Re: Protest katolików

From: Przemysław Dębski <p...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Protest katolików
Date: Fri, 22 Apr 2016 12:59:57 +0200

W dniu 2016-04-22 o 12:23, FEniks pisze:

> Dlatego właśnie próbuję Ci uświadomić, że Twoja analogia _od_początku_
> jest do dupy. Podobnie nie możesz sprzedać swoich organów, jak kobieta
> nie może sprzedać płodu, który nosi w swojej macicy, ani też dokonać
> aborcji na tzw. życzenie. Może poddać się aborcji przy zaistnieniu
> określonych warunków, podobnie ja Ty możesz oddać swoje organy w
> określonych okolicznościach.
> Prawo ogranicza naszą wolność, jest to uzasadnione i sensowne, z czegoś
> wynika. Nie może natomiast zmuszać nas do poświęcenia życia i/lub
> zdrowia. Kapewu?

Noo cooo Ty mówisz ?? Sprzedaż moich organów nikomu krzywdy nie czyni,
wręcz przeciwnie - ratuje komuś życie a mi przynosi dobrobyt materialny
i ewentualnie krótsze życie, z czym się godzę. Porównujesz to do
sprzedaży płodu ? W życiu nie słyszałem, żeby wyciągać płód z macicy z
powodów innych niż medyczne (zagrożenia życia matki lub dziecka) lub w
przypadku aborcji. Ale żeby w celu sprzedaży (martwego zapewne już)
płodu ? Na co to komu i kto by to kupił ? Nie widzę tu żadnej analogii
do mojego przykładu. Nie wiem gdzie Ty ją widzisz, ale skoro twierdzisz
że jest do dupy to pewnie widzisz. Dalej.

Moja analogia wg. Ciebie nr2 czyli sprzedaż organów vs. aborcja na
życzenie. Jedyna cienka nić jaka może łączyć te przypadki, to taka, że
chcącemu nie dzieje się krzywda. Czyli niedoszła mama liczy się z
konsekwencjami psychicznymi i fizycznymi zabiegu, ja liczę się z
mniejszymi możliwościami picia z powodu odchudzenia wątroby. W innych
kontekstach nie ma analogi. Chyba nie chcesz porównywać płodu i wątroby
jako bytów o podobnym znaczeniu.

A może po prostu szanowna Pani nie zakumała, że moje przykłady to nie
analogie do przerywania ciąży, tylko pokazanie kwiku w sprawie
faszystowskiego prawa jako bardzo wybiórczego kwiku. Tak bardzo
wybiórczego, że aż można przypuszczać iż nie o żadne prawo tu chodzi
tylko o chęć dojebania konkretnej opcji politycznej. To bardzo
niebezpieczny punkt widzenia, gdyż zamienia miejscami agresora i ofiarę.
Paniała ?

Dębska