Przeplywowe ogrzewacze Dafi??

1. Data: 2006-05-29 21:19:55

Temat: Przeplywowe ogrzewacze Dafi??
Od: "Puszka" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Czy warto kupic przeplywowy ogrzewacz wody firmy Dafi??

Potrzebuje zamontowac cos takiego w domu ktory remontuje na 1 lub 2 lata.
Cena nie jest wygorowana ale czy pociagnie to te 2 latka ??

Jaka moc wybrac?? ma byc zamontowane przy umywalce w celu umycia paru garow
i ewentualnie rak.

Pozdrawiam

Puszka

2. Data: 2006-05-30 13:26:57

Temat: Re: Przeplywowe ogrzewacze Dafi??
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Puszka" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> Potrzebuje zamontowac cos takiego w domu ktory remontuje na 1 lub 2
> lata. Cena nie jest wygorowana ale czy pociagnie to te 2 latka ??

Przy używaniu z głową pociągnie spokojnie. Te ogrzewacze są tanie i...
i tanie, na plus można im jedynie dopisać, że są dość estetycznie
wykonane i sporo akcesoriów do nich można dokupić. Z tego, co wiem, są
dość awaryjne niestety, z tym, że główna przyczyna awaryjności to
niska odporność na złe traktowanie, najbardziej wrażliwe są na
zapowietrzenie (znaczy nie na samo zapowietrzenie, ale na uruchomienie
ogrzewacza, w którego rurkach zamiast wody jest powietrze), więc jeśli
w instalacj często występują braki wody, jest ona gdzieś zakręcana,
albo z jakichś przyczyn zapowietrzona, należy uważać.

> Jaka moc wybrac?? ma byc zamontowane przy umywalce w celu umycia
> paru garow i ewentualnie rak.

Jak największą, na jaką Ci instalacja elektryczna pozwala. Jeśli to
faktycznie ma być tylko do obsługi jednej wylewki, to 3,3-3,5kW byłoby
niezbędnym minimum chyba. Mniejsze o ile się orientuję są (2,8kW chyba
najmniejszy ma), ale one już raczej jedynie do mycia rąk a i to
jedynie pod niezbyt mocnym strumieniem się nadają.

J.

3. Data: 2006-05-30 15:49:18

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> writes:

> [...]
> najmniejszy ma), ale one już raczej jedynie do mycia rąk a i to
> jedynie pod niezbyt mocnym strumieniem się nadają.

3 kW to jest zabawka i wyrzucenie pieniedzy.
4.5-5 kW nadaje sie do mycia rak, pod warunkiem ze to jest ogrzewacz
wbudowany w baterie umywalkowa (mniejsze straty ciepla sa wtedy).

Do wygodnego mycia garow albo prysznica to 12 kW minimum. Czyli tzw.
siła. Przykro mi. Do wanny to 18 kW i w gore...

MJ

4. Data: 2006-05-30 17:57:08

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski wrote:

> [...]
> ogrzewacz
> wbudowany w baterie umywalkowa (mniejsze straty ciepla sa

Przesadzasz, przynajmniej w temacie Dafich. Mam u siebie Dafiego
3,7kW, do niego jest dołaczona słuchawka "sanitarna" (taka mała,
podobna do fryzjerskiej) na kilkumetrowej rurze skręconej w
sprężynę i w normalnym użytkowaniu woda wylatująca z tego nawet
pełnym strumieniem była o wiele za gorąca, musiałem dorobić
regulację mocy grzania, na codzień jest ona ograniczona o dobre
20-25%
Ale zgadzam się, że przy przepływowcach im więcej mocy tym
większy komfort, a do zasilania normalnego natrysku potrzebne
jest już coś kilkakrotnie silniejszego.

J.

5. Data: 2006-06-01 19:56:59

Od: Marek Szapajko <f...@t...pbz> szukaj wiadomości tego autora

*Puszka* napisał(a):

> Jaka moc wybrac?? ma byc zamontowane przy umywalce w celu umycia paru garow
> i ewentualnie rak.

3,3 kW do tego celu spokojnie wystarczy (230V).

Ale przy zakupie zwróć uwagę na wylewkę i kurki. Powinny być metalowe.
W tych z modułem plastikowym pokrętła lubią pękać (ze względu na sposób
osadzenia i marnej jakości plastik)

Marek Szapajko .... http://www.szapajko.republika.pl .... Zażółć gęślą jaźń
GG: 208353 ....... OdROTuj email: echo f...@t...pbz | tr 'a-z' 'n-za-m'
With money you can buy a doctor, but not good health.

6. Data: 2006-06-03 13:19:47

Od: "a&B" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Szapajko" <f...@t...pbz> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Ale przy zakupie zwróć uwagę na wylewkę i kurki. Powinny być metalowe.
> W tych z modułem plastikowym pokrętła lubią pękać (ze względu na sposób

Ja bym jednak polecił mały boilerek, te ogrzewacze mają niską wydajnośc. A
po zatym to lipny plastik
Peter

7. Data: 2006-06-12 17:48:07

Od: Marek Szapajko <f...@t...pbz> szukaj wiadomości tego autora

*a&B* napisał(a):

> Ja bym jednak polecił mały boilerek, te ogrzewacze mają niską wydajnośc. A
> po zatym to lipny plastik

Nawet najmniejszy boiler jest dużo większy od takiego podgrzewacza.

Marek Szapajko .... http://www.szapajko.republika.pl .... Zażółć gęślą jaźń
GG: 208353 ....... OdROTuj email: echo f...@t...pbz | tr 'a-z' 'n-za-m'
Avoid using 'cat' whenever possible
(Taylor's Law of Programming #5)