Przepis na bardzo dobry deser :)

1. Data: 2002-08-06 18:22:32

Temat: Przepis na bardzo dobry deser :)
Od: ">Maciek<" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ponizej przedstawiam przepis na wafle z masa kakaowa :

Skladniki :

2-3 paczki wafli, okraglych lub kwadratowych

Na mase:

0,5 szklanki mleka, ja uzywam z kartonu
2 lyzki kakao
1 kostka margaryny
1 szklanka cukru
2 szklanki mleka w proszku

Przygotowanie:

Wszystko oprocz mleka w proszku zagotowac, wymieszac i zostawic do
stygniecia. W czasie stygniecia nalezy od czasu do czasu mieszac. Po
ostygnieciu dodac mleko w proszku, wymieszac i przekladac na wafle ( wafel,
masa, wafel, masa......) , po wylozeniu masy na wafle, polozyc na nie folie
aluminiowa, pergamin, cokolwiek, a na to garnek z woda na kilka godzin lub
cala noc, po to by wafle sie "zlaczyly". Potem juz wystarczy wafle pokroic i
..... JESC !

Pozdrawiam, maciek

1. Data: 2002-08-07 06:30:48

Temat: Re: Przepis na bardzo dobry deser :)
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ">Maciek<" <m...@o...pl> napisał:
> 0,5 szklanki mleka, ja uzywam z kartonu
> 2 lyzki kakao
> 1 kostka margaryny
> 1 szklanka cukru
> 2 szklanki mleka w proszku

Znam ten przepis, ale w moim potrzebna jest az 1 szkl. mleka.

> Wszystko oprocz mleka w proszku zagotowac, wymieszac i zostawic do
> stygniecia. W czasie stygniecia nalezy od czasu do czasu mieszac. Po
> ostygnieciu dodac mleko w proszku,

W moim przepisie mleko w proszku dodaje sie do zagotowanej masy,
miesza dokladnie i razem gotuje sie jeszcze przez 2-3 min.
Potem mase pozostawia sie do wystygniecia, mieszajac i rozcierajac
jakies grudki. Do masy zawsze dodaje kilka kropli olejku rumowego
i posiekane drobno orzechy wloskie.

> po wylozeniu masy na wafle, polozyc na nie folie
> aluminiowa, pergamin, cokolwiek, a na to garnek z woda na kilka godzin lub
> cala noc, po to by wafle sie "zlaczyly".

Albo kilka ksiazek lub inny ciezar...

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-08-07 11:43:34

Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ">Maciek<" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> Ponizej przedstawiam przepis na wafle z masa kakaowa :
>
> Skladniki :
>
> 2-3 paczki wafli, okraglych lub kwadratowych

> [...]

Brakuje tylko pokruszonych herbatnikow i bylby typowy przepis na BLOK
mniam

mag.

1. Data: 2002-08-07 13:30:25

Od: "e-dziunia" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ponizej przedstawiam przepis na wafle z masa kakaowa :
>
> Skladniki :

a ja mam inne przepisy (na jedna paczke wafli)
- 1 szklanka cukru
- 1 kostka margaryny
- 3 lyzki kakao
- 2-3 lyzki wody

to wszystko w garnek i na ogien, polaczyc, wybeltac

na suchej pateli uprazyc 3 plaskie lyzki maki

zdjac z ognia garnek i powoli dodawac make - utrzec na gladka mase
jeszcze chwile wstawic na ogien

przestudzic

do przestudzonej masy (nie musi byc zimna ale nie moze byc goraca bo sie
jajka zetna!!!) wbic 2 cale jajka (cale to znaczy ze i bialko i zoltko - pod
zadnym pozorem nie wbijac ze zkorupka ;) )
wybeltac na jednolita mase

po calkowitym wystudzeniu smarowac wafle
pychota

nastepny przepis (tez na 1 paczke wafli) to 2 puszki mleka skondensowanego
slodzonego (!!)
wstawiamy do garczka z woda (nie otwierac tych puszek) i gotowac 2 godziny
przestudzic puszki (pod zadnym pozorem nie otwierac tych puszek dopoki denka
nie da sie latwo wcisnac - podczas gotowania denka sie wybrzuszaja, jesli
sprobujemy otworzyc wczesniej to puszka moze wybuchnac bo tworzy sie duze
podcisnienie)
przestudzone otworzyc i polewac wafle (tworzy sie karmel)

tez pycha

--
e-dziunia

Ile tp jest?