sosny

1. Data: 2003-08-04 06:15:24

Temat: sosny
Od: "Dudek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie. Jak przycinać sosny, aby były gęste i nie rosły bardzo duże.
Pozdrawiam Dudek.

2. Data: 2003-08-04 09:07:19

Temat: Re: sosny
Od: "" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie przycinać. Wiosną wyłamywać tzw. świeczki, czyli młode przyrosty z jeszcze
nie rozwiniętymi igłami. Efekt: nie rosnie, tylko się zagęszcza.
Pozdrowienia
Mariusz

3. Data: 2003-08-04 09:37:13

Od: "arnizet" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Proponuje obcinanie najwyższych istniejących czubków ale cięcie musi odbyć
się przed pierwszymi odrostami patrząc od góry.
Cięcia najlepiej wykonać u samej podstawy wyrastającego czubka. Ciąć
najlepiej na wiosnę lub jesień.
Ja wykonałem już trzecie cięcie i sosna zrobiła się bardzo gęsta i
zaokrągliła się. Mam porównanie co do wielkości mojej sosny jaka by była bez
cięć ponieważ za płotem mam sosny sąsiada który nie podcinał i jego
wyrastaję na ok 5 metrów. Moja ma zaledwie 3metry.
Gdy pojawią sie w następnych latach kolejne czybki postąpić z nimi jak z
poprzednimi. W następnych latach można trochę ograniczyć ilość przycinanych
czubków w zalężności od kształtu jaki che się uzyskać. Można też podciąc
dolne gałęzie o ile są przy samej ziemi aby uzyskać efekt kuli. Jeżeli
chcesz miec efekt świecznika można nagiąć dolne gałęzie do poziomu i
przywiązać je do palików w ziemi.
Sosna bardzo dobrze znosi wszelkie zmiany.
Powodzenia

4. Data: 2003-08-04 10:00:39

Od: "Wojtek" <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dudek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> Mam pytanie. Jak przycinać sosny, aby były gęste i nie rosły bardzo duże.

Najlepiej posadzić sosnę ościstą.
Ale dla Ciebie moja rada to pewnie musztarda po obiedzie niestety...
Pozdrawiam
Wojtek Kowalczyk

5. Data: 2003-08-04 23:32:42

Od: "Kronopio" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
jeszcze
> nie rozwiniętymi igłami. Efekt: nie rosnie, tylko się zagęszcza.

Nie dotyczy moich himalajskich.
Po uszczknięciu 1/3 młodych przyrostów wiosną zagęściły się i owszem , co
wcale nie przeszkodziło wybujać im rekordowo.
Nie uszczykiwane rosły po 10-15 cm , w tym roku poszły po 70 cm w górę.

Kronopio

6. Data: 2003-08-05 06:19:59

Temat: Odp: sosny
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kronopio <c...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bgmqnb$6be$...@n...news.tpi.pl...

> [...]

> wcale nie przeszkodziło wybujać im rekordowo.
> Nie uszczykiwane rosły po 10-15 cm , w tym roku poszły po 70 cm w górę.

Ile lat Twoje himalajskie mają. Ciekawa jestem kiedy moja 40-tocentymetrowa
tak podrośnie.
--
Pozdrawiam, Kaśka

7. Data: 2003-08-05 07:42:27

Od: "Kronopio" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> Ile lat Twoje himalajskie mają. Ciekawa jestem kiedy moja
40-tocentymetrowa
> tak podrośnie.

Sadzone latem 1999 , też jako takie maluchy jak Twoja.
Dwa sezony , można powiedzieć , wegetacji- z gubieniem igieł ,wyglądem
nędznym i marnymi przyrostami.
Wyglądało na to , że trzeba będzie się z nimi pożegnać.
Dodatkowo jedna z sosenek zachorowała na jakąś chorobę grzybową.
Szkółkarz który przywoził nam platana stwierdził fytoftyrozę i kazał
wyrzucić i spalić.
A guzik! Pryskałam , smarowałam ranę własnym wynalazkiem i żyje :-)
W ubiegłym roku skróciłam wszystkie młode przyrosty i nie bujały do góry.

Pozdrawiam iglasto
--
Kronopio

8. Data: 2003-08-05 08:15:35

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A guzik! Pryskałam , smarowałam ranę własnym wynalazkiem i żyje :-)
>
> Pozdrawiam iglasto
> --
> Kronopio

Wynalazek własny - co to?:-)))

Pozdrawia sumakowo boletus

9. Data: 2003-08-05 10:05:49

Od: "Kronopio" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> Wynalazek własny - co to?:-)))

Miód+propolis+malutki ząbek czosnku.
Wymieszane porządnie na maziaję.

Pozdrawiam
Kronopio

P.S. Na wystawę w Chorzowie sie będziesz wybierał ?
T.

10. Data: 2003-08-05 10:57:08

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kronopio <c...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bgnn81$hid$...@a...news.tpi.pl...

> [...]
> A guzik! Pryskałam , smarowałam ranę własnym wynalazkiem i żyje :-)
> W ubiegłym roku skróciłam wszystkie młode przyrosty i nie bujały do góry.

Dzięki, wniosek taki, że zbyt długo czekać nie trzeba, żeby zaczęła rzucać
sie w oczy :-)
--
Pozdrawiam, Kaśka

Związek Szkółkarzy S.....