Re: Prosba/cukrzyca

From: "laufer" <.@.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Prosba/cukrzyca
Date: Tue, 3 Jun 2003 10:53:40 +0200

Witam, bardzo miło mi jest czytać Twój post, sam od 14 lat (obecnie mam 16)
choruje na cukrzycę insulinozależną, na szczęście jestem obecnie w sytuacji
materialnej która pozwala mi na wykupienie lekarstw itp. Jednak wyobrazam
sobie sytuacje biedniejszych - ja bez glukometru nie mógł bym żyć... :( Oby
więcej ludzi takich jak Ty :) Trzeba sobie pomagać :)

> Kobieta od lat chora na cukrzyce prosi o naklowacz i przyrzad do badania
> poziomu cukru.
> Z checia wysle tej kobiecie taki przyrzad, ale nie wiem jakiej marki?

Ja używam GLUCOTREND , firmy Boehringer Mannheim. Paski do niego (Accu Check
Active ) są ryczałtowane, kupuje je w granicach 1,50 - 8 zł. Zależy gdzie. W
Gdyni na św. Wojciecha jest bardzo dobra apteka - tam się własnie
zaopatruje. Co do innych typów; posiadam jeszcze GLUCO CARD II, ale do niego
zdecydowanie rzadziej mozna dostac tanie paski :(.
W najblizszych dniach postaram sie napisac cos jeszcze o glukometrach.

> Kazdy pomiar wymaga nowego paska testowego. Oczywiscie pasek firmy
> "xyz" dziala tylko z aparatem tej firmy.
> Nie chce poslac cos, do czego w Polsce nie mozna kupic paskow testowych.

No wlasnie, do wiekszosci mozna kupic, tylko... ceny do niektórych siegaja
do 50 zł za opakowanie !!

> W drugim przypadku prosba jest o pieniadze na pokrycie kosztow uzywania
> pompy insulinowej dla kilkuletniej dziewczynki. Bardzo chciala bym pomoc
> tak mlodej osobie. Mam jednak pewne opory z wysylaniem pieniedzy,
> poniewaz prosba wydaje mi sie bardzo niejasna i ogolnikowa.

Od Grudnia poprzegniego roku mam pompę insulinową MINIMED 508 - jej
utrzymanie to średnio 500-600 zł miesięcznie. Jest to drakońska kwota, ale
taka jest, niestety. Co prawda daje to wielkie udogodnienie - brak
zastrzyków, lepsze wyniki HBA1C (hemoglobiny) ale nie wszystkich stac. Moja
pompa kosztowała... 15 tys złotych. Jest w sprzedaży również tańsza -
bodajże 8 tys. ale działa tylko przez 3 lata i jest nieco gorsza.
Z tego co wiem - Owsiak wypożycza za darmo pompy dzieciom do wieku 6 lat -
ale utrzymanie już na własną rękę. Proszę poinformować kobietę, o możliwosci
zdobycia sponsora, juz kilkunastu osobom z Trójmiasta wypłacają miesięcznie
te ok. 500 zł. Fundacja polsat np. Warto próbować.

> Uwazacie Panstwo ze powinnam wyslac pieniadze? Dziewczynka ta juz
> posiada pompe insulinowa. Jak sie domyslam, jedyne co ona potrzebuje
> jest zaplacic za insuline.

Nie tylko - wkłucia (jedno wytrzymuje 4 dni a kosztuje 50 zł), baterie,
wkłady, straszna suma się z tego robi :(

> Jezeli tak, to jakie sa mniej wiecej miesieczne koszty i zapotrzebowanie
> tak mlodego organizmu na insuline?

Na pompie, używając insuliny Humalog będzie to jakies, mysle 150 ml. Dawno
byłem w tak młodym wieku, więc nie wiem dokładnie :))))))
Ale postaram się skonsultować ze znajomymi, wtedy odpiszę dokładniej.

Masz jakieś pytania - w...@o...gda.osk.pl Postaram sie odpowiedzieć :)