Re: Protest w sprawie nowego prawa farmaceutycznego

1. Data: 2001-09-11 08:58:33

Temat: Re: Protest w sprawie nowego prawa farmaceutycznego
Od: f...@p...com (Franz Maurer) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 11 Sep 2001 10:10:14 +0200, Adam Płaszczyca <_...@i...pl>
wrote:

>Lepiej prowadzą interesy. Oznacza to, że źle mają konkurencyjni
>aptekarze, a dobrze pozostali - czyli zazwyczaj ludzi ekupujacy
>lekarstwa.
Ale co to znaczy 'lepiej prowadza interesy'?

>Lobby aptekarskie doprowadziło do tego, że władza ustanowiła, iż aby
>prowadzić aptekę trzeba być magistrem farmacji.
>Tyle, że to posunięcie samobójcze,
Dlaczego samobojcze?

>bo teraz, żeby otworzyć aptekę trzeba BYĆ magistrem.
>Co oznacza, praktycznie oligopol, a więc brak wolnej konkurencji.
Oligopol w zadnym razie nie wyklucza wolnej konkurencji...
sam cos napomniales o tym ze kazdy sie chce nachapac :)

> W konsekwencji możliwość dyktowania cen i
>doprowadzenie do zwiększenia dochodów kosztem kupujących.
Poczytaj troche to sie dowiesz ze NIE MOGE USTALIC CENY Z SUFITU.
Marze naliczam wg rozporzadzenia ministerialnego.

--
Franz M.

expert na pl.sci.medycyna:
A w ogole picie alkoholu juz jest niemodne i nieekologiczne.

2. Data: 2001-09-13 10:23:40

Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 13 Sep 2001 08:43:39 GMT f...@p...com (Franz Maurer?)
napisał(a):

>Bzdura, teza bez podstaw.
>Lepiej by bylo gdybys wiedze na temat materii w ktorej usilujesz sie
>wypowiedziec nie czerpal kolorowych gazetek tylko z danych i faktow.

Cóż, wydawało mi się, że dla Ciebie będzie to oczywiste.

Dlaczego aptek będzie mniej?
Ano dlatego, że zbiór potencjalnych właścicieli aptek się zmniejsza i
to dość znacznie.
Będzie tak dlatego, że wzrośnie kosztowność inwestycji jakie trzeba
ponieść w tym celu. Między innymi kilka lat nauki - to też inwestycja.

>Studia sa bezplatne - kazdy mlody czlowiek ktory po przeczytaniu
>"artykulu" we Wprost zechce zostac milionerem moze sie na nie dostac.
>Jeden wydzial wypuszcza ok 100 absolwentow rocznie co w skali roku
>daje ok 900 osob wchodzacych do zawodu...

Taaak.. i przez te 5 latek nie trzeba jeść, mieszkać, ubierać się.
Prawda? Niczego nie trzeba dokładać. Książki nie kosztują.

>Brak ci chyba jednak wiedzy na temat tego jak funkcjonuje rynek
>farmaceutyczny.

Czerpię ja od Ciebie.

>Wytlumacz mi - dlaczego calkowicie wolny rynek np. plyt CD odkilku lat
>wyglada tak ze niemal wszystko wszedzie kosztuje tyle samo i jedynie
>nalepki 'nice price' daja ci szanse zakupu czegosc taniej?
>Dlaczego ten wspanialy mechanizm takze i tu nie funkcjonuje????

Ależ funkcjonuje - ceny są na poziomie najniższych możliwych - czyli
na poziomie kosztów + marginalny zysk na egzemplarzu.

>Nikt ci nie broni isc na studia...
>smialo - czeka Cie zlota przyszlosc...

Już się jej doczekałem, wiesz?

>Nie tylko farmacje znasz ze slysznia... pisownie niektorych wyrazow
>tez :)

No tak, jedna literówka i już trzeba się czepić.
Farmację znam z Twoich wypowiedzi.
To Ty pisałeś o stałych marżach, prawda?

>Kolesiom z Enterprise Investors i Syperfarmu przede wszystkim...
No chodzi im o to, żeby dzieki korzyściom skali zaproponować tańsze
leki, przejąć rynek i wykolegować takich jak Ty.
Dla mnei efekt będzie taki jak w wypadku supermarketów - jeżeli chcę,
to mogę kupić taniej. Jezeli nie - to drożej, w sklepiku za rogiem.
Natomiast Ty chcesz, żebym MUSIAŁ kupować drożej.
Nic dziwnego - każdy dba o wczasy na kanarach. Tylko niektórzy
potrafią się do tego przyznać.

--
___________ (R)
___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

3. Data: 2001-09-13 10:32:21

Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 13 Sep 2001 11:27:03 +0200 "Czemark" <c...@p...com>
napisał(a):

>Witam !
>
>Myślałem że ignorancja ma jakieś granice, okazuje się że się myliłem.

Niestety, nie ma.

>Błąd. Wszystkie obecnie istniejące apteki, oraz te które otworzą się przed
>wejściem w życie ustawy - pozostaną.
>(Prawa nabyte patrz ustawa
>http://ks.sejm.gov.pl:8009/proc3/ustawy/2677_u.htm)

No własnie - pokazałeś swoją ignorancję.
Zauważ, że apteki oprócz otwierania się zamykaja się. O ile obecnie
ilośc zamykanych i otwieranych jest podobna (co znaczy, że ich liczba
jest w miarę stała), to kiedy utrudnisz otwieranie nowych, to będzie
ich mniej.
Czyli ich liczba będzie spadała.
Q.E.D.

>Aptek jest już i tak za dużo. W unii europejskiej przyjmuje się granicę
>rentowności 1 apteka na 4500-5000 mieszkańców.
>U nas w miastach jest 1 na 1500-2500. Niby dlaczego istniejące apteki
>miałyby przestać ze sobą konkurować ?
>Jakiś spisek ?

Spisek aptekarzy. Dla kogo jest za dużo? Co to powoduje?

>Rozwieję od razu wszystkie twoje wątpliwości wszyscy aptekarze to żydzi i
>masoni........

Nie, to nie żydzi ani masoni - to prowadzący interesy ludzie. A
niektórzy z nich stwierdzają, że uczciwa konkurencja jest nie dla
nich, więc trzeba ja ograniczyć.

>W chwili obecnej 20% aptek jest w rękach niefarmaceutów. Większość z nich
>albo należy do dużych firm, albo do spółek z o.o. lub jawnych w których
>udziały podlegają dziedziczeniu.
>Przez 20 lat, gdyby obowiązywało PF, musiałoby się zamknąć może 1 %
>istniejących aptek. A ile przez ten czas powstanie nowych ?
>Czy to zmniejszy konkurencyność ? Spowoduje podwyżkę cen leków ?
>Więc o co tyle krzyku ?

O nieuczciwą konkurencję.
Bo widzisz, to JA płacę z leki i JA chcę decydować gdzie będę je
kupował.

--
___________ (R)
___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

4. Data: 2001-09-13 10:41:10

Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

13 Sep 2001 09:28:27 GMT "apzw" <a...@p...pl> napisał(a):

>Błąd. Radzę przestudiować tabelę marż degresywnych zawartą w nowej ustawie
>o cenach, albo obowiązującą wprowadzoną rozporządzeniem ministerialnym
>dobrze jest poznać przepisy prawne dotyczące tego tematu.

Przeczytałem. Dalej im droższy lek tym więcej się zrabia.

>Rozumiem że dzisiaj tak nie jest? Wprowadzenie nowej ustawy de facto
>zachowuje stan obecny co do ilości aptek oraz przede wszystkim ilości tzw
>podmiotów gospodarczych na rynku detalicznym

Zachowuje stan obecny, nie zmienia szans na likwidację apteki, zaś
ogranicza możliwość powstania nowych. Wobec czego ilośc aptek będzie
się zmniejszać.

>Tak umierają a nowych farmaceutów nie przybędzie bo pewnie wredni aptekarze
>doprowadzą do zamknięcia wszystkich wydziałów farmacji w Polsce...

Ilośc farmaceutów która będzie mogła otworzyć apteki nie przybędzie.

Nie rozumiem idei zapisu, że właścicielem apteki nie może być ktoś
inny niż farmaceuta.
Rozumiem jeszcze wymagania aby osoby pracujące w takiej placóce były
odpowiednio kwalifikowane, choć i to najlepiej zweryfikowałby rynek.

>Radzę porównać ceny tzw "koszyków" towarów
>
>To, że wielkimi wołami wypisane jest promocja przy jednym towarze
>bynajmniej nie znaczy że SM nie odbija sobie tego na innych towarach.

Nie odbija sobie. Sprawdzam dość często.
Do tego - oszczędza jeszcze mój czas. Po prostu - dla mnie jest to
korzystne.

>Do momentu aż usiądą razem i ustalą pewne rzeczy.

A o prawie antytrustowym słyszałeś?

>gadał dziad do obrazu... To zdanie jest nieprawdziwe. Nie jest prawdą, że
>jak aptekarz kupi drożej to więcej zarobi.

Jest prawdą. Pokaż mi taki przykład na rzeczywistych liczbach.

--
___________ (R)
___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

5. Data: 2001-09-13 11:16:33

Od: "apzw" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam Płaszczyca <_...@i...pl> napisał(a) w artykule
<9...@4...com>...
> 13 Sep 2001 09:28:27 GMT "apzw" <a...@p...pl> napisał(a):
>
> Przeczytałem. Dalej im droższy lek tym więcej się zrabia.

Patrz koniec wypowiedzi

> Ilośc farmaceutów która będzie mogła otworzyć apteki nie przybędzie.

A to z jakiego powodu???

> Nie rozumiem idei zapisu, że właścicielem apteki nie może być ktoś
> inny niż farmaceuta.

Rozumiem,że tak samo kolega nie rozumie zapisów w myśl których kancelarię
prawną może prowadzić tylko prawnik, a praktykę lekarska tylko lekarz

> A o prawie antytrustowym słyszałeś?

oczywiści i widzę jak "działa" w naszym kraju. Ustawa antymonopolowa też
działa i dzięki temu mamy w Polsce najdroższy dostęp do internetu...

> Jest prawdą. Pokaż mi taki przykład na rzeczywistych liczbach.

Proszę bardzo: Aptekarz kupuje lek w hurtowni dajmy na to za 100 zl
brutto, sprzedaje go na receptę refundowana za łączna kwotę 116 (dzisiaj a
po wejściu nowej ustawy o cenach za 112 zł brutto) kupuje drugi płaci 200
zł brutto sprzedaje za 216 zł (212 zł) brutto w obu przypadkach zarabia po
16 (12 zł) brutto i taki jest jego dochód ze sprzedaży tych leków, bo do
zysku jak zapewne kolega się orientuje jeszcze bardzo daleko. dalej kupuje
po 500 zł (zapewniam że są i takie leki wydawane w aptekach) sprzedaje po
516 (512zł) dalej "zarabia" 16 (12zł)

Żeby nie było że tylko jeden przykład następny: adekwatnie kupuje po 15 zł
brutto sprzedaje po 17,80 brutto i kupuje po 17 zł sprzedaje po 19,8 brutto
w obu przypadkach "zarabia" po 2,8 zł

CBDU

IRenka

6. Data: 2001-09-14 06:56:11

Od: f...@p...com (Franz Maurer™) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 13 Sep 2001 12:32:21 +0200, Adam Płaszczyca <_...@i...pl>
wrote:

> [...]
>ilośc zamykanych i otwieranych jest podobna (co znaczy, że ich liczba
>jest w miarę stała), to kiedy utrudnisz otwieranie nowych, to będzie

Zupelnie bledne zalozenie.
Wzrost lub spadek ilosci aptek nie zalezy wcale od tego czy szewc albo
inny byznesmen bedzie mogl ja otworzyc.
Bo ten byznesmen w tej aptece moze co najwyzej zasuwac z mop-em.

>Spisek aptekarzy. Dla kogo jest za dużo? Co to powoduje?
Jesli juz chcesz poszukac spisku to musisz poszukac dwa szczeble
wyzej.

>Nie, to nie żydzi ani masoni - to prowadzący interesy ludzie. A
>niektórzy z nich stwierdzają, że uczciwa konkurencja jest nie dla
>nich, więc trzeba ja ograniczyć.
Konkurencja jest nieuczciwa w momencie gdy drobne podmioty gospodarcze
zostaja postawione twarza w twarz z ponadnarodowym 'przedsiebiorstwem'
ktore posiada zaplecze finansowe umozliwiajace dumping cen dzieki
mozliwosci kilkuletniego finansowania swojej 'dzialalnosci' poprzez
- zyski z 20 albo 30 innych dzialek w ktorych 'dziala'
- niskooprocentowane kredyty.

>O nieuczciwą konkurencję.
>Bo widzisz, to JA płacę z leki i JA chcę decydować gdzie będę je
>kupował.
Pojdzmy dalej - mozesz je zrobic sobie sam...
Tak samonie musisz korzystac z porad lekarzy -
moze u weterynarza wyjdzie taniej?

7. Data: 2001-09-14 07:36:07

Od: f...@p...com (Franz Maurer™) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 13 Sep 2001 12:23:40 +0200, Adam Płaszczyca <_...@i...pl>
wrote:

>Ano dlatego, że zbiór potencjalnych właścicieli aptek się zmniejsza i
>to dość znacznie.
Wysysasz swoje przemyslenia z palca, tak ci sie zdaje i juz.
Co najwyzej liczba pozostanie niezmieniona.

>Będzie tak dlatego, że wzrośnie kosztowność inwestycji jakie trzeba
>ponieść w tym celu. Między innymi kilka lat nauki - to też inwestycja.
To znaczy to ma byc tak - student lub jego rodzice inwestuja przez te
5 lat po czym wykwalifikowany fachowiec trafia na rynek gdzie
szewc-wlasciciel mowi mu:
- Panie, gora zarobi pan 1200, wiecej nie dam bo mi sie nie oplaca, ja
mam piecioro dzieci....

>Taaak.. i przez te 5 latek nie trzeba jeść, mieszkać, ubierać się.
>Prawda? Niczego nie trzeba dokładać.
??????
Przeciez to ja za to place... co to ma do rzeczy?

>Książki nie kosztują.
Przez 5 lat kupilem moze z piec...

>Ależ funkcjonuje - ceny są na poziomie najniższych możliwych - czyli
>na poziomie kosztów + marginalny zysk na egzemplarzu.
Ja mowie o normalnych CD a nie o piratach po 15 zlotych :)))

>No chodzi im o to, żeby dzieki korzyściom skali zaproponować tańsze
>leki, przejąć rynek i wykolegować takich jak Ty.
Rzeczywisty efekt skali moglbys obserwowac tylko wtedy gdyby byla to
inwestycja nie dofinansowywana z zyskow se sprzedazy lodow "Zielonej
Budki" w krajach nadbaltyckich i kredytow branych we frankach
szwajcarskich.

>Natomiast Ty chcesz, żebym MUSIAŁ kupować drożej.
Mieszasz rozne rzeczy... porownujesz supermarkety handlujace 50 tys
artykulow (klapki robione przez tajwanskie dzieci, 4-letnie francuskie
Bojolais, majtki z Chin) z rynkiem 5 tys artykulow ktore sa produktem
zaawansownych technologii, oblozone patentami i licencjami, ktorych
wytworzenie wymaga spelnienia norm GMP... etc...etc...

Rownie dobrze mozesz zestawic hulajnoge z Mercedesem S.
BTW tego Mrecedesa nie kupisz tanio i nie wszedzie... tylko u Zasady i
tylko za wyznaczona cene.

Zdaj sobie sprawe ze wszedzie gdzie masz wysokoprzetworzony produkt to
PRODUCENT ksztaltuje rynek cen jak chce i ma wszystko w d.......

Czy przyklad Windowsow nie wystarcza?

8. Data: 2001-09-14 10:24:17

Od: Krzysztof Halasa <k...@i...pm.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

"apzw" <a...@p...pl> writes:

> Proszę bardzo: Aptekarz kupuje lek w hurtowni dajmy na to za 100 zl
> brutto, sprzedaje go na receptę refundowana za łączna kwotę 116 (dzisiaj a
> po wejściu nowej ustawy o cenach za 112 zł brutto) kupuje drugi płaci 200

Strasznie drogie te leki.

A jakby np. kupil za 90 zl oraz za 105 zl?
--
Krzysztof Halasa
Network Administrator

9. Data: 2001-09-14 13:41:19

Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 14 Sep 2001 09:38:04 GMT f...@p...com (Franz Maurer?)
napisał(a):

>Ilosc aptek jest LIMITOWNA iloscia osob ktore moga tam pracowac.

A skoro zamiast n*farmaceuci+manager bedziesz miał farmaceuci*(n+1),
to znaczy, że za pomocą n farmaceutów otworzysz mniej aptek.

>Mylisz managerow z Amwaya od managerow sluzby zdrowia.
>Ci MUSZA wiedziec jak sie leczy i to leczy skutecznie - zapoznaj sie z
>pojeciami farmakoekonomia i standardy terapeutyczne.

Na szczęście ludzie z Medicoveru nie znają Twoich światłych sądów - i
leczą dobrze.

--
___________ (R)
___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

10. Data: 2001-09-14 13:53:03

Od: "apzw" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam Płaszczyca <_...@i...pl> napisał(a) w artykule

> A skoro zamiast n*farmaceuci+manager bedziesz miał farmaceuci*(n+1),
> to znaczy, że za pomocą n farmaceutów otworzysz mniej aptek.

Błąd w założeniu, Widać że kolega patrzy tylko przez pryzmat własnej pracy.

Na dzień dzisiejszy mamy do czynienia z sytuacja n farmaceutów w tym
właściciel również zarządzający, a będziemy mieli n farmaceutów
+zarządzający w efekcie dojdzie koszt utrzymania dodatkowego zarządzającego
w efekcie koszty sprzedaży wzrosną a nie zmaleją.

Re: Protest w sprawie nowego prawa farmaceutycznego
nowa-ksiegarnia
Re: Protest w sprawie nowego prawa farmaceutycznego
Re: Protest w sprawie nowego prawa farmaceutycznego
FORWARD z pl.biznes.banki - Protest w sprawie nowego prawa farmaceutycznego