Prozac

1. Data: 2007-06-08 19:00:11

Temat: Prozac
Od: "Sebas" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Chciałbym usłyszeć opinię od osób które zażywają Prozac lub jego polskie
odpowiedniki. Czy zmieniło się się w jakiś sposób wasze życie, postrzeganie
świata, uodporniliście się na stres, zyskaliście nowe siły do pokonywania
przeciwności losu ?
Ja męczę się od dłuższego czasu ( 3 lata) z poważnymi wahaniami nastroju,
raz jest wszystko OK a potem nagle nic mi się nie chce. Z jednej strony chcę
wyjśc do ludzi, pomagać innym,i a za chwilę chcę się zamknąć i nie mieć nic
z nimi wspólnego. Całe swoje życie poświęciłem pracy bo to daje mi jakieś
zajęcie. Oczywiście wiem że powinienem się przemóc, uśmiechnąć, wyjść do
ludzi, - ale ja tego wszystkiego już próbowałem. Raz jestem szczęśliwy,
wszystko mogę zrobić, a po chwili nic mi się nie chce, nic nie ma sensu .
Chcę się przemóc iść do psychaitry żeby przepisał mi jakieś konkretne leki.
P.S
Prosiłym bardzo o opinie od osób które zażywają bądź mają bliski kontakt z
osobami które biorą Prozac.

2. Data: 2007-06-08 20:13:01

Temat: Re: Prozac
Od: Diabełson <h...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

Sebas napisał(a):
> [...]
> P.S
> Prosiłym bardzo o opinie od osób które zażywają bądź mają bliski kontakt z

prozac to nie jest pigułka szczescia, to jest pigułka zmniejszania
nieszczescia, wyrabia sie dystans do problemów, ale z kolei Wzmaga
empatie, obniza libido. W sumie troche jak extasy, ale swiadomie.
Zaczyna dzialac po 2 tygodniach.

--

! LÓNDÓN ! PÓRIS ! BÓRLIN !
! VVÓŁBRZÓCH ! ÓLKÓSZ !

3. Data: 2007-06-08 20:37:38

Od: "iwanos" <i...@6...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nieszczescia, wyrabia sie dystans do problemów, ale z kolei Wzmaga
> empatie, obniza libido. W sumie troche jak extasy, ale swiadomie. Zaczyna

moja koleznka łyka prozac i w sumie słabo sie rucha ot tego czasu

4. Data: 2007-06-08 21:26:59

Od: path loss model <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

iwanos napisal(a) w dniu 2007-06-08 22:37:

> moja koleznka łyka prozac i w sumie słabo sie rucha ot tego czasu

Słabo pod względem jakości czy ilości ?

--
.plm

KF: Sky rAzor a...@w...pl ColgatesBilly He onanizm stevep szyd-erca
l...@a...pl f...@a...pl Czarna Sotnia Jacek Kawecki
a...@t...pl Okręgowy n...@o...eu m...@o...eu

5. Data: 2007-06-08 22:36:34

Od: Fragile <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 8 Cze, 21:00, "Sebas" <s...@w...pl> wrote:
> [...]
> P.S
> Prosiłym bardzo o opinie od osób które zażywają bądź mają bliski kontakt z

Wizyta u psychiatry jest podstawą i w Twoim przypadku jest KONIECZNA.
Tylko psychiatra może stwierdzić co konkretnie jest przyczyną Twoich
problemów i jak je rozwiązać. Być może przydatna i pomocna będzie
psychoterapia, być może farmakoterapia, a może i to i to. Jeśli chodzi
o Prozac, to nie jest to jedyny lek antydepresyjny i przeciwlękowy :)
Jest wiele innych, nowszych, o mniejszej ilości działań ubocznych.
Oczywiście są osoby, które dobrze reagują na Prozac, niemniej jednak
decyzję o tym jaki lek zastosować powinien podjąć tylko i wyłącznie
psychiatra. Dobry psychiatra.
Jeśli Twoim problemem nie jest sama depresja, a np.choroba afektywna
dwubiegunowa (to może jednak stwierdzić tylko psychiatra), wtedy
leczenie samym środkiem antydepresyjnym z grupy SSRI
najprawdopodobniej będzie niewskazane. Konieczna może okazać się
terapia złożona.
Naprawdę powinieneś udać się do psychiatry, ponieważ tylko on będzie w
stanie Ci pomóc/doradzić. Być może wcale nie są Ci potrzebne leki, a
jeśli już to psychiatra najlepiej będzie wiedział jak postąpić i jakie
leki zastosować. Nie ma w takiej wizycie nic wstydliwego. Ważne
natomiast jest odpowiednio wczesne dotarcie do psychiatry, bardzo
dokładny wywiad przeprowadzony przez lekarza, bardzo dokładna relacja
z Twojej strony na temat wszystkich problemów i dolegliwości, które
Cię nękają, oraz rozpoczęcie terapii (psychoterapii bądź
farmakoterapii).
Mam nadzieję, że jest ktoś bliski, kto wspiera Cię w Twoich
problemach. To niezmiernie ważny element każdej terapii w przypadku
każdej choroby/problemów. To bliscy i miłość dają człowiekowi siłę i
napęd do walki
z chorobą :)

PS. Wątek powinieneś zamieścić również na pl.sci.medycyna. Tam możesz
otrzymać więcej fachowych porad.

Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia,

--
Fragile

6. Data: 2007-06-09 00:18:02

Od: "iwanos" <i...@6...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Słabo pod względem jakości czy ilości ?

ilosci i zauwazyłem iż za nisko trzyma dupe jakby sie jej nie chciało

7. Data: 2007-06-09 08:18:36

Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

Spinacz biurowy, Diabełson <h...@s...org>!

> [...]
> nieszczescia, wyrabia sie dystans do problemów, ale z kolei Wzmaga
> empatie, obniza libido. W sumie troche jak extasy, ale swiadomie.

Bierzesz? Pytam poważnie.

--
Adam Wysocki * Warszawa * http://www.chmurka.net/ * GSM: 514 710 213
FidoNet: 2:480/138, SWL: SP5-250730, QTH: KO02MF, CB: 19 Śródmieście

8. Data: 2007-06-09 08:27:43

Od: "! JÓŚEF ! PIŁŚÓCKI ! ÓÓÓ !" <piBsucki@piBsucki.ÓRG> szukaj wiadomości tego autora

Adam Wysocki pisze:

> Bierzesz? Pytam poważnie.

nie, ale testowo podrzócał mysoskoczkom w zoologocznym

--
! JÓSEFF ! PIŁSÓCKI !
! WSPANIAŁY ! PÓLAK !

9. Data: 2007-06-09 16:37:26