Przepis na pyszne gofry?!

1. Data: 2004-09-01 20:05:41

Temat: Przepis na pyszne gofry?!
Od: "Nadi" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak zrobić PYSZNE GOFRY????
Proszę o przepis.
Wiem, że kiedyś był podobny post jednak nie dokopałam się przepisu. Proszę
:))))
Dziękuję z góry za wszelkie odpowiedzi.

1. Data: 2004-09-01 20:11:36

Temat: Re: Przepis na pyszne gofry?!
Od: "Krystyna z Rybnika" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nadi" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Proszę o przepis.
> Wiem, że kiedyś był podobny post jednak nie dokopałam się przepisu. Proszę

Gofry

30dag maki
0,5l wody
7,5dag cukru pudru
szczypta soli
10dag masła (roztopione i wystudzone)
2 jajka
15g proszku do pieczenia

Wszystkie składniki dobrze zmiksować otrzymując konsystencje ciasta
naleśnikowego. Gofry bardzo smaczne, chrupiące, ale nie należy ich układać
na
talerzu tylko na czymś przewiewnym w rodzaju suszarki do naczyń.
Według tego przepisu były najbardziej podobne do oryginału.

Polecam i życzę smacznego.
Proszę o Wasze opinie jak wyszło.

Pozdrawiam
kajm

1. Data: 2004-09-02 07:01:58

Od: "Artek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja robię na dwa sposoby:
1. to proste ciasto takie same jak na naleśniki troszeczkę gęstsze + więcej
oleju do ciasta i mała lub pół łyżeczki proszku do pieczenia.
2. (najlepsze) ale dużo pracy to takie same ciasto jak na pączki na
drożdżach wtedy są super smaczne i chrupkie :)

Pozdrawiam Artek

1. Data: 2004-09-02 10:19:22

Od: "nikagda" <n...@n...pam.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> 2. (najlepsze) ale dużo pracy to takie same ciasto jak na pączki na
> drożdżach wtedy są super smaczne i chrupkie :)

A można prosić o przepis na to ciasto? Bo takie zwykłe gofry to mam już
nieźle opanowane i chciałabym spróbować czegoś nowego.

Z góry dziękuję
Monika

1. Data: 2004-09-02 11:39:07

Od: "Agatek" <agatek@_nospam_site.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna z Rybnika" napisał w wiadomości
> Ja wypróbowałam taki przepis:
>
> Gofry

Właśnie robię, dokładnie wg Twojego przepisu i kurka blaszka, coś mi nie
idzie...

Mam maszynke, która robi takie gofry jak na zdjęciu:
http://www.die-maus.de/sachgeschichten/cd_herstellun
g/bilder/04.jpg i
wychodzą od dołu ładnie opieczone, od góry surowe, a w środku z zakalcem, w
dodatku grubości 3mm.

Co robię źle? A może mam złą maszynkę i taki już mój los? albo jestem takim
beznadziejnym kucharzem, że nawet gofrów nie umiem?

agata

1. Data: 2004-09-02 14:37:42

Od: "Krystyna z Rybnika" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem Agatko co robisz źle, ja mam taką samą maszynkę i jest dobrze. Może
zbyt krótko trzymasz , albo masz zbyt małą temperaturę ?

Musisz poeksperymentować. Potrzymaj dłużej , choćby Ci się miał któryś
spalić, aż znajdziesz odpowiedni czas i temperaturę. Nie masz wyjścia.

Krystyna z Rybnika

1. Data: 2004-09-03 07:05:58

Od: "Artek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A można prosić o przepis na to ciasto? Bo takie zwykłe gofry to mam już
> nieźle opanowane i chciałabym spróbować czegoś nowego.
>
> Z góry dziękuję
> Monika

musze CIe zmartwić, bo naprawde nie pamiętam przepisu ale wiem że robiłem
włąsnie identycznie ciasto jak na pączki tylko dodatkowo wysmarowalęm
pędzlem z olejem teflon gofrownicy. Pamietam że ciasto było gęste a ja mam
gofrownicę taką prostokątną, grubą polską kupioną bardzo dawno temu i
smarowalem tylko środki :) Wiec gofry wychodziły takie bez rogów. Smiesznie
wyglądały ale były dardzo dobre.
Jak będę u mamy to zerkne w przepisy moze tam jest.

PS w sobotę na polsacie bedzie odcinek Domowej kawiarenki i z udziałem
Gofrów :)

Pozdrawiam Artek

1. Data: 2004-09-03 09:03:21

Od: "nikagda" <n...@n...pam.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> musze CIe zmartwić, bo naprawde nie pamiętam przepisu
> Jak będę u mamy to zerkne w przepisy moze tam jest.
Fajnie, będę wdzięczna :)

> PS w sobotę na polsacie bedzie odcinek Domowej kawiarenki i z udziałem
> Gofrów :)

Ekhm, w sobotę to ja będę baaardzo daleko od TV, no ale może rodzina mi
nagra....

Pozdrawiam
Monika

nowe przepisy na kawę w cafeterii?