Re: Protest w sprawie nowego prawa farmaceutycznego

From: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.sci.farmacja
Subject: Re: Protest w sprawie nowego prawa farmaceutycznego
Date: Thu, 13 Sep 2001 12:23:40 +0200
Sender: t...@p...onet.pl@telimena.impaq.com.pl
<3...@n...tpi.pl>

Thu, 13 Sep 2001 08:43:39 GMT f...@p...com (Franz Maurer?)
napisał(a):

>Bzdura, teza bez podstaw.
>Lepiej by bylo gdybys wiedze na temat materii w ktorej usilujesz sie
>wypowiedziec nie czerpal kolorowych gazetek tylko z danych i faktow.

Cóż, wydawało mi się, że dla Ciebie będzie to oczywiste.

Dlaczego aptek będzie mniej?
Ano dlatego, że zbiór potencjalnych właścicieli aptek się zmniejsza i
to dość znacznie.
Będzie tak dlatego, że wzrośnie kosztowność inwestycji jakie trzeba
ponieść w tym celu. Między innymi kilka lat nauki - to też inwestycja.

>Studia sa bezplatne - kazdy mlody czlowiek ktory po przeczytaniu
>"artykulu" we Wprost zechce zostac milionerem moze sie na nie dostac.
>Jeden wydzial wypuszcza ok 100 absolwentow rocznie co w skali roku
>daje ok 900 osob wchodzacych do zawodu...

Taaak.. i przez te 5 latek nie trzeba jeść, mieszkać, ubierać się.
Prawda? Niczego nie trzeba dokładać. Książki nie kosztują.

>Brak ci chyba jednak wiedzy na temat tego jak funkcjonuje rynek
>farmaceutyczny.

Czerpię ja od Ciebie.

>Wytlumacz mi - dlaczego calkowicie wolny rynek np. plyt CD odkilku lat
>wyglada tak ze niemal wszystko wszedzie kosztuje tyle samo i jedynie
>nalepki 'nice price' daja ci szanse zakupu czegosc taniej?
>Dlaczego ten wspanialy mechanizm takze i tu nie funkcjonuje????

Ależ funkcjonuje - ceny są na poziomie najniższych możliwych - czyli
na poziomie kosztów + marginalny zysk na egzemplarzu.

>Nikt ci nie broni isc na studia...
>smialo - czeka Cie zlota przyszlosc...

Już się jej doczekałem, wiesz?

>Nie tylko farmacje znasz ze slysznia... pisownie niektorych wyrazow
>tez :)

No tak, jedna literówka i już trzeba się czepić.
Farmację znam z Twoich wypowiedzi.
To Ty pisałeś o stałych marżach, prawda?

>Kolesiom z Enterprise Investors i Syperfarmu przede wszystkim...
No chodzi im o to, żeby dzieki korzyściom skali zaproponować tańsze
leki, przejąć rynek i wykolegować takich jak Ty.
Dla mnei efekt będzie taki jak w wypadku supermarketów - jeżeli chcę,
to mogę kupić taniej. Jezeli nie - to drożej, w sklepiku za rogiem.
Natomiast Ty chcesz, żebym MUSIAŁ kupować drożej.
Nic dziwnego - każdy dba o wczasy na kanarach. Tylko niektórzy
potrafią się do tego przyznać.

--
___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313