Prośba o przepis na pieczeń wołową

1. Data: 2008-02-09 21:43:43

Temat: Prośba o przepis na pieczeń wołową
Od: mamqa <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zakupiłam ładny kawałek mięsa wołowego, marzy mi się z niego taka
tradycyjna pieczeń z brązowym, pieczeniowym sosem... Tylko że jeszcze
sama nigdy takiego nie robiłam a w internecie jakoś nie umiem znaleźć
przepisu który wygląda dla niewprawionej w tym temacie kucharki ;)
Pomożecie?

Pozdrawiam
Mamqa

2. Data: 2008-02-09 22:07:52

Temat: Re: Prośba o przepis na pieczeń wołową
Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 09 Feb 2008 22:43:43 +0100, mamqa napisał(a):

> [...]
> sama nigdy takiego nie robiłam a w internecie jakoś nie umiem znaleźć
> przepisu który wygląda dla niewprawionej w tym temacie kucharki ;)

Mięso włożyć do foliowego worka, po czym krawędzią drewnianej deski lub
wałkiem do ciasta stłuc na kwaśne jabłko ze wszystkich stron -
przewracając. Ma być wyraźnie rozluźnione, takie jakby lecące przez ręce,
ale z zachowaną strukturą włokien.
Uciąć połowkę cebuli, zrumienić bardzo mocno na suchej patelni (nie bać
się, jeśli sie nawet nieco przypali).
Włożyć mięso na mocno rozgrzany tłuszcz (ja stosuję smalec, ale można olej,
Plantę) w głębokim naczyniu, w którym będzie się dusiło (rondel, garnek -
byle z grubym dnem i pokrywką szczelną), wrzucić przyrumienioną cebulę,
żąbek czosnku wraz z pozostałą cebulą i warzywami jak do rosołu (bez pora)
- pokrojone w ćwiartki lub ósemki, nie drobno, obsmażać mięso ze wszystkich
stron na ostrym ogniu na rumiano, razem z warzywami, aby ściąć dobrze
powierzchnię.
Odsunąć z ognia, wlać wrzątek, tyle aby sięgał do połowy wys. mięsa,
posolić, szybko przykryć, zagotować na dużym ogniu, dusić pod przykryciem
od zawrzenia przez min. 3 godziny (najlepiej 4) tak, aby sobie spokojnie
bulgotało, w międzyczasie ze 3 razy obrócić ostrożnie na drugą stronę,
uzupełniając wrzątkiem poziom sosu. Pod koniec ostatniej godziny duszenia
popieprzyć sporo, można wsypać dodatkowy posiekany ząbek czosnku, dusić
jeszcze z 15 minut.
Kiedy mięciutkie (patyczek lub widelec wchodzi jak w masło), wyjąć na
deskę, pokroić w 2-centymetrowe plastry BARDZO ostrym nożem uważając, aby
się nie rozpadło (ja mam taki duży szczypco-widelec, co trzyma cały kawałek
pieczeni i kroi się nożem między jego zębami, otrzymują idealne plastry,
przy czym się nic nie rozpada) , a w międzyczasie sos zaprawić zawiesiną z
mąki i wody, zagotować, zsunąć do niego po desce porcje mięsa, aby się
zanurzyły w sosie i poruszając garnkiem spowodować, aby sos wciekł dobrze
między plastry. Doprowadzić do wrzenia na maleńkim ogniu. Podawać. (Sos
można przecedzić przed zaprawieniem, jeśli się nie lubi warzyw w nim, ale
wg mnie wzystko ładniej wygląda z tymi warzywami).

Pieczeń jest duszona, ale żadna "pieczona" jej nie dorównuje - u mnie taka
robi zawsze furorę :-)

3. Data: 2008-02-10 00:22:52

Od: "nietuski" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mamqa" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> nigdy takiego nie robiłam a w internecie jakoś nie umiem znaleźć przepisu
> który wygląda dla niewprawionej w tym temacie kucharki ;)

kupiłaś czy a zabiłaś sama? przyznaj się. może ci stanie w gardle.

4. Data: 2008-02-10 09:04:37

Od: mamqa <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> [...]
> wg mnie wzystko ładniej wygląda z tymi warzywami).
>
> Pieczeń jest duszona, ale żadna "pieczona" jej nie dorównuje - u mnie taka

Dziękuję :)

Pozdrawiam
Mamqa

5. Data: 2008-02-10 09:42:19

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

mamqa napisał(a):

> Dziękuję :)
>
> Pozdrawiam
> Mamqa

I po to - durna suko - zacytowałaś całą wypowiedź, aby dopisać zjebane
"dziękuję" z debilnym uśmieszkiem?

WYPIERDALAJ

6. Data: 2008-02-10 09:54:49

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

To tylko cieniasty podszywacz nadający z albasani.net

7. Data: 2008-02-10 10:12:09

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):

> "Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message
>
> To tylko cieniasty podszywacz nadający z albasani.net

A ty - żydowski obsrańcu - skąd nadajesz? Ze swojej lepianki?

8. Data: 2008-02-10 10:12:18

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Lut, 23:07, Ikselka wrote:
> [...]
> wałkiem do ciasta stłuc na kwaśne jabłko ze wszystkich stron -
> przewracając. Ma być wyraźnie rozluźnione, takie jakby lecące przez ręce,

Będąc młodą kucharką, nie obiłam mięsa:>
Pieczeń 6 h stała na gazie i była twarda.
No i taką podałam;p
Na drugi dzień trzymałam też długo na gazie, co zostało podsumowane:
- gdyby tej pieczeni starczyło na tydzień, to może ostatniego dnia
doczekalibyśmy się jej miękkiej:]

--
Pozdrawiam :)
JM

9. Data: 2008-02-10 10:14:33

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ty - żydowski obsrańcu - skąd nadajesz? Ze swojej lepianki?

Nie podszywam się pod nikogo - mam swoją twarz, parchu, nie jestem żydem,
cienkopisie.

10. Data: 2008-02-10 10:16:45

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"JaMyszka" <f...@g...com> wrote in message
a.googlegroups.com...
On 9 Lut, 23:07, Ikselka wrote:
> [...]

Na drugi dzień trzymałam też długo na gazie, co zostało podsumowane:
- gdyby tej pieczeni starczyło na tydzień, to może ostatniego dnia

Witaj!

A wystarczyło zabejcować. To można zrobić też podczas obijania lub po
poprzez namocznie w winie, piwie, lub marynacie.

prosba
To jeden z tych co tu smieca
Gdzie można w Polsce kupić Stroopwafels'y
... z kurczaka
HE..HE...