Prosze o fachową porad

1. Data: 2005-09-20 15:51:56

Temat: Prosze o fachową porad
Od: "Romulas" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem studentem trzeciego roku medycyny i jestem przed kupnem stetoskopu.
Prosze poradźcie jaki wybrać. Czy warto zainwestwać trochę więcej kasy i
kupić jakiś markowy np. Litmann czy lepiej inny.

2. Data: 2005-09-20 16:11:11

Temat: Re: Prosze o fachową porad
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli odsuniemy od konkursu stetoskopy dostępne na targowiskach, to
przez wszystkie pozostałe, z punktu widzenia (słyszenia ;-) studenta i
większości lekarzy słychać tak samo. To trochę kwestia gustu. Jeśli nie
przeszkadza Ci potrzeba przełączania pomiędzy membraną i lejkiem, to kup
sobie Kamedy (jak na mój gust trochę toporne). Ładniejsze moim zdaniem,
są Spirit-y. Jak masz większą gotówkę, to Littmann Classic SE. Jest
jeszcze Riester Cardiophon z podwójną membraną (dużą i małą), nieco
droższy od SE. Jeszcze droższych stetoskopów nie warto kupować.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2005-09-20 17:04:40

Od: "sq1euo" <s...@s...pam.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <e...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Riester Cardiophon z podwójną membraną (dużą i małą), nieco droższy od SE.
> Jeszcze droższych stetoskopów nie warto kupować.

Littmann Classic II SE jest naprawde dobry, lekki i wytrzymaly. Jesli sie ma
kase,to moim zdaniem naprawde warto.

--
Jarek (SQ1EUO)
s...@w...pl

4. Data: 2005-09-20 17:07:43

Od: Emi <e...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

sq1euo napisał(a):

> Littmann Classic II SE jest naprawde dobry, lekki i wytrzymaly. Jesli sie ma
> kase,to moim zdaniem naprawde warto.

hm... a można wiedzieć jaki to jest w ogóle przedział cenowy???

tzn ile np trzeba wydać na dobry stetoskop??

Emi, nie-lekarz, studentka, ale nie medycyny ;)

--
E_m_i_

"Ci co poznali mrok, światło kochają,
Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

5. Data: 2005-09-20 18:58:49

Od: "mrmool" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> tzn ile np trzeba wydać na dobry stetoskop??

np: http://www.psychiatria.pl/sklep?main=produkt&id=178

pzdr

6. Data: 2005-09-20 21:42:43

Od: "sq1euo" <s...@s...pam.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Emi" <e...@c...pl> napisał w wiadomości

> hm... a można wiedzieć jaki to jest w ogóle przedział cenowy???
>
> tzn ile np trzeba wydać na dobry stetoskop??
>
> Emi, nie-lekarz, studentka, ale nie medycyny ;)

Model Classic II SE kosztuje w granicach 300-350 pln. Jest to najnizszy
model Littmanna (ale moim prywatnym zadnaniem i tak o niebo lepszy od niby
wyzszych modeli innych firm),....najdrozszy ok 2500 pln.
--
Jarek (SQ1EUO)
s...@w...pl

Ptasia grypa
provigil/modafinil
Problem z widzeniem w okularach przeciwsłonecznych ze szkłami korekcyjnymi
sinupret- jako dlugo mozna + pytan pare o zatokach
Badanie krwi - kto doradzi?