Prosba

1. Data: 2002-08-25 07:41:26

Temat: Prosba
Od: "Krzysztof Piotrowski" <k...@k...kalisz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

List ten pisze w imieniu mego znajomego. Podczas pobytu w szpitalu "nabawil"
sie odlezyn. Czy ktos moglby podzielic sie zwymi doswiadczeniami - moze
nazwa jakiegos 'specyfiku'.

Dziekuje

Krzysztof P.

2. Data: 2002-08-26 07:16:21

Temat: Re: Prosba
Od: Piotr Zawadzki <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Piotrowski wklepał swoimi pracowitymi paluszkami:

>List ten pisze w imieniu mego znajomego. Podczas pobytu w szpitalu "nabawil"
>sie odlezyn. Czy ktos moglby podzielic sie zwymi doswiadczeniami - moze
>nazwa jakiegos 'specyfiku'.

Przede wszytkim - odpowiedni materac. Widziałem kiedyś taki specjalny,
z małymi kulkami (średnicy jakichś 2-3 mm) w środku, w działaniu
(starsza, niedołężna osoba) sprawdzał się wyśmienicie. Jeżeli kolega
nie musi już leżeć, o dobre specyfiki na odleżyny wystarczyłoby chyba
zapytać znajomą (nie wciśnie drogiego badziewia) aptekarkę, a zawsze
jeszcze zostaje lekarz dermatolog.

Z poważaniem
Piotr Zawadzki
http://irss.and.pl
GG2993226

--
Już samo zdrowie jest zwycięstwem

3. Data: 2002-08-26 16:18:22

Od: e...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> List ten pisze w imieniu mego znajomego. Podczas pobytu w szpitalu "nabawil"
> sie odlezyn. /ciach/

Witam!
1.plastry na odleżyny 'Granuflex'/50% zniżki na receptę,różne w zależności od
rozmiaru i głębokości rany/ lub 'Bactigrass'
2.przemywanie 'Natrium chlorati'-sól fizjologiczna 0,9%; jodyną/Povidone
jodine,zwłaszcza jeśli jest ropa/; solą Ringera-to wszystko bez recepty w aptece
3.Zasypka 'Acudex',polecam, w saszetkach 10.szt.ok.30zł
4.laser
5.najważniejsze:zapobieganie uciskowi w miejscu rany, wietrzenie tzn.trzymanie
miejsca odkrytego, masaż dookoła również kostkami lodu, super higiena,
nieprzegrzewanie miejsca, jeśli przewidywana jest dłuższa pozycja leżąca to
materac p-odleżynowy, częsta zmiana pozycji osoby leżącej, poduszeczki z
granulowanym styropianem zapobiegające uciskowi
A najlepiej coby miejsce to oglądnęła pielęgniarka środowiskowa i oceniła
postępowanie
powodzenia-jesli coś więcej to może na priva-ewa

4. Data: 2002-08-27 13:43:10

Temat: Re: Prosba/odlezyny
Od: p...@b...gnet.pl (Pawel) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
"nabawil"
> sie odlezyn. Czy ktos moglby podzielic sie zwymi doswiadczeniami - moze

To ogromny problem bo na to sie nawet umiera. Tak pozegnalem
troje przyjaciol.
Zawsze jest to wina i hanba opiekunow...Tak wyjasnil mi to lekarz
w swoim czasie jeden z lepszych specow w temacie w naszym kraju.
Leczyl juz skrajne przypadki przez "plastyke" a opornych na zalecenia
pakowal nawet w gips by wymusic odpowiednia pozycje przez
podwieszanie....a wyciagal ludzi nawet z kilkuletnich gnijacych ran...
Kpil glosno ze wszystkich drogich mazidel i zasypek twierdzac
ze najlepsza masc jest lepsza o 3% od braku masci i z zelazna
konsekwencja pilnowal by w dzien chorzy mieli zmieniana pozycje
co 2 godziny a w nocy maksymalnie co 4....Jako ordynator karal
pielegniarki za brak postepow w leczeniu...z chorymi nie dyskutowal
i wszyscy sie go bali....za to gdy wychodzili juz ze szpitala po 3-4
miesiacach zagojeni gotowi byli go ozlocic....On odgrazal sie
ze drugi raz ich juz nie przyjmie wiec niech o dupiny dbaja....;)

Pawel

> Dziekuje
>
> --
> ----------------------------------
> Pozdrawiam
> Krzysztof P.
>

> --
> Konto Biznesowe - profesjonalne konto e-mail dla firm!
> Rejestracja wlasnego adresu internetowego (domena) i 100 MB pojemnosci.
> Dostep POP3/WWW. Antywirus. Aliasy. Autoresponder. Forward. SMSy.
> Bez doklejek i przesylek reklamowych. http://www.poczta.getin.pl

jeszcze abonament
Hobby na stronie SamiSobie
Ogłoszenie: Wózek inwalidzki.