Badanie krwi - kto doradzi?

1. Data: 2005-09-20 11:37:19

Temat: Badanie krwi - kto doradzi?
Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Od jakiegoś czasu mam takie dziwne napady, że zaczynam się trząść, widzę
podwójnie, poce się i wali mi serce. Poszłam z tym do lekarza i lekarka
podajrzewa, że może być to hypoglikemia. Zleciła badania. Wyszły dobrze,
lecz nie wiem naile są wiarygodne, ponieważ wieczorem przed badaniami (około
22) najadłam się bardzo słodkich bez. Cukier wyszedł 88. Czy powinnam
powtórzyć badanie?
Jeszcze jedno, wyszedł mi wysoki sod - 145. Co to może oznaczać?

Pozdrawiam,
Anna S.

2. Data: 2005-09-20 13:54:42

Temat: Re: Badanie krwi - kto doradzi?
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

Jesli ostatnio jadłaś ok. 22:00, a krew była pobierana ok. 8:00
następnego dnia, to od posiłku minęło ok. 10 godzin. W takim wypadku nie
ma znaczenia co i w jakich ilościach zjadłaś, mogłaś zjeść nawet
kilogram cukru, a i tak zdrowy organizm przez 10 godzin zdążyłby sobie z
tym poradzić. W związku z tym badanie było przeprowadzone w prawidłowych
warunkach.

Co do wiarygodności badania, jest ono tak samo wiarygodne, jak większość
innych, czyli wysoce wiarygodne.

Sód na poziomie 145 mmol/l to górna granica normy. Omówienie gospodarki
wodno-elektrolitowej znacznie wykracza poza ramy odpowiedzi na post.
Możliwe, że po prostu nic nie piłaś przed badaniem.

Lekarka bardzo słusznie postąpiła, wykluczając w pierwszej kolejności
hipoglikemię. Myślę, że warto by było powtórzyć badanie w okresie, kiedy
występują te objawy.

Za mało informacji, żeby wypowiedzieć się co do ewentualnych przyczyn.
Należy brać pod uwagę także nerwicę/stany lękowe.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2005-09-22 17:03:08

Od: "nata" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> (około
> 22) najadłam się bardzo słodkich bez. Cukier wyszedł 88. Czy powinnam

Na Twoim miejscu bym powtórzyła. Ja zjadłam o 18.00 kilka kostek
czekolady i następnego dnia cukier był podwyższony. Lekarka zleciła
powtórzenie i wtedy juz był wynik dobry.

4. Data: 2005-09-22 19:40:40

Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na Twoim miejscu bym powtórzyła. Ja zjadłam o 18.00 kilka kostek
> czekolady i następnego dnia cukier był podwyższony. Lekarka zleciła
> powtórzenie i wtedy juz był wynik dobry.

Słysze sprzeczne opinnie. Mojemu znajomemu teżwyszła cukrzyca po zjedzeniu
krówek.

Anna S.

nawracająca biegunka
zatoki, bole glowy