Przepis na wino z jerzyn

1. Data: 2005-07-27 11:17:35

Temat: Przepis na wino z jerzyn
Od: "GochaBielsko" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Czy ktoś ma przepis na ww. trunek. W tamtym roku mi nie wyszło, zrobiła się
galaretka :(

Pozdrowienia
Gocha

2. Data: 2005-07-27 11:47:53

Temat: Re: Przepis na wino z jeżyn
Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

GochaBielsko napisał(a):
> Witam,
> Czy ktoś ma przepis na ww. trunek. W tamtym roku mi nie wyszło, zrobiła się
> galaretka :(

Myslę, że to przez ortografię... Zrób z jeżyn i będzie ok. Zresztą,
alkoholowa galaretka to chyba nie jest zły patent? ;)

tapta
GG:4082847

3. Data: 2005-07-27 12:18:34

Od: "GochaBielsko" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

O kurcze faktycznie, ale ze mnie osioł ortograficzny :)

4. Data: 2005-07-27 19:52:14

Od: Zuziek <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

GochaBielsko wrote:

> O kurcze faktycznie, ale ze mnie osioł ortograficzny :)

Nie nie. To "tapta" nie ma pojecia o czym pisze. W/g Wielkiego Slownika
prawidlowa pisownia jest "jerzyn" a to dlatego, ze nazwa pochodzi od
imienia ich tworcy ogrodnika Jerzego z Goldapi. Pierwszy raz po wielu
eksperymentach wychodowal je ow Jerzy w Goldapi w 1663 roku.
Pozdrawiam B.

5. Data: 2005-07-27 21:37:28

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zuziek napisał(a):

> [...]
> imienia ich tworcy ogrodnika Jerzego z Goldapi. Pierwszy raz po wielu
> eksperymentach wychodowal je ow Jerzy w Goldapi w 1663 roku.

Wiem, że jestem świnia ale takiej okazji nie przepuszczę, wybacz to
silniejsze ode mnie.
:-)
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=67897

pozdr. Jerzy

6. Data: 2005-07-27 22:48:48

Od: Zuziek <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:Zuziek napisał(a):GochaBielsko wrote:

> [...]
> eksperymentach wychodowal je ow Jerzy w Goldapi w 1663 roku. Pozdrawiam B.
>
> Wiem, że jestem świnia ale takiej okazji nie przepuszczę, wybacz to

Haaa Haaaa Haaaaaaaaaaaaa!
Wiem, ze jestem swinia,wybacz, ale Twoim kosztem ubawilam sie jak nigdy.
Sloneczko; NIE jestes swinia, zlapales sie nieboraku.

Blad (wychodowal/wyhodowal) byl nastepstwem zartu. To byla wskazowka, ze cos
tu jest nie tak = ja niby powoluje sie na slownik i sama robie bledy.

Pomysl zartu ukradlam niejakiemu panu Haskowi.
O ile dobrze pamietam z lektury Dobrego Wojaka Szwejka, Hasek bedac
redaktorem naczelnym czasopisma zoologicznego, dla zwiekszenia nakladu,
wymyslal rozne okazy fauny i flory. Pamietam, ze m/innymi wymyslil wieloryba
srebrzyckiego wielkosci sledzia, orzechowke itd.
Jego (Haska) poczynania do szalu doprowadzaly ludzi znajacych sie na zoologii
i biologii.

W tym (Haskowym) stylu wymyslilam Jerzego z Goldapii :-) i jego dzielo czyli
"jeRZyny".

Pozdrawiam serdecznie B.

PS.okreslenie "Wielki Slownik" w moim poscie to tez wymyslona pozycja. Jezeli
jest jakiekolwiek podobienstwo nazwy, do jakiegokolwiek istniejacego
slownika, to jest to podobienstwo zupelnie przypadkowe i niezamierzone
:-)))))).

7. Data: 2005-07-28 08:14:07

Od: "GochaBielsko" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja chciałam tylko przepis? :(:(:(

Pozdrowienia
Gocha

8. Data: 2005-07-28 09:01:05

Temat: Re: Przepis na wino z jerzyn
Od: " Zora" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

GochaBielsko <g...@w...pl> napisał(a):

> Witam,
> Czy ktoś ma przepis na ww. trunek. W tamtym roku mi nie wyszło, zrobiła się
> galaretka :(

Pytasz o sam proces czy składniki? No i o jakie wino, mocne czy stołowe?

9. Data: 2005-07-28 18:52:58

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zuziek napisał(a):
[...]
> Haaa Haaaa Haaaaaaaaaaaaa!
> Wiem, ze jestem swinia,wybacz, ale Twoim kosztem ubawilam sie jak nigdy.
> Sloneczko; NIE jestes swinia, zlapales sie nieboraku.

Cieszy mnie to, że sie dobrze bawisz ;-)
o to przeciez m.in. chodzi.

> Blad (wychodowal/wyhodowal) byl nastepstwem zartu. To byla wskazowka, ze cos
> tu jest nie tak = ja niby powoluje sie na slownik i sama robie bledy.

Nie wierzę w to :-P

> [...]
> i biologii.
>
> W tym (Haskowym) stylu wymyslilam Jerzego z Goldapii :-) i jego dzielo czyli

Jerzyny były jeszcze przed jeżynami, naprawdę, dopiero pewna reforma
zmieniła te pisownię na ż.

> [...]
> jest jakiekolwiek podobienstwo nazwy, do jakiegokolwiek istniejacego
> slownika, to jest to podobienstwo zupelnie przypadkowe i niezamierzone

Niezamierzone ale wielki słownik istnieje naprawdę.
pozdr. Jerzy

papryka
ciasto Pascala
Okap