Przepisy na sosy do kebaba...

1. Data: 2005-02-18 09:29:44

Temat: Przepisy na sosy do kebaba...
Od: "Marcin" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Macie jakies propozycje?

Pzdrw

1. Data: 2005-02-18 09:46:54

Temat: Re: Przepisy na sosy do kebaba...
Od: "taurus" <t...@w...skonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sos tzatziki do kebaba
Składniki:
- 0,5 l dobrego jogurtu,
- 1 świeży ogórek,
- 2 duże ząbki czosnku,
- łyżka koperku,
- łyżka natki pietruszki,
- łyżka oliwy z oliwek,
- łyżka octu jabłkowego,
- sól,
- świeży zmielony pieprz.

Jak przyrządzić?
Ogórek ucieramy w wiórka i solimy. Gdy puści sok, odciskamy. Przez
praskę wyciskamy czosnek, dodajemy koperek, natkę, ocet i oliwę oraz trochę
soli i zmielony pieprz. Łączymy z jogurtem. Odstawiamy na 1 godzinę do
lodówki.

Potrzebne przybory:
tarka do marchwi.

Jak podawać?
Dodatek do mięsa po grecku, turecku itp. Nadaje się do szaszłyków,
kebabów, kotletów jagnięcych itp.

Uwagi:
Wiele lat eksperymentowałem ten sos i nigdy nie wychodził oryginalny
jak u Turka. Odkrycie polegało na dodaniu natki pietruszki. Sos jest
naprawdę pyszny i bardzo dobry na okres jesienno-zimowy.

Źródło : http://kuchnia.o2.pl/przepisy/obiekt_int.php?id_p=30
2

1. Data: 2005-02-18 09:47:31

Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin napisał(a):
> Macie jakies propozycje?

Jogurt, cebula, zielona papryka, szczypiorek. Posiekać, wymieszać,
przyprawić solą i pieprzem. Schłodzić w lodówce (ze 2 godz.). Podawać w
małych miseczkach do maczania.

--
richo

1. Data: 2005-02-18 15:11:38

Od: sushi <sushi@bezspamu_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja robię w sumie podobny jak poprzednicy - ale zamiast jogurtu czy
śmietany używam serka "Bieluch" - na jedno opakowanie ścieram jednego
średniego ogórka, do tego czosnek - z zależności od upodobań - jak ma
być lekko czosnkowy to daję 1 ząbek,przyprawy - jakie kto uważa - ja
dodaję sól, pieprz, oragano, bazylię - no i koperek.

pozdr

1. Data: 2005-02-18 15:26:10

Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

sushi napisał(a):
> [...]
> być lekko czosnkowy to daję 1 ząbek,przyprawy - jakie kto uważa - ja
> dodaję sól, pieprz, oragano, bazylię - no i koperek.

Ta reszta przypraw jest w mięsku. Nie ma sensu dublować ;-)

--
richo

(OT) musze sie Wam czyms pochwalic :)
chińskie - jak?