Przesadzanie żywopłotu

11. Data: 2007-09-28 17:02:05

Temat: Re: Przesadzanie żywopłotu OT Gramatyka
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Zbigniew Mazur wrote:
Wkładanie swetra wyobrażam sobie tak,
> że jedna osoba trzyma sweter, a druga osoba trzyma osobę trzecią
> i ją w ten sweter wkłada....
>
> Pozdrawiam po swojemu, ;-)
>
> Zbyszek

Kiedys na lotnisku w Gdansku widzialam mloda pare okolo 25 lat. Ona do
niego: zaloz sweterek, bo sie przeziebisz.

Musialam sie oddalic, zeby sie wysmiac prywatnie.

A google twierdzi, ze ma 108 "zaloz sweter" i 509 "wloz sweter"

MB

12. Data: 2007-09-28 17:09:47

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Zbigniew Mazur wrote:

> Jesteś też matematykiem.
> Zawsze myślałem, że matematyka ma związek z logiką...
> Nogę wkładam do buta, a but zakładam na nogę.
> Potem zakładam nogę na nogę. ;-)
> Wkładanie swetra wyobrażam sobie tak,
> że jedna osoba trzyma sweter, a druga osoba trzyma osobę trzecią
> i ją w ten sweter wkłada....

Masz rację - logiczne to nie jest. Ale "zakładanie" też nie jest
logiczne. Może nakładanie? Tyle, że po języku za bardzo nie należy się
spodziewać logiki.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

13. Data: 2007-09-28 17:13:02

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> writes:

> Ja jestem tradycjonalistą.

Ale to jest tradycja chyba jednego autora ktoregoś ze słowników - a
potem inni przepisywali. Albo jakiś wąski regionalizm.

Rozróżnienie, że krawat się na sobie umieszcza, a płaszcz nie, jest
idiotyczne i nawet cytowani przez ciebie eksperci o tym piszą.

MJ

14. Data: 2007-09-28 17:35:57

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett napisała:

> A google twierdzi, ze ma 108 "zaloz sweter" i 509 "wloz sweter"

Natomiast frazę "załóż sweter" 1 050 razy i "włóż sweter" 107 razy.

Pozdrawiam ogonkowo, ;-)

Zbyszek

15. Data: 2007-09-28 17:57:05

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz napisał:
> Masz rację - logiczne to nie jest. Ale "zakładanie" też nie jest
> logiczne. Może nakładanie?

Nakładam to pastę na ten but.

Pozdrawiam butnie, ;-)

Zbyszek

16. Data: 2007-09-28 18:33:29

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:fdja1g$5sv$1@inews.gazeta.pl Zbigniew Mazur
<f...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> Wkładanie swetra wyobrażam sobie tak,
> że jedna osoba trzyma sweter, a druga osoba trzyma osobę trzecią
> i ją w ten sweter wkłada....

Hejka. Może lepiej się odziać samemu? ;-)
Pozdrawiam ambarasująco Ja...cki

17. Data: 2007-09-28 19:24:48

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbigniew Mazur pisze:

> Natomiast frazę "załóż sweter" 1 050 razy i "włóż sweter" 107 razy.
>
> Pozdrawiam ogonkowo, ;-)

Najwyraźniej więcej ludzi nosi swetry zapinane na guziki.
;-)
pozdr. Jerzy

18. Data: 2007-09-28 20:23:13

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski wrote:

> Rozróżnienie, że krawat się na sobie umieszcza, a płaszcz nie, jest
> idiotyczne i nawet cytowani przez ciebie eksperci o tym piszą.

Zgadzam się. Nigdy bym nie mówił o zakładaniu krawata.

Pozdrowienia,
Michał

19. Data: 2007-09-28 20:43:26

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> writes:

> Nigdy bym nie mówił o zakładaniu krawata.

Nelsona też nie?

MJ

20. Data: 2007-09-28 21:02:26

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski wrote:

> Nelsona też nie?

Nelson nie krawat, choć dusi podobnie :-)

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz