Propozycje aplikacji do Office2007 (3)

11. Data: 2007-01-29 14:06:17

Temat: Re: Propozycje aplikacji do Office2007 (3)
Od: "Sławek B." <S...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

talacji.

> [...]
> Microsoftowi to się nie podoba, czego efektem są takie kampanie jak "Get
> the Facts". Gdy jednak coraz więcej instytucji na całym świecie również
> zaczyna zauważać korzyści Open Source, Microsoft zaczyna czuć się
> zagrożony, bo udział w branży, z której czerpie największe zyski zaczyna
> się kurczyć. Później Microsoftowy Jacek Kurski - Steve Ballmera, zaczyna
> twierdzić, że Linux łamie patenty nie potrafiąc wskazać niczego
> konkretnego. Patenty, nawiasem mówiąc, są czymś nienormalnym i dobrze,
> że w Europie nie ma tak chorej sytuacji jak w Stanach Zjednoczonych.

Gadasz zupełnie tak samo jak MS, tylko, że w drugą stronę.
I podejrzewam, że za swoją prace nie pobierasz wynagrodzenia, a chleb
dostajesz w piekarni za darmo :)

pozdroofka

--
Sławek

12. Data: 2007-01-29 16:10:16

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Sławek B. napisał/wrote dnia/on 2007-01-29 15:06:

> Gadasz zupełnie tak samo jak MS, tylko, że w drugą stronę.
> I podejrzewam, że za swoją prace nie pobierasz wynagrodzenia,
> a chleb dostajesz w piekarni za darmo :)

Zdaje mi się, że mylisz "free" (wolny) z "free" (darmowy).

Pozdr,
--
ŁK

13. Data: 2007-01-29 22:11:30

Od: "Adam" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przykład z ostatnich dni: dokonano podziału Zespołu Szkół na dwa mmniejsze,
z inną podległością każdego z nich. Przy okazji postanowiono unowocześnić
księgowość, która dla obu nowych organizmów jest wspólna. Aby nie mnożyć
biurokracji - założono konta elektroniczne, ma to obsługiwać jedna osoba.
Jedno konto jest w jednym banku, drugie w innym. Przyjechali fachowcy z
jednego banku - muszą zainstalować swoje oprogramowanie do obsługi konta.
Wymogiem jest komputer z systemem Windows XP Professional. Nie wchodzi pod
uwagę żaden inny. Zapytałem się - dlaczego nie może być z systemem Linux,
skoro mamy pracownię opartą o ten system. Nie - bo aplikacja bankowa jest
napisana dla Windows. Ja na to - to zainstalujcie dla systemu Linux.
Odpowiedź: nie, bo takiej nie ma. Ja: no to zróbcie, przecież absuredem jest
teraz kupowanie Windows XP. Facet z banku na to - jako szkoła możecie kupić
wersję EDU za 540 zł. Ja na to: jako szkoła do celów edukacyjncyh tak - ale
dla administracji szkolnej nie ma zniżek edukacyjnych. W końcu
przeznaczyliśmy jeden z komputerów, który miał zaisntalwoany Windows XP w
wersji OEM.
Po kilku dniach przychodzi gość z drugiego banku. Wskazujemy mu komputer, na
którym jest już jedna aplikacja do obsługi konta w innym banku. Źle - mówi.
Nasza aplikacja będzie gryzła z tamtą, bo są oparte o inne mechanizmy.
Trzeba zainstalować na innym komputerze. I znów podobna rozmowa jak
poprzednio. Poszedł komputer z biblioteki, z Internetowego Centrum
Informacyjno-Multimedialnego (moim zdaniem bezprawnie, bo to zakup ze
środków MEN dla szkolnych bibliotek, a nie dla administracji szkolnej. I
żeby było śmieszniej: obie aplikacje muszą pracować na koncie z
uprawnieniami administratora. To absurd - ktoś spieprzył te programy, a
użytkownik ma się wystawiać na wirusy.
I tak w rezultacie się okazało, że aby korzystać z dwóch kont
elektronicznych wszkole praktycznie trzeba zainwestować ok. 7000 zł w
sprzęt komputerowy z jedynie słusznym Windows XP. Nie mam nic do Windows XP,
w domu używam go przemiennie z linuksem, widzę wady i zalety obu systemów,
ale ten sposób wymuszania platformy systemowej przez inne instytucje jest
conajmniej dziwny.
W końcu - co mnie mnie powinno obchodzić - jestem zwykłym nauczyiclem
przedmitoów informatycznyhc, ale widząc taki bezsens i marnowanie
publicznych pieniędzy rusza mnie.
AC

14. Data: 2007-01-29 22:44:41

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Adam napisał(a):

> [...]
> elektronicznych wszkole praktycznie trzeba zainwestować ok.
> 7000 zł w sprzęt komputerowy z jedynie słusznym Windows XP.

To nie można było obu panom pokazać drzwi i założyć 2 kont w
jakims innym banku, bardziej racjonalnie podchodzącym do tej
sprawy? Wydaje mi się aż niemożliwe, by dla instytucji nie
można było znaleźć konta obsługiwanego pod linuxem, jeśli z
obsługą kont osobistych pod linuxem można sobie poradzić - a
mam konta w 2 bankach[*] i właśnie zakładam w 3-im[**], zapewniali
mnie że z tym nowym pod linuxem też nie bedzie probmelów...

ŁK

P.S.
<kryptoreklama>
[*] mBank i Inteligo, [**] BZ WBK
</kryptoreklama>

15. Data: 2007-01-30 07:33:06

Od: "Adam" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uważam, że powinno być tak, jak napisałeś. Nie wiem, jakie względy kierowały
ksiegowego - twierdzi on, że to organ prowadzacy wskazuje bank (w którym sam
ma konto). We wzmiankowanym przypadku było to PKO BP S.A. i chyba NBP.
AC

16. Data: 2007-01-30 18:31:12

Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam" <a...@b...pl> napisał w wiadomości
> W końcu - co mnie mnie powinno obchodzić - jestem zwykłym nauczyiclem
> przedmitoów informatycznyhc, ale widząc taki bezsens i marnowanie
> publicznych pieniędzy rusza mnie.
Może rozwinę Twoja myś?
Wykaże wysoką szkodliwość takich procederów:
Dyrekcje zabierają stanowiska przeznaczone do edukacji na cele administracji
w szkole.
Zainstalowany jest na nich system operacyjny i oprogramowanie
"najsłuszniejszej firmy".
Za pieniądze dla edukacji przyszłych pokoleń (pominę może, w którym kierunku
idzie),
wpiera się utrzymanie jedynie "słusznej platformy" w administracji szkolnej.
Podlega ona organom prowadzącym, które teraz nawet nie myślą o wolnej
platformie:
"Skoro mamy w szkołach takie układy -co bedziemy zmieniać? Jest dobrze!
I co najważniejsze -legalnie!"

RomanO

17. Data: 2007-02-04 22:53:19

Od: "Adam" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Według informacji, uzyskanej od księgowego - konto szkoły powinno być w tym
samym banku, co organu prowadzącego (oszczędność: nie trzeba płacić prowizji
za przelewy. I tylko tyle widzi organ prowadzący).
AC

18. Data: 2007-02-05 11:43:38

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Adam napisał/wrote dnia/on 2007-02-04 23:53:
> [...]
> być w tym samym banku, co organu prowadzącego (oszczędność: nie
> trzeba płacić prowizji za przelewy. I tylko tyle widzi organ

To może raczej zawinił ktoś, kto nie poinformował "organu
prowadzącego" o kosztach dostosowania szkoły do tych wymogów?

Pozdr,
--
ŁK

19. Data: 2007-02-08 11:52:06

Od: "Adam" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Organów prowadzących nic to nie obchodzi - to są urzędnicy z mentalnością
tępego księgowego, nie mający zielonego pojęcia o technologiach
informatycznych.
AC

20. Data: 2007-02-08 16:22:50

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Adam napisał/wrote dnia/on 2007-02-08 12:52:
> Organów prowadzących nic to nie obchodzi - to są urzędnicy z mentalnością
> tępego księgowego, nie mający zielonego pojęcia o technologiach
> informatycznych.

A co ma do tego pojęcie o technologiach? Myślę, że najbardziej nawet
nie-informatyczny księgowy zrozumiałby taką rozmowę:
- Załóż pan konto w tym banku, przelewy do nas i od nas będą za darmo.
- Żeby założyć to konto potrzebuję komputer i program w sumie za 3000(*).
Komputer może działać max. 3-5 lat, to wychodzi ~600 zł rocznie. Przy
przelewach po 50 gr. wystarczyłoby na 1200 operacji albo 100 operacji
na miesiąc. Czy ten sprzęt nie jest droższy niż przelewy? Ile tych
przelewów faktycznie będzie w ciągu roku?

Pozdr,
--
ŁK

(*) Oczywiście cyfra z kapelusza, przy założeniu że kupuje się nowy
komputer - co jak wiemy nie miało miejsca, a powinno mieć miejsce jeśli
wykorzystany sprzęt był przeznaczony na co innego.

Studenci - brońcie się przed bezprawiem - cz. 1
Prof. Marian Mazur o nauczaniu matematyki w szkołach
LO, LP, a może teLO, LP, a może technikum
Nadgodziny w zawodzie nauczyciela a Karta Nauczyciela
Urlop macierzyński