbować. To nic nie kosztuje. Dystrybucję Ubuntu
(http://www.ubuntu.com) można używać bezpośrednio z płyty bez potrzeby
instalacji.

Nie cierpię szerzenia wśród użytkowników stereotypów o systemie Linux,
które są po prostu fałszywe. Nie dziwię się - Microsoftowi zagraża
bardziej oprogramowanie o otwartym źródle niż piractwo. Dlaczego?
Większość serwerów korzysta z systemów Linux lub uniksopodobnych. Cóż
Microsoftowi to się nie podoba, czego efektem są takie kampanie jak "Get
the Facts". Gdy jednak coraz więcej instytucji na całym świecie również
zaczyna zauważać korzyści Open Source, Microsoft zaczyna czuć się
zagrożony, bo udział w branży, z której czerpie największe zyski zaczyna
się kurczyć. Później Microsoftowy Jacek Kurski - Steve Ballmera, zaczyna
twierdzić, że Linux łamie patenty nie potrafiąc wskazać niczego
konkretnego. Patenty, nawiasem mówiąc, są czymś nienormalnym i dobrze,
że w Europie nie ma tak chorej sytuacji jak w Stanach Zjednoczonych.

Pozdrawiam,
Fafek
n...@g...com

9. Data: 2006-11-27 21:50:53

Od: "Adam" <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> graficzny?
> Rozwiązania o otwartym źródle o dawna takie oprogramowanie oferuje...
Zgadzam się - pakiet Open Office może z powodzeniem zastąpić MS Office - od
kilku już lat swoich uczniów wdrażam do pracy z tym pakietem. Nieco jednak
się zawiodłem na linuksie - parę lat temu wyglądało to obiecująco (Aurox),
ale jak pokazała rzeczywistość - temat ten przerósł możliwości zespołu
Auroksa. Był nawet taki pomysł, aby stworzyć cały system informatyczny dla
szkół Open Source, ale nic z tego nie wyszło: nikt jakoś nie chce pracować
wiele godzin w czynie społecznym. Tak więc szkoły nadal będą zdane na
Windows, bo dla tego systemu jest bardzo dużo oprogramowania (w tym i Open
Source).
Co do pomysłu umieszczenia w nowej wersji MS Office szablonów przydatnych w
szkole - pomysł może i niezły, ale każdy już teraz widzi, że cały splendor
(w tym pieniężny) spłynie na firmę Billa. Ponadto eóznych pożycztecznych
szablonów jest już sporo - tyle tylko, że jest to rozproszone w szkołach, w
których nauczyciele takowe stworzyli dla własnych potrzeb. Ale może coś się
zmieni w polityce cenowej Microsoftu (na rzecz nas, maluczkich)?
AC

10. Data: 2006-11-27 22:03:22

Od: "Adam" <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Microsoftu albo OS ale zrobiło to bez głowy włażąc Microsoftowi w
> kieszeń - podejrzewam raczej głupotę niż coś gorszego. Czy to pana
Tak, masz rację - pan Darek nie jest decydentem. Niezwykle sobie cenię jego
zaangażowanie w pomoc, jakiej udziela wszystkim, którzy mają w szkoąłch
pracownie SBS. Jeśli ktoś sledzi wątki na forum SBS ten wie, że każdy by
chicał, aby pan Darek był wyrocznią w minsiterstwie w sprawie informatyzacji
szkół.
> [...]
> administratora o kwalifikacjach zazwyczaj takich jakie pieniądze na pensje
> przeznaczone. I to zazwyczaj oni są microsoftocentryczni :)
Ponadto warto też pamiętać, że nasi uczniowie trafiają na tzw. rynek pracy,
a pracodawcy oczekują od pracowników określonych umiejętności w zakresie
posługiwania się Windows i oprogramowaniem biurowym (tutaj oczywiście z
czystym sumeiniem można polecać Open Office). Jednocześnie też nie
zaniedbuję linuksa - moi uczniowie go muszą poznać, aby wiedzieli, że w
niektórych zastosowaniach Linux jest niezastąpiony. Pewne standardy jednak
są nie do przeskoczenia - np. w moje szkole w księgowości do robienia
przelewów nie można zastosować komputera z systemem Linux, bo bank wymaga
zainstalowania swego oprogramowania, a jest ono wyłącznie w wersji dla
systemu Windows. Rozmawiałem z pracownikiem sekcji informatycznej tego
banku, który konfigurował to oprogramowanie, czy nie mogli tego
oprogramowania zrobić z wersji wieloplatformowej (jak np. SIO) - twierdził,
że nie (nie wyjaśnił mi, dlaczego). W takiej sytuacji szkoła musi mieć w
adminsitarcji Windows (tu warto przypomnieć kilkuletnie boje o Płatnika w
wersji dla linuksa).
AC

> [...]
> wybrałem Windowsa bo nie miałem ARGUMENTU dlaczego uczniowie i uczący ich
> nauczyciele muszą się męczyć z czymś nowym. A na argument "bo tak"

Studenci - brońcie się przed bezprawiem - cz. 1
Prof. Marian Mazur o nauczaniu matematyki w szkołach
LO, LP, a może teLO, LP, a może technikum
Nadgodziny w zawodzie nauczyciela a Karta Nauczyciela
Urlop macierzyński