Prosze o odczytanie....

1. Data: 2002-06-08 11:15:26

Temat: Prosze o odczytanie....
Od: "Kasia" <k...@r...net.eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Moj synek mial pobierany wymaz z gardla. Wlasnie dzisiaj odebralam wyniki
ale nie wiem co mu w tym gardle siedzi...
Wymaz z nosa:
-Neisseria spp(1)
-Staphylococcus albus(2) koag(-)
-Streptococcus skp(3)
Wymaz z gardla
Neisseria spp(1)
Streptococcuc (2)
Czy to cos powaznego te bakterie?
Pozdrawiam KAsia

2. Data: 2002-06-08 15:20:23

Temat: Re: Prosze o odczytanie....
Od: " " <z...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia <k...@r...net.eu.org> napisał(a):
> Czy to cos powaznego te bakterie?
> Pozdrawiam KAsia

Witam! Neisseria sp., Staphylococcus koagulazoujemny i Streptococcus orale
to wszystko jest flora fizjologiczna - tzn. bakterie saprofityczne, które
powinny tam być. Zastanawia mnie tylko ten Streptococcus sp. - powinien być
chyba zidentyfikowany do gatunku. Ale skoro nie ma przy tym wyniku
antybiogramu, to znaczy, że też został uznany za florę fizjologiczną. Jeśli
coś dziecku dolega, to pewnie męczą go wirusy.

3. Data: 2002-06-09 13:53:50

Od: "violeczka" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia" <k...@r...net.eu.org> napisał w wiadomości
> Moj synek mial pobierany wymaz z gardla. Wlasnie dzisiaj odebralam wyniki
> ale nie wiem co mu w tym gardle siedzi...
> [...]

Flora fizjologiczna, aczkolwiek przy Streptococcus powinna byc podana
chociaz grupa serologiczna jezeli laboratorium jest kiepskie i nie potrafi
oznaczyc gatunku.
Wioletta Swiatek-Kwapniewska

4. Data: 2002-06-15 13:50:18

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

>Użytkownik "Kasia" <k...@r...net.eu.org> napisał w wiadomości
Pozwolę sobie jeszcze dodać uwagę:
- Staphylococcus albus - nazwa sztuczna i przestarzała, bo powinni byli
napisać Staphylococcus sp. koagulaza(-), jeśli nie potrafili oznaczyć
gatunku.

Natomiast co do paciorkowców zgadzam się w 100%.

Ew. możnaby napisać, że wyhodowane bakterie reprezentują florę
fizjologiczną - uproszczenie formalnie złe, ale niestety i dzisiaj
zdarzają się klinicyści, którzy telefonują, że nie ma antybiogramu dla
np. Streptococcus mitis.:-(
Zwolennik przyznania Ekspertowi Antynobla.

5. Data: 2002-06-16 19:02:03

Od: "violeczka" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Drzewiecki" <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>
napisał w wiadomości news:92hmgus4ba9kgpe9vfmhghlqvprqun04k2@4ax.com...
> [...]
> fizjologiczną - uproszczenie formalnie złe, ale niestety i dzisiaj
> zdarzają się klinicyści, którzy telefonują, że nie ma antybiogramu dla

I to az za czesto!
Wioletta Swiatek-Kwapniewska

> --
> Politycznie niepoprawny Artur Drzewiecki.
> Zwolennik przyznania Ekspertowi Antynobla.
>
> Usuń "nie.", "cierpie.", "spamu." i ".qvx" z mego adresu w nagłówku.

Oeparol - lekarstwo na tradzik?
Dwukrotnie przekroczone ASO ?
Pytanie o spironolactone
Okulistyka