Przepis na pizze - ciasto

1. Data: 2006-06-05 11:15:42

Temat: Przepis na pizze - ciasto
Od: "nemesis79" <nemesis79@wywal_to.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedys u znajomych jadlam pizze (oczywiscie robiona w domu) na srednio
grubym, pulchnym ciescie. Wiem, ze napewno bylo to ciasto drozdzowe.
Szukalam w internecie, jednak wszystkie przepisy wygladaja podobnie i
niezabardzo wiem ktory z nich wybrac, aby ciasto wyszlo pulchne i srednio
grube. Moze ktos poleci jakis przepis ? Oczywiscie z dodatkami nie mam
klopotow, bo wiem na com mam ochote ;) Prosze tylko o przepis na ciasto.

pozdrawiam
Nemesis

2. Data: 2006-06-05 11:47:48

Temat: Re: Przepis na pizze - ciasto
Od: "Panslavista" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"nemesis79" <nemesis79@wywal_to.poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]
> grube. Moze ktos poleci jakis przepis ? Oczywiscie z dodatkami nie mam
> klopotow, bo wiem na com mam ochote ;) Prosze tylko o przepis na ciasto.

Na blachę 37x37cm x 3cm grubości ciasta:
75dag mąki
1,5 szklanki wody
1,5 łyżeczki od herbaty soli
4 łyżeczki czubate od herbaty cukru
5 dag świeżych drożdży (pół paczki)
2 łyżki mąki
1/4szklanki oleju
olej do smarowania - ile wyjdzie
Słoiczek koncentratu pomidorowego

Zaczyn - 0,5 szklanki wody, cukier, dwie łyżki mąki, gdy ruszy - wyrabiamy
ciasto - dodajemy pod koniec wyrabiania olej, wałkujemy na wielkość blachy -
wkładamy do niej i zostawiamy aby wyrosło.
Gdy podrośnie smarujemy pędzlem po wierzchu olejem, następnie koncentratem
pomidorowym, na niego wykładamy składniki (na winie) i posypujemy tartym na
grubych oczkach serem żółtym (na winie)... Przyprawy - albo gotowe do pizzy,
albo własne kompozycje.

3. Data: 2006-06-05 12:07:50

Od: "nemesis79" <nemesis79@wywal_to.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na blachę 37x37cm x 3cm grubości ciasta:
> [...]

Na pizze chce polozyc jakas wedline albo kielbaske, oliwki, kukurydze, ser i
ananas. I teraz mam pytanie: czy jezeli do ciasta dam az 4 lyzeczki cukru,
to czy w polaczeniu ze skladnikami pizza nie wyjdzie mi zbyt slodka ? , no i
czy zamiast oleju mozna dac oliwe z oliwek ?

pozdrawiam
Nemesis

4. Data: 2006-06-05 12:11:46

Od: "Panslavista" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cukru, to czy w polaczeniu ze skladnikami pizza nie wyjdzie mi zbyt slodka
> ? , no i czy zamiast oleju mozna dac oliwe z oliwek ?

Składniki wymienione w opisie to te, które Ci się nawiną, oliwa - jak
najbardziej. Cukier jest dla drożdży.

5. Data: 2006-06-05 13:38:58

Od: "Filip J" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Cukier jest dla drożdży.

Ale po co? Mąka, to też cukier i na niej ciasto powinno wyrosnąć (o ile
drożdże są ok).

Pozdrawiam
FJ

6. Data: 2006-06-05 14:18:50

Od: "Panslavista" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Filip J" <f...@o...pl> wrote in message news:e61c5a$kfm$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Panslavista" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> Ale po co? Mąka, to też cukier i na niej ciasto powinno wyrosnąć (o ile
> [...]

Szybki dostęp...

7. Data: 2006-06-05 18:32:59

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):

> Szybki dostęp...

Po co tyle tego cukru? Łyżeczka spokojnie wystarczy.

Ewa

8. Data: 2006-06-06 07:02:51

Od: BasiaBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

nemesis79 napisał(a):
> Kiedys u znajomych jadlam pizze (oczywiscie robiona w domu) na srednio
> grubym, pulchnym ciescie. [...]
> Prosze tylko o przepis na ciasto.

Najprościej: mąka, drożdże i szczypta soli +letnia woda.
Nie daj za dużo drożdży, na ok. 30 dag mąki wystarczy 20 g. Z takiej
ilości wyjdzie jeden placek o średnicy ok. 30 cm, grubości jednego,
pomnóż ilość składników przez ilość chętnych.

Wyrabiasz tylko kilka minut, by było elastyczne, zostawiasz pod
przykryciem na jakiś czas, potem znów chwilkę wyrabiasz i gotowe.
Wkładasz rozwałkowane (lub uklepane) do formy wysmarowanej oliwą, do
ciasta oliwy lepiej nie dodawaj, ale jak musisz, nie będzie tragedii.

To jest ciasto do klasycznej włoskiej pizzy, oczywiście żadnych cukrów
nie dodawaj w żadnej ilości, zachowaj je na okazję robienia babek
drożdżowych.
--
pa, BBjk

9. Data: 2006-06-06 07:26:30

Od: "nemesis79" <nemesis79@wywal_to.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po co tyle tego cukru? Łyżeczka spokojnie wystarczy.

Pizza wyszla wspaniala :). Cukru dalam 3 plaskie lyzeczki (jak dla mnie
wystarczylo).

pozdrawiam
Nemesis

10. Data: 2006-06-06 12:59:29

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pizza wyszla wspaniala :). Cukru dalam 3 plaskie lyzeczki (jak dla mnie
> wystarczylo).
>
> pozdrawiam
> Nemesis

Ogólnie ten cukier wpływa na zrumienienie powierzchni ciasta. Do chleba daję
cztery płaskie łyżeczki - wychodzi ładnie zrumieniony, przy dwu - blady.

Utopency
Tarta cytrynowa - pytanie
pędzel do smarowania wypieków - gdzie w Wawie?
Sushi na telefon [Warszawa]
Co dzisiaj na obiad?