Re: Protest w sprawie nowego prawa farmaceutycznego

1. Data: 2001-09-12 10:39:14

Temat: Re: Protest w sprawie nowego prawa farmaceutycznego
Od: "apzw" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

piotr <p...@p...onet.pl> napisał(a) w artykule
<9nmrt9$s32$1@news.tpi.pl>...
> Użytkownik apzw <a...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:01c13ac6$f1875b80$6c044cd5@-zaplecze...
> kolega sie myli niestety
> prosze spojrzec na wyniki rentownosci firm farmaceutycznych (10% to juz
jest
> bardzo dobrze)
> ja liczac cene nowego leku chcac uzyskac cene jaka bedzie mial w aptece
> doliczam 40%
> zweryfikuj 10% rentownosc i 40% tego co musze doliczyc....
> wszystko w temacie !!

Nie to właśnie kolega się myli: rentowność hurtu na dzień dzisiejszy
oscyluje pomiędzy 0,5 a 2% natomiast rentowność przeciętnej apteki wynosi
ok 1,5-3%
i jak się to ma do rentowności 10% producenta?

Dodatkowo może kolega powie jaka jest cena wyjściowa leku tzn w jakim
przedziale marż degresywnych dla apteki się mieści, bo marża hurtowa przy
lekach refundowanych ( mam nadzieję że o takich cały czas rozmawiamy) jest
stała.

Kolega zapomina również o podatku VAT

IRenka

Ps. w moim odczuciu walka o zapis apteka dla aptekarza to walka nie o
ochrone "krociowych" zysków aptekarzy ale walka o być albo niebyć polskich
aptek. Tu chodzi głównie o możliwość przetrwania kilku tysięcy małych
rodzinnych firm.

IR.