Przesadzanie róży

1. Data: 2003-08-04 09:10:19

Temat: Przesadzanie róży
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ukorzeniłam sobie dwa czy trzy lata temu różę pnącą o bardzo sztywnych
pędach. koncepcja się zmieniła:-), muszę ją usunąć. Czy jeśli wykopię ją w
październiku - a sądząc z doświadczenia, część korzenia się urwie - czy taka
róża się przyjmie na nowym miejscu? Czy może jednak nie bawić się w
uciążliwości, tylko zrobić teraz po prostu nową sadzonkę?

Pozdrawiam, Basia.

2. Data: 2003-08-04 10:20:06

Temat: Re: Przesadzanie róży
Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> róża się przyjmie na nowym miejscu? Czy może jednak nie bawić się w
> uciążliwości, tylko zrobić teraz po prostu nową sadzonkę?

A dlaczego nie?
Powinna się przyjąć. A sadzonkę zawsze mozesz zrobić na wszelki wypadek:-)
Ja osobiście wolę ten termin jesienny. Bo wiosną bywało różnie, przynajmniej
u mnie.
I przypomniałaś mi, że moja róża pod balkonem jest już okropnie stara, warto
by było z nią zrobić porządek. Bo już wcale nie wygląda jak porządna róża:-(
I że czeka mnie to samo w ogrodzie - koncepcja uległa zmianie. Muszę to
zrobić dokładnie, bo róża jest zaszczepiona na podkładce. Będzie płacz jak
się nie uda.

Pozdrawiam
Marta

3. Data: 2003-08-04 15:10:44

Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Według mnie nie powinno być problemów z przesadzeniem. No chyba, że róża
jest na korzeniu własnym, to może być nieco trudniej. W każdym razie
pamiętaj o silnym przycięciu krzewu i okryciu na zimę.

--
Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

4. Data: 2003-08-04 16:03:13

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Rafal Wolski" <r...@h...pl> wrote in message
> Według mnie nie powinno być problemów z przesadzeniem. No chyba, że róża
> jest na korzeniu własnym, to może być nieco trudniej.

Oczywiście że na własnym, sadzonkowana :-)

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2003-08-04 17:33:55

Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

W takiej sytuacji może być trudniej. Róże na własnym korzeniu nieco gorzej
rosną niż na podkładce i są bardziej wrażliwe. W każdym razie przed
przesadzeniem warto zrobić sadzonki. Wtedy będziesz pewna. Inna sprawa, że
przynajmniej z dzikami kłopotu nie masz :-)

6. Data: 2003-08-04 20:01:12

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafal Wolski" <r...@h...pl> napisał w
wiadomości news:bgm5i5$p42$1@news.onet.pl...
> [...]
> przesadzeniem warto zrobić sadzonki. Wtedy będziesz pewna. Inna sprawa, że
> przynajmniej z dzikami kłopotu nie masz :-)

To ja mam pod balkonem 'pancerną' różę...
odmiana 'babcina' oczywiście na własnym korzeniu (róża, nie babcia)

Pocieszyłeś mnie z tą podkładką bo wydawało mi się, że jest odwrotnie...

Pozdrawiam
Marta

7. Data: 2003-08-05 06:51:55

Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po to się stosuje podkładki, żeby poprawić nieco krzew. Przecież okulizacja
jest bardzo pracochłonna i w przeciwieństwie do sadzonkowania - kosztowna.
Nie byłoby sensu okulizować. Podstawowa zaleta - tak na kolejne pocieszenie
:-) - to większa mrozoodporność.

8. Data: 2003-08-05 19:32:28

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafal Wolski" <r...@h...pl> napisał w
wiadomości news:bgnt2n$b5q$1@news.onet.pl...
> [...]
> jest bardzo pracochłonna i w przeciwieństwie do sadzonkowania - kosztowna.
> Nie byłoby sensu okulizować. Podstawowa zaleta - tak na kolejne

No własnie z myślałam że podstawowa zaleta to ta jedyna:-)

Rafale a różami to już definitywny koniec? ( w sensie komercyjnym) bo ja bym
chętnie coś ciekaweg nabyła:-)

Pozdrawiam
Marta

9. Data: 2003-08-05 23:01:53

Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

W chwili obecnej całkowity koniec. Ale przecież jest tylu szkółkarzy :-)

10. Data: 2003-08-06 05:50:46

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafal Wolski" <r...@h...pl> napisał w
wiadomości news:bgpd50$a25$1@news.onet.pl...
> W chwili obecnej całkowity koniec. Ale przecież jest tylu szkółkarzy :-)

Niby są...
Ale nie mają tego czego szukam.

Pozdrawiam
Marta