Przejscie z Marcumar na Warfin

1. Data: 2012-05-22 22:57:34

Temat: Przejscie z Marcumar na Warfin
Od: "Tomasz" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jestem emerytem i mieszkam troche w Niemczech troche w Polsce.
Od kilku lat uzywam regularnie leki przeciwzakrzepowe ze wzgledu na
utrwalona arytmie.
Przez ostatnie pol roku uzywalem Marcumar 3mg w dawce 1/2, 1/2, 1/4 itd z
wynikiem INR okolo 2,5.
Obecnie mieszkam w Polsce i konczy mi sie Marcumar.
Lekarz kardiolog powiedzial : "a Marcumar to jest to samo co u nas Warfin" i
przepisal mi Warfin.
Bylem dalej u lekarza domowego i on powiedzial to samo.
Na lekach tych pisze natomiast ze Marcumar to "Phenoprocoumon" a Warfin to
"Warfarinum natricum".
Szukajac w internecie trafilem na artykol porownujacy dzialanie obu tych
lekow i niestety nie jest to to samo.
http://www.scielo.br/scielo.php?pid=S0066-782X201000
0100008&script=sci_arttext&tlng=en
Prosze o porade co ja mam zrobic, czy po prostu zaczac brac Warfin w tych
samych dawkach co Marcumar gdyz obaj moi lekarze twiedza ze jest to to samo,
czy moze nie ryzykowac i pojechac do Niemiec po Marcumar bo w Polsce nie
jest "Phenoprocoumon" zarejestrowany?

--
Tomasz

2. Data: 2012-05-28 05:49:14

Temat: Re: Przejscie z Marcumar na Warfin
Od: "Tomasz" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <t...@g...com> napisał
> [...]
> samo,
> czy moze nie ryzykowac i pojechac do Niemiec po Marcumar bo w Polsce nie

Szkoda ze nikt z grupowiczow nie byl w stanie odpowiedziec na moje pytanie.
Lek mi sie juz konczy i musze jako dyletant medyczny podjac decyzje sam gdyz
lekarze mnie leczacy nie widza zadnych roznic w tych specyfikach.

--
Tomasz

3. Data: 2012-06-06 21:13:38

Od: Karol Piotrowski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 28 Maj, 07:49, "Tomasz" <t...@g...com> wrote:
> Szkoda ze nikt z grupowiczow nie byl w stanie odpowiedziec na moje pytanie.
> Lek mi sie juz konczy i musze jako dyletant medyczny podjac decyzje sam gdyz
> lekarze mnie leczacy nie widza zadnych roznic w tych specyfikach.
To są bardzo podobne leki, po prostu różne pochodne jednego związku,
różnią się nieco czasem półtrwania. Zerknij do pharmindexu na
dawkowanie po prostu.

Karol Piotrowski

4. Data: 2012-06-17 10:00:54

Od: "Tomasz" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karol Piotrowski" <k...@g...com> napisał

To są bardzo podobne leki, po prostu różne pochodne jednego związku,
różnią się nieco czasem półtrwania. Zerknij do pharmindexu na
dawkowanie po prostu.

No i to jest ta zasadnicza roznica, to nie sa jednak te same leki, wyniki
badan klinicznych roznia sie znacznie w przypadku stosowania obu lekow.
.
W przytoczonym w pierwszym poscie artykule jest:

" RESULTS: Phenprocoumon was the most frequently used anticoagulant in 60%
of the patients. The prevalence of RNI<2 at the last medical appointment was
higher among warfarin users (46% vs. 19.5%; p<0.001). During the follow-up,
phenprocoumon users were within the therapeutic range during 60.7% of the
period, in comparison with 45.6% of Warfarin users (OR:1.84;
95%CI:1.59-2.13; p<0.001). The incidence of bleeding was 5.3/100
patients/year in the phenprocoumon group versus 18.8/100 patients/year in
the warfarin group (RR: 3.5; 95%CI: 1.87-6.48; p<0.001).
CONCLUSION: Patients that used warfarin remained at subtherapeutic levels
for a longer period; however, they also presented more hemorrhagic events.
Phenprocoumon users were younger and had been using oral anticoagulation for
longer periods, presenting fewer drug-related adverse events."

Opisane wlasciwosci sa dla mnie wlasnie bardzo wazne, kilka miesiecy temu
mialem operacyjnie usuwany zator tetnic w lewej nodze ktory powstal wlasnie
wskutek ignorancji mojego lekarza ( kazal mi na tydzien odstawic jeden lek
przeciwzakrzepowy aby po tygodniu zaczac brac inny)

Niestety moi lekarze sa tak zaganiani zarabianiem pieniedzy ze do glowy im
nie przychodzi aby poczytac cos o dzialaniu lekow ktore wypisuja.

pozdrowienia

Tomasz

odbierac prawo wykonywania zawodu konowałom...
Co mi jest pomocy
Roztwor chcialbym kupic
klimatyzacja ubior
Walka z paciorkowcem - bardzo duże ASO u dziecka - prośba o radę