Przemyslenia przedogrodnika

31. Data: 2002-06-07 07:09:11

Temat: Re: Przemyslenia przedogrodnika
Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

> Oprocz bakterii, wlasnie, a martwia mnie jedynie Escherichia Coli
(kurcze
> nie wiem czy to sie tak pisze)....

Akurat te sa niegrozne (w rozsadnych dranicach) ale uzywa sie je jako
organizmy testowe - latwosc oznaczania - przy badaniu zanieczyszczenia
sciekami (od-)bytowymi. Te naprawde grozne (a wystepujace zawsze z
E.C.) sa po prostu trudniej wykrywalne a ich ilosc jest (statystycznie
rzecz biorac) proporcjonalna do E.C.

(tej informacji nie jestem pewien na 100% - tak mi sie tylko obija
pomiedzy uszami)

Pozdrawiam
Qwax

32. Data: 2002-06-07 08:10:22

Od: "Anula" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oj, przepraszam, coś niedokładnie przeczytałam, co piszesz. Wydaje mi się,
że z uporem przekonuję Cię do czytania tego co już czytałaś :-) Miałam
kiedyś ochotę założyć oczyszczalnię u siebie, ale warunki nie pozwoliły.
Żałuję.

Pozdrawiam, Anula :)

33. Data: 2002-06-07 09:45:55

Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

> kiedyś ochotę założyć oczyszczalnię u siebie, ale warunki nie
pozwoliły.
Jakie?
Jedyne to chyba powierzchnia działki ew. studnie w pobliżu.

Ja mam glinę od 5cm w dół (ile by nie kopał) i brak własności działki.

A oczyszczalnię mam!!!

Pozdrawiam
Qwax

34. Data: 2002-06-07 11:24:26

Od: "Anula" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Qwax" napisał:
> Jakie? [warunki]
> Jedyne to chyba powierzchnia działki ew. studnie w pobliżu.
>
> Ja mam glinę od 5cm w dół (ile by nie kopał) i brak własności działki.
>
> A oczyszczalnię mam!!!

Mam małą działkę, glinę - okresowo lustro wody ponad poziomem gruntu :-) ,
studnię w pobliżu.
Ale w perspektywie, ze jakieś 5-10 lat mam kanalizację.
Pozdrawiam, Anula :-)

35. Data: 2002-06-07 11:32:47

Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

> Mam małą działkę, glinę - okresowo lustro wody ponad poziomem gruntu
:-) ,

To ty może w łodzi podwodnej mieszkasz ? ;-)))

> studnię w pobliżu.
> Ale w perspektywie, ze jakieś 5-10 lat mam kanalizację.

No to pozostają Ci tylko perspektywy.

Pozdrawiam
Qwax

36. Data: 2002-06-07 17:57:37

Od: s...@k...net.pl (Sunnie) szukaj wiadomości tego autora

At 09:09 02-06-07 +0200, you wrote:
> [...]
>rzecz biorac) proporcjonalna do E.C.
>
>(tej informacji nie jestem pewien na 100% - tak mi sie tylko obija

Spoko, dzieki wielkie za wszystkie uwagi i porady :) Masz u mnie piwo,
narazie wirtualne ;), ale jak juz sie zbuduje to pewnie bede jakas impreze
organizowala.. W koncu ktos powinien mi doradzic jak urzadzic ogrod, a
ktozby to mogl zrobic lepiej niz plrecoogrodnicy :).

Pozdrowki,
Anka

---
"Blad w mowie i pismie to jak tlusta plama na fotografii Matki, ktora
kochasz." (Janusz Korczak)
---

---
Super promocyjna oferta dla mieszkancow Krakowa
http://www.promocja.kki.pl/radio.html
---

37. Data: 2002-06-07 17:58:16

Od: s...@k...net.pl (Sunnie) szukaj wiadomości tego autora

.

>niestety mieszkam pod Wroclawiem ... ale tak poza wszystkim to radze Ci
>rozeznac sie w gminie - moze jest jakies dofiansowanie budowy takich
>oczyszczalni - u mnie dostalem zwrot 50 % kosztow ... wiec chyba warto...

No tak Wrocek troche daleko, a juz myslalam ze bede mogla zrobi sobie
zwiedzanie oczyszczalni ;) Oczywiscie nie przyjechalabym z pustymi rekami. :)

Jasne ze popedze do Ochrony Srodowiska w gminie, zwlaszcza ze dzialka o
rzut beretem od otuliny parku narodowego..

Anka

---

38. Data: 2002-06-07 17:58:56

Od: s...@k...net.pl (Sunnie) szukaj wiadomości tego autora

At 09:01 02-06-07 +0200, you wrote:
>biodegradowalne
>kupi sie
>
>Np. proszki typu Javox.
>Gdy uzywamy Domestosa (podlogi) to wylewane jest w poblizu
>kompostownika.

No wiesz, po rewizji w domowych detergentach znalazlam raptem dwa z chlorem
wiec tak zle nie jest...

Proszki typu Javox, hm, pierwsze slysze.... rozejrze sie. Wiem na pewno ze
preparaty niemieckiej firmy Frosch sa biodegradowalne, ale chyba ciezko je
kupic w okolicy W-wy, predzej w Wielkopolsce sie dostanie..

>Dodatkowym argumentem przeciw chlorowym "srodkom" jest rzecz o której
>sie nie mówi Chlor jest jednym z lepszych kancerogenów.
>A na koniec - moja TZ jest uczulona na chlor.

Jasne, tez nie jestem fanka chloru, chociaz nie mam uczulenia. Smierdzi i
moim zdaniem jest jednak agresywny i niszczy zarowno ciuchy jak i ceramike :)

Anka

---

39. Data: 2002-06-10 05:42:18

Od: "mites3" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No tak Wrocek troche daleko, a juz myslalam ze bede mogla zrobi sobie
> zwiedzanie oczyszczalni ;) Oczywiscie nie przyjechalabym z pustymi rekami.
:)

nie jest az tak daleko - jakbys byla przypadkiem to serdecznie zapraszam,
zwlaszcza ze jestem na etapie projektowania oczyszczalni nowego typu -
bioracej pod uwage wysoki poziom wody gruntowej - chyba w tym roku uda sie
ja ruszyc...

> Jasne ze popedze do Ochrony Srodowiska w gminie, zwlaszcza ze dzialka o
> rzut beretem od otuliny parku narodowego..

kolo Kampinosu ???

pozdr. Rafal

40. Data: 2002-06-10 11:03:22

Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

> Jasne, tez nie jestem fanka chloru, chociaz nie mam uczulenia.
Smierdzi i
> moim zdaniem jest jednak agresywny i niszczy zarowno ciuchy jak i
ceramike :)

A pluca?

Pozdrawiam
Qwax