Proszę o radę

1. Data: 2006-03-02 11:01:18

Temat: Proszę o radę
Od: a <...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich
Jestem 50-cio letnią kobietą. Od roku mam dokuczliwą dolegliwość w
postaci parzących dłoni i stóp. Objawy zaczynają się wieczorem od godz
19 i trwają przez całą noc. Nasiliły się od pół roku do tego stopnia, że
dłonie i stopy muszę dotykać do chłodnej ściany przy tapczanie, bo ta
dolegliwość mi nie pozwala spać. W ciągu dnia tych dolegliwości nie
odczuwam. Czy ktoś z Państwa miał podobną przypadłość? Jaka może być
tego przyczyna.Poradźcie mi co czynić, aby się pozbyć tej choroby.Lekarz
zalecił mi witaminę B, ale ta dolegliwość trwa nadal.
Pozdrawia wszystkich Teresa i oczekuje pomocy.

2. Data: 2006-03-04 09:28:54

Temat: Re: Proszę o radę
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 2 Mar 2006, a wrote:

> [...]
> zalecił mi witaminę B, ale ta dolegliwość trwa nadal.
> Pozdrawia wszystkich Teresa i oczekuje pomocy.

tzw. rekawiczkowe i skarpetkowe zapalenia czucia najczesciej choc
oczywiscie nie zawsze moga byc objawem polineuropatii obwodowej.
Byc moze wymagaloby to konsultacji neurologa aby pomogl ustalic
rozpoznanie. Przyczyna polineuropatii moze byc bardzo rozna -
moze byc zwiazana z cukrzyca, innymi chorobami ogolnoustrojowymi,
czasami ma charakter toksyczny u osob pracujacych ze szkodliwymi
substancjami. Faktycznie w tych chorobach leczenie rozpoczyna
sie od stosowania preparatow witaminy B ale czasami takie
leczenie nie lagodzi objawow i wowczas probuje stosowac sie
rozne leki - np. leki przeciwpadaczkowe w malych dawkach, ktore
sa skuteczne rowniez w tych przypadkach. Leczenie nie jest proste
w tym sensie, ze objawy mimo leczenia bardzo czesto nawracaja.
Oczywiscie objaw palenia dloni moze byc zwiazany z wieloma
jeszcze innymi chorobami wymagajacymi roznicowania po
zbadaniu chorego. Stad proponuje zgloszenie sie do lekarza
i ewentualne zasiegniecie konsultacyjnej opinii neurologa

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

3. Data: 2006-03-05 13:53:10

Od: a <...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz napisał(a):

> [...]
> zbadaniu chorego. Stad proponuje zgloszenie sie do lekarza
> i ewentualne zasiegniecie konsultacyjnej opinii neurologa

Szanowny Panie Doktorze
Bardzo dziękuję Panu za radę, do której się zastosuję i określenie
medyczne mojej dolegliwości,
Pozdrawiam Pana. Teresa

walcze nie z choroba a z wiatrakami :(
Nadmiar śliny