Przepis na domowy Ketchup

1. Data: 2002-08-01 12:26:09

Temat: Przepis na domowy Ketchup
Od: "Marcin" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zna ktoś może przepis na domowy dobry Ketchup.

Witam i pozdrawiam wszystkich
MARCIN

Gadu-Gadu
1088506

1. Data: 2002-08-01 19:35:17

Temat: (P) Domowy Ketchup
Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zna ktoś może przepis na domowy dobry Ketchup.

Nie tylko znamy, ale tez jakims cudem posiadamy ostatni maly sloiczek ;-)
A wiec polecam:

Domowy keczupik

5 kg dojrzałych pomidorów
1 szkl. drobno posiekanej cebuli
160 - 200 gr cukru
30 gr soli
1 szkl octu 9%
1/2 łyżeczki nasion selera
po 1 łyżeczce czarnego pieprzu, goździków, nasion gorczycy i cynamonu

Pomidory pokroic na nieduże kawałki, wsypać cebulę i rozparzyć pod
przykryciem na małym ogniu. Masę przetrzeć przez sito. Powstały sok gotować
na bardzo małym ogniu, aż zostanie tylko połowa. Dodać sól, cukier, ocet i
wszystkie przyprawy wsypane do małego woreczka z płótna lub zwyczajnej gazy.
Pogotować jeszcze chwilę - ok. 7-10 min. i rozlać do umytych i wyparzonych
słoików.
Źródło: Notatnik mojej Mamy

Bozenka z Wilna :o)
Warszawa - Wilno
ICQ 81838200 http://bozena.host.sk
www i FAQ grupy: http://kuchenna.host.sk

1. Data: 2002-08-01 19:40:27

Temat: Popieraj lagodne ketchup'y i musztardy!
Od: dzieciol <p...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

"Bożena" wrote:

> [...]
> Pogotować jeszcze chwilę - ok. 7-10 min. i rozlać do umytych i wyparzonych

Precz z octem! takim mocnym i w takiej ilosci!

1. Data: 2002-08-01 19:57:42

Temat: Re: Popieraj lagodne ketchup'y i musztardy!
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Precz z octem! takim mocnym i w takiej ilosci!

To nie dodawaj...mozesz nawet napluc, jesli wolisz

Tryfi

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-08-01 20:28:14

Od: dzieciol <p...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

> To nie dodawaj...mozesz nawet napluc, jesli wolisz

A zjesz, majac tego swiadomosc? Zapraszam!

1. Data: 2002-08-01 22:02:26

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>A zjesz, majac tego swiadomosc? Zapraszam!

najpierw bylo zapraszac..

Tryfi
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-08-01 23:22:42

Od: dzieciol <p...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

> najpierw bylo zapraszac..

A co ja kelner co to palec w zupe wsadzi, oblize, zamiesza,
napluje i cieszy sie ze nieswiadomemu klientowi zrobil
na zlosc? Ofiara musi byc w pelni swiadoma zemsty!

1. Data: 2002-08-02 06:12:20

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

dzieciol <p...@c...com> wrote:

> "Bożena" wrote:
> >

> Precz z octem! takim mocnym i w takiej ilosci!

Bez octu nie bedzie keczupu. Podobnie jak musztarde trudno zrobic bez
octu. I lasciwue co masz przeciw octowi?

Wladyslaw

1. Data: 2002-08-02 07:03:53

Temat: Re: Przepis na domowy Ketchup
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> Zna ktoś może przepis na domowy dobry Ketchup.
> MARCIN

a tu moje przepisy podawane juz rok temu:

Przepis podstawowy na przecier pomidorowy:
2 kg bardzo dojrzalych pomidorow
2 cebule
2 liscie laurowe
1 galazka rozmarynu ( ew. suszony)
2 lyzeczki soli

Pomidor przeciac w poprzek na pol i wyciac gniazda szypulek oraz wycisnac
pestki.Pomidory, pokrojona w plastry cebule, liscie laurowe, rozmaryn i sol
wlozyc do garnka, zagotowac i gotowac na wolnym ogniu ok. 20 min.Kiedy
pomidory beda dostatecznie miekkie, nalezy je starannie przetrzec przez
sito.

Ketchup
------------------

W garnku zagotowac przetarte pomidory( przecier pomidorowy- patrz wyzej)
oraz
15 dkg cukru ( najlepiej ciemnego, ale niekoniecznie),
1-2 laski cynamonu,
ok. 5 gozdzikow,
po 1 lyzeczce czarnego pieprzu i ziela angielskiego ( gozdziki, ziele i
pieprz uprzednio rozkruszyc w mikserze),
troche drobno posiekanego imbiru.
Gotowac bez przykrycia ok. 40 min. na malym ogniu.
Dolac 1/8 winnego octu i grubo posiekanej ostrej papryki.
Gotowac jeszcze 10 min. Cynamon wyjac. Goracy ketchup wlac od razu do
zakrecanych sloikow i dobrze zamknac.

Jola L-L

1. Data: 2002-08-02 07:51:30

Od: dzieciol <p...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> Bez octu nie bedzie keczupu. Podobnie jak musztarde trudno zrobic bez
> octu. I lasciwue co masz przeciw octowi?

Zbyt kwasny!

Kwas /nie chlebowy/ innaczej!
Szybkie pytanie szybka odpowiedz!;) (plizzzzzz:)
Filtr do wody
Czym nakarmic weselnych gosci?
Re: co zrobic z arbuza?