Prośba o interpretację wyników badań

1. Data: 2006-03-21 14:46:11

Temat: Prośba o interpretację wyników badań
Od: "cOOba" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam uprzejmie, pierwszowiosennie (jakkolwiek tego nie widać).

W dniu wczorajszym rano wykonywałem zlecone przez lekarza, a potrzebne do
orzeczenia badania (m.in próba wątrobowa i inne)
Po odebraniu wczoraj wieczorem zobaczyłem, co następuje (przepisane
dokładnie):

Badanie Wynik
Jedn min max norma

AIAT 11
U/l 5 49 ~
AspAt 13
U/l 8 48 ~
Gamma GT (GGTP) 20
U/L 5 55 ~
Bilirubina całkowita 32,10
umol/l 17,7 H
OB 31
mm/h 0 15 H

Morfologia
Erytrocyty 5,44
mln/ul 4,2 6,0 ~
Hematokryt 43,4
% 40 54 ~
MCV 79,8
fl 80 99 L
RDW 12,1
% 12,0 15,0 ~
Hemoglobina 15,6
g/dl 14,0 18,0 ~
MCH 28,7
pg 27 35 ~
MCHC 36,0
g/dl 32 37 ~
Płytki krwi 177
tys/ul 140 440 ~
MPV 7,0
fl 7,0 12,0 ~
Leukocyty 4,6
tys/ul 3,8 10 ~
Limfocyty 1,3
tys/ul 1,2 3,5 ~
Limfocyty 29,0
% 20 48 ~
Inne (Eo, Bazo, Mono) 0,4
tys/ul 0,1 1,0 ~
Inne (Eo, Bazo, Mono) 7,8
% 2 10 ~
Neutrofile 2,9
tys/ul 1,4 7,0 ~
Neutrofile 63,2
% 42 80 ~

Dodatkowo jeszcze:

Anty-HBs - ilościowo 398
mlU/ml 0 10 H

Wypadałoby jeszcze dodać, że w 1989 r. przeszedłem WZW typu B (dodatkowe
rozpoznanie 'pozapalna marskość wątroby' ale podczas wykonywanej w zeszłym
roku cholecystektomii - na wizycie kontrolnej chirurg stwierdził, iż nie ma
śladu marskości i ktoś musiał się pomylić ? - gorzka pomyłka)

Zwracam się niniejszym z gorącą prośbą (co nie zastąpi rzecz jasna wizyty u
lekarza - ten list to takie zaspokojenie ciekawości) czy zaprezentowany
wynik może świadczyć o jakieś chorobie wątroby - np. ponownym zapaleniu
<choć niegdyś słyszałem, że WZW przechodzi się raz - o ile to prawda>
wątroby np. innego typu ? Czy jest się czym martwić 'na zapas' ? Dodam
jeszcze, że możliwym jest również - już raz miałem (wyleczalny oczywiście)
stan zapalny na szyi wokół drenu od zastawki ? Czy należy od razu upatrywać
wakacji szpitalnych kilkumiesięcznych w związku z zakażeniem WZW czy wyniki
o tym nie świadczą jednoznacznie ? A cha: Rok temu przechodziłem zabieg
cholecystektomii klasycznej - czy te wyniki mogą mieć z tym jakiś związek -
mimo upływu czasu ?

Przepraszając za dużą ilość pytań będę ogrOOmnie wdzięczny za pomoc, zanim
jeszcze udam się do specjalisty - celem ewentualnego uspokojenia nerwów ;)
(nie ukrywam, że perspektywa WZW nie nastraja mnie optymistycznie). Za
kaaażde info - bardzo dziękuję.

--
Greetings for All
cOOba ('Sweet Home Alabama - Where the skies are so blue")

2. Data: 2006-03-23 20:51:51

Temat: Re: Prośba o interpretację wyników badań
Od: "Paweł W." <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

cOOba napisał(a):

> [...]
> ponownym zapaleniu <choć niegdyś słyszałem, że WZW przechodzi się raz -
> o ile to prawda> wątroby np. innego typu ?
Wszystkie wyniki w normie. Podwyższona jedyni ilość bilirubiny, ale
nieznacznie. Może świadczyć o upośledzonej nieznaczeni funkcji wątroby w
związku z przebytym zapaleniem.
> cha: Rok temu przechodziłem zabieg cholecystektomii klasycznej - czy te
> wyniki mogą mieć z tym jakiś związek - mimo upływu czasu ?
Może mieć to związek z podwyższoną wartością bilirubiny. W przytoczonych
danych nie ma informacji, czy jest to bilirubina związana, czy
niezwiązana. W wypadku bilirubiny związanej wiązało by się to z
pooperacyjnym zwężeniem dróg żółciowych i utrudnieniem odpływu żółci.

WZW typu B można przechorować i wyzdrowieć, ale także jest możliwość
wejścia w przewlekły stan zapalny. Z podanych wyników raczej to nie wynika.

--
_ _ _ _
|_| |_| \ / |_ | \ / | |

3. Data: 2006-03-24 19:01:03

Od: "cOOba" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Paweł W." news:dvv1r9$jen$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]

> WZW typu B można przechorować i wyzdrowieć, ale także jest możliwość
> wejścia w przewlekły stan zapalny. Z podanych wyników raczej to nie

Dzięki wielkie za udzieloną pomoc, bom lżejszy na sercu :)
Nie znaczy to oczywiście, że zrezygnuję z kontroli lekarskiej (o której
napisałem na początku poprzedniej wypowiedzi)

4. Data: 2006-03-28 06:56:38

Od: "cOOba" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Okazało się jednak, że 'coś' w tych wynikach, o których pisałem tkwi,
Udałem się wczoraj do zwykłego lekarza pierwszego kontaktu z wynikiem badań,
który cytowałem i rozpoznanie padło....
Dowiedziałem się, że wyniki świadczą o przewlekłym zapaleniu wątroby. !! Nie
powiem, żeby mnie to nie wkurzało, jako, że jak to już pisałem przechodziłem
ponad 15 lat temu WZW typu B i myślałem, że to uodparnia na całe życie, a tu
się nagle okazało, że mogę mieć tą że samą chorobę, tyle, że przewlekłą.
Oczywiście lekarka poinformowała mnie, że to się leczy, że pewnie zostanę
zakwalifikowany do leczenia Interferonem, ale jakoś mnie to nie pociesza :|
Zastanawiam się, gdzie się mogłem tego shitu nabawić ? Najgorsze jest jednak
to, że padło przypuszczenie, że mogłem się zarazić w placówce służby zdrowia
(np przy ostatniej cholecystektomii) lub gdziekolwiek indziej i że choroba
trwać już może od lat ? To gdzie wtedy byli lekarze ? Przecież robilem
badania krwi i wtedy nikt na to nie zwrócił uwagi tylko teraz ? Dla mnie to
coś tu jest nie tak ! No nic, idę dziękując za okazaną pomoc.

--
Greetings for All
cOOba ('Sweet Home Alabama - Where the skies are so blue")

enterococus species
Kawa a: I. poziom magnezu, II. wzrost ciśnienia krwi
kto to ma lady-comp??
Recepta (problem z rozszyfrowaniem)
czy ktoś z Was