Prowizje agencji od pośrednictwa w zakupie mieszkania

1. Data: 2004-06-19 20:04:06

Temat: Prowizje agencji od pośrednictwa w zakupie mieszkania
Od: "Kronoss" <k...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaki jest to rząd wielkości? Noszę się z zamiarem kupna mieszkania na rynku
wtórnym (debiut) - zastanawiam się z jakimi kosztami muszę się liczyć wobec
agencji...

1. Data: 2004-06-19 21:03:23

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 19.06.2004 22:04, Użytkownik Kronoss napisał:

> Jaki jest to rząd wielkości?

> [...] zastanawiam się z jakimi kosztami muszę się liczyć wobec
> agencji...

Bydgoszcz, 2,5% od sprzedającego i tyleż od kupującego.

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński; w...@N...prv.pl

NIE PATENTOM NA OPROGRAMOWANIE - PRZYŁĄCZ SIĘ DO PROTESTU
Szczegóły: http://www.ffii.org.pl

1. Data: 2004-06-20 09:51:10

Od: "Rumiak" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kronoss" <k...@n...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
rynku
> wtórnym (debiut) - zastanawiam się z jakimi kosztami muszę się liczyć

Max po 2,5% od kazdej ze stron, ale jak normalna agencja to da radę się
dogadać, mi (a raczej sprzedającemu) opuścili 1000pln przy 90 000 zakupu
m.

1. Data: 2004-06-20 10:18:03

Od: "Marty" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rumiak" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Kronoss" <k...@n...onet.pl> napisał w wiadomości
> rynku
> wobec
Witam,
w Lodzi od 2,5 do 3 procent od sprzedajacego i kupujacego i cena mieszkania
nie moze byc nizsza o 10% wartosci oferty poczatkowej.
Pozdrawiam
Marty

1. Data: 2004-06-20 10:37:07

Od: "Spayder" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
rynku
> wtórnym (debiut) - zastanawiam się z jakimi kosztami muszę się liczyć

Potwierdzam Łódź 2,5 - 3%
Ale mam pytanie czy jesteś pewien że naprawde chcesz korzystać z usług firmy
pośrednika, tak naprawde mogłoby to być korzystne gdybyś wprowadził dość
daleko idące zmiany do umowy jaką zawierasz z pośrednikiem. Niestety
standardowe umowy, które raczej bardzo trudno zmienić w tych najważniejszych
punktach prawie całkowicie pozbawiają pośrednika odpowiedzialności za
jakiekolwiek nieprawidłowości.
Umowa jest spisana w taki sposób, że tak naprawde te parę tysięcy to płacisz
tylko za to że dostaniesz od agencji adres i tylko tyle. Za nic więcej nie
biorą odpowiedzialności, zastanów się czy warto?

1. Data: 2004-06-20 18:30:35

Od: "Kronoss" <k...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tylko za to że dostaniesz od agencji adres i tylko tyle. Za nic więcej nie
> biorą odpowiedzialności, zastanów się czy warto?

Czy kupując mieszkanie z ogłoszenia dawanego przez agencję muszę podpisywać
z nią umowę?

1. Data: 2004-06-20 18:30:36

Od: "Kronoss" <k...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2004-06-20 18:31:13

Temat: Przepraszam, zawisł OE :>
Od: "Kronoss" <k...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2004-06-20 19:27:26

Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy kupując mieszkanie z ogłoszenia dawanego przez agencję muszę
podpisywać
> z nią umowę?

Bez podpisania umowy nawet nie dostaniesz adresu ani nie obejrzysz
mieszkania.

1. Data: 2004-06-20 20:44:42

Od: "Spayder" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy kupując mieszkanie z ogłoszenia dawanego przez agencję muszę
podpisywać
> z nią umowę?

Żeby dostać adres musisz podpisać umowę.
Są też agencje które idą o krok dalej i zawierają w umowie punkt który mówi
że płacisz prowizje nie tylko za kupione mieszkanie z adresu któey dostałeś
od nich ale od każdego mieszkania kupionego przez ciebie jeśli tylko adres
jest w ich bazie, bez względu na to skąd masz ten adres.
Co prawda inną kwestją jest jak będą dochodzić prawa do takiej prowizji, ale
widocznie w niektórych wypadkach wystarczy im postraszyć klienta sądem aby
zapłacił.
Więc jeżeli zechcesz podpisać taką umowę to poproś o wzór wcześniej i na
spokojnie w domu zastanów się punkt po punkcie.
Jeżeli nie będą chcieli ći wydać takiego wzoru to od razu podziękuj za
współprace.

sprzet agd
Rury warczą?
Amica ACZ3101P - problem z lodowka